Snart uden arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Marco2

God idé Marie.

SÅ starter jeg....

Ja, som lige fedtet ind i et andet indlæg vælger vi nu at lukke virksomheden. Det er meget sørgmodigt da jeg selv startede den for 5 år  siden, og nu er det så slut.
Min kompagnon meddelte i onsdags at hun har fået nyt arbejde pr. 1 november....

Det var ikek lige noget jeg havde set komme, og vi skal derfor have afviklet virksomheden. Det har jo været en rigtig god og sund virksomhed, så der er da en del penge i den, så jeg kommer ikke til at gå fra hus og hjem foreløbigt.

Men det er da alligevel underligt pludselig ikke at vide hvad jeg skal. Hvad skal jeg lave? Hvor skal jeg arbejde? Skal jeg uddanne mig? Skal jeg finde nyt arbejde? Eller skal jeg fortsætte biksen alene? Der er sååå  mange tanker i hovedet lige nu. SOm om der ikke var det før.... (barn 2). Så sommetider ville jeg sgu ønske der var en off-knap på hjernen... (ikke nogen spydige her, selvom den ligger lige til højrebenet )

Så jeg føler jeg er lidt vægtløs og aner ikke hvor jeg lander. Og er heller ikke afklaret med hvad jeg kan gøre for at lande det rigtige sted. Men måske behøver det heller ikke være det rigtige sted lige nu?

Arrrgghhhhhgghhhhhhh....

Ag - som aldrig har været uden arbejde siden hun var 13... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

ivfmarie

Vildt Marco.. Det er sgi da noget af en omvæltning!

Selvfølgelig har alle løsningsforslagene været fremme, men kunne man ikke håbe på at finde en erstatning for din makker, så du kan fortsætte geshæften som før?
Ville det ikke være det nemmeste? Eller måske var det andet en mulighed for at prøve noget nyt?

"Der er jo ikke noget der så skidt, at det ikke er godt for noget..."

Et lamt ordsprog - men det er jo sandt!

Marie - håber på den bedste løsning for jer!

Anmeld

5. oktober 2009

Marco2

Ja det kan godt være det ville være den enmmesste løsning nu og her... men for det første har jeg ikke lige nogen i ærmet jeg kunne forestille mig at arbejde så tæt med som man jo gør. Og for det andet... hvad nu hvis vi vil ha' nr. 2, så har man lige fået en ny kompagnng ind og så smutter jeg...

Men hvis det virkelig var det jeg ville fandt jeg jo nok også en løsning på det.

SÅ jeg skal nok snarer se det som en mulighed for at prøve noget andet. Hvilket jeg også rigtig gerne vil. Og jeg skal helt sikkert også nok finde noget, spørgsmålet er bare HVAD?

Og bitter heden ligger jo nok fordi min partner slet ikke har sagt noget. Så det er jo nok den med svigtede tillid, der rammer her.

Ag

Anmeld

5. oktober 2009

Tynen

Hold da op! Du har da godt nok en masse tanker at rode med i tiden.
Ligegyldigt hvad du vælger at gøre, ender det jo med en helt ny start, og det i sig selv er ganske skræmmende.

Måske er det meget godt med en tænke(sabbat)pause når (eller hvis?) I får afviklet virksomheden?!
Det lyder til at det ikke haster helt så meget med at komme i gang med noget lige med det samme?

Anmeld

5. oktober 2009

Marco2

Ja, jeg tænker også en tænkepause vil være godt. Men jeg er ikke god til bare at tulle rundt hjemme.... Og tror heller ikke det får gang i hjernen. SÅ vil jeg nok bare sætte mig til at sumpe fjerner

Men jeg er jo enormt priviligeret. At man ikke også skal tænke økonomi. Så på den måde er jeg heldigt stillet. SÅ nu er måske et godt tidspunkt til at lave en familieforøgelse, og så startet livet som AG og ikke mor, efter endt barsel..

Det vil være prsktisk, hvis man kan se praktisk på det at få et barn mere....

AG

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Marco2 skriver:

Ja, jeg tænker også en tænkepause vil være godt. Men jeg er ikke god til bare at tulle rundt hjemme.... Og tror heller ikke det får gang i hjernen. SÅ vil jeg nok bare sætte mig til at sumpe fjerner

Men jeg er jo enormt priviligeret. At man ikke også skal tænke økonomi. Så på den måde er jeg heldigt stillet. SÅ nu er måske et godt tidspunkt til at lave en familieforøgelse, og så startet livet som AG og ikke mor, efter endt barsel..

Det vil være prsktisk, hvis man kan se praktisk på det at få et barn mere....

AG

Det er nu ikke så tosset - der er masser af kvalitets-tv-serier på 3'eren der altid er et kig værd.. Selv efter 7. genudsendelse ...

Marie - prøver forgæves at telepatere fjernbetjeningen herhen så jeg kan slippe for Dr.Phil

Anmeld

5. oktober 2009

Marco2

Kvali - Tv....

Glamour episode 14.789 eller Dr. phil... mister kvalm himself...

Men jeg VED DET JO!! Sad jo også og snaskede Dr. Phil i min barsel under hver amning og andet dejligt kvali-tid.

AG

Anmeld

5. oktober 2009

Tynen

Ag, med fare for at spamme dig med lommespykologi så lufter jeg altså lige mine tanker

Tror du ikke at du et eller andet sted ville vide hvis du bare slet ikke ønskede dig barn nr. 2?
Måske er al den tvivl og overvejelse omkring en måde at "forberede" sig selv på det man måske er ved at rode sig (psykisk) ud i?
Ej, jeg ved det sgutte..
Synes bare jeg kan nikke genkendende til meget af det du skriver fra før jeg blev gravid.

Egentlig synes jeg jo det ville være et oplagt tidspunkt at få nr. 2 på.
(Fordi jeg ved da lige nøjagtig hvordan det foregår hjemme ved jer, ik`?!   )
Du skal ikke bekymre dig om økonomi, job (Altså mht. barsel, samvittighed overfor medarbejdere osv.) og jeg tror aldrig man kan slippe eller komme udenom frygten for at "miste" den connection (Totalt Sidney Lee-sagt, men kan ikke lige finde et mere rammende ord) man har til sit barn.

Og ja - En stor del af ansvaret og tiden med barnet går til faderen, men det er jo heldigvis kun for en periode, har jeg indset.
Jeg var virkelig VIRKELIG ude at skide den første uge, men nu synes jeg jo det er blevet helt okay igen.
-Specielt når Stella ud af den blå luft vil holde og kysse ham, kommer rendende med sutten når han græder eller liiige skal sikre sig at han kommer med hjem.
Jeg kan nu se at vi har givet hende noget som hun vil få glæde af på sigt!
(Det lyder som et par sko, men håber du forstår pointen)

Nu går jeg helt i selvsving..
Jeg stopper den lige her, for hvis min analysering er helt i havnen bliver det lidt pinligt at koge suppe på i længden

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Wel said Tun-pige.. Rigtig "mor-til-to-agtigt" Og aldeles sandt!

Ag.. (og andre der frygter at miste connection'en til den store) Når der er en lillebro/søster man kan "holde udenfor" styrkes båndet.
Første gang I ser blikket i en stolt søsters/brors øjne, når I har fortalt hvor dygtige de er til at hjælpe eller hvor glade I er for at have en stor pige/dreng, så VED I at båndet i mellem jer kun bliver stærkere af at der kommer flere unger!

Det er ikke kvaliteten af samværet det går ud over med nr 2, det er bare tiden.. Der er ikke så meget alene-tid med den store, men tilgengæld så får man bare mere ud af den tid der så er til rådighed! 
Og så er det bare det bedts EVER at se sit afkome hygge sig sammen- I PROMISE!

Det er lige til at få tårer i øjnene over, når ungerne sidder ved siden af hinanden og piller med et eller andet (de helt sikkert ikke må pille med) og bare sidder og hyggesnakker sammen.

Sko eller ej, Tynen.. så er det rigtigt. En lillebror eller søster er helt sikkert noget det første barn vil få stor glæde af på sigt!

Marie - vrøvler?

Anmeld

5. oktober 2009

Kaufie

Ag: det er nogen store tanker du har i spil dér - men det må da være dejligt at vide, at det ikke er økonomien, der tvinger dig til at finde en hovsa-løsning. Som Tynen, så synes jeg også det lyder som et godt tidspunkt at få nr 2 på - men det véd kun du og din mand.....

Tynen og IVF: I vrøvler så man kommer til at hyle af det - jeg er SÅ spændt på at se min store dreng som storebror - selvom jeg næsten ikke kan forestille mig at en bebs vil kunne konkurrere med et hvilket som helst stk legetøj med hjul....

Mette, 6+6 og fyldt af hormones....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.