Sut eller ej...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

ivfmarie

Har I overvejet hvornår ungerne (de to-årige) skal af med sutten?

Malte må kun få hans om natten..
Jeg blev bare pludselig så træt af at han ikke kunne fungere uden den åndsvage prop i munden, så jeg besluttede at den kun bruges når han sover.
Og fra den første dag gik det bare godt!
Han kan jo snakke nu - og vi kan forstå hvad han siger. Hans humør er steget fra crankey til super-munter. Og der er aldrig ballade fordi Freja tager hans sut. Og bonusen er at han ekstra gerne vil iseng når sutterne ligger og venter.

Nu tænker jeg så lidt på hvornår sutten skal helt væk... Jeg synes jo lidt at tænderne er begyndt at stritte - men måske bliver det bedre nu hvor det kun er natte-sutning der påvirker dem.

Andre med sutte-afvænningstanker eller erfaringer?

Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

Marco2

Emsen har aldrig brugt sut ret meget... Hun hang jo konstant i mine babser der første mange måneder...

Hun har den kun når hun skal sove og sommetider mener hun også hun skal ha' den hvis hun har slået sig. Men kun til hun lige er glad igen så aflevere hun den eller lægger den ud i skuffen.... Men hvornår hun skal heeelt af med den ved jeg ikke? Er der nogen "norm" for det? Har ikke den fjerneste anelse om hvornår man siger at nu er det nok...

AG

Anmeld

5. oktober 2009

Millebasse

ivfmarie skriver:

Jeg blev bare pludselig så træt af at han ikke kunne fungere uden den åndsvage prop i munden, så jeg besluttede at den kun bruges når han sover.
Han kan jo snakke nu - og vi kan forstå hvad han siger. Hans humør er steget fra crankey til super-munter. Og der er aldrig ballade fordi Freja tager hans sut. Og bonusen er at han ekstra gerne vil iseng når sutterne ligger og venter.

Nu tænker jeg så lidt på hvornår sutten skal helt væk... Jeg synes jo lidt at tænderne er begyndt at stritte - men måske bliver det bedre nu hvor det kun er natte-sutning der påvirker dem.

Marie

Skriver du lige om min Basse?? Vi har også fjernet sutten om dagen, så den kun er lovlig når han skal sove eller køre bil. Og vi har også fået en dreng som er gået fra møgsur til den sødeste dreng! Det har fuldt så meget godt med sig at fjerne den sut fra dagtimerne!!

Tænker at den først ryger helt væk når han når 3-års alderen,,

Anmeld

5. oktober 2009

Plysbjørnen

ivfmarie skriver:

Marie

Min datter har som end smit sutten det gjorde hun lige efter at hun blev 2. En aften da hun skulle i seng ville hun bare ikke have den, og ingen af de sutter vi havde kunne stille hende til freds... 

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Trold skriver:

Min datter har som end smit sutten det gjorde hun lige efter at hun blev 2. En aften da hun skulle i seng ville hun bare ikke have den, og ingen af de sutter vi havde kunne stille hende til freds... 

Jamen det var sgi da nemt.. Hvad så med Benjamins sutter - er hun slet ikke interesseret i dem?

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Millebasse skriver:

Skriver du lige om min Basse?? Vi har også fjernet sutten om dagen, så den kun er lovlig når han skal sove eller køre bil. Og vi har også fået en dreng som er gået fra møgsur til den sødeste dreng! Det har fuldt så meget godt med sig at fjerne den sut fra dagtimerne!!

Tænker at den først ryger helt væk når han når 3-års alderen,,

Jamen er det ikke ufatteligt den forskel det kan gøre? Her går man jo og tror at ungen er glad for sin sut - og så er det først når den er væk at ungen bliver glad!

Har det så ikke også hjulpet på Bastians sprog? Malte snakker som en gal nu - og med ord som almindelige mennesker kan forstå

Anmeld

5. oktober 2009

Plysbjørnen

ivfmarie skriver:

Jamen det var sgi da nemt.. Hvad så med Benjamins sutter - er hun slet ikke interesseret i dem?

dem tog vi faktisk fra ham ved samme lejlighed, for han brugte dem kun til at lege med... Så nej der har ikke været nogen problemer, men ser hun en sut så giver hun den til benjamin...

Anmeld

5. oktober 2009

Millebasse

ivfmarie skriver:

Jamen er det ikke ufatteligt den forskel det kan gøre? Her går man jo og tror at ungen er glad for sin sut - og så er det først når den er væk at ungen bliver glad!

Har det så ikke også hjulpet på Bastians sprog? Malte snakker som en gal nu - og med ord som almindelige mennesker kan forstå

Jo,egentlig når jeg tænker over det! Han udfordrer mere ordene nu end han gjorde før!

Ja,hvor kan man være dum nogle gange, ikk?! Tænk hvis man havde taget den sut fra dem noget tidligere, så havde der været ro i det lille hjem

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Trold skriver:

dem tog vi faktisk fra ham ved samme lejlighed, for han brugte dem kun til at lege med... Så nej der har ikke været nogen problemer, men ser hun en sut så giver hun den til benjamin...

Åhr.. hun er sød.
Men det er da dejligt med to suttefrie børn.. Jeg husker at det var en lettelse da Freja endelig kom af med hendes..

Anmeld

5. oktober 2009

Susan1978

Jeg har også haft den tanke om hvordan og hvornår jeg skulle tage sutten fra Emil.

Ved Ea gjorde vi det sådan at hun afleverede dem til julemanden en dag først i dec.da hun var 3 år. Vi lagde alle sutterne i en skål og så satte vi en tallerken med kiks og et glas mælk til ham også.
næste morgen havde julemanden taget sutterne og spist lidt af kiksene og drukket mælken, men han havde også lagt en fin stor pakke som tak for sutterne.

det fungerede bare så fint her, hun spurgte kun efter dem 1 gang dagen efter også var de ellers glemt.

men hvis det skal foregå på samme måde med Emil, så vil han enten kun være 2½ eller 3½ og det synes jeg både er for tidligt eller for sent.. såårhh - jeg er måske ude i noget med et suttetræ til sommer. Jeg synes det er vigtigt at de selv forstår hvad der sker og det vil Emil ikke forstå her til jul.

Emil bruger kun sin sut når han sover, er syg og desværre også når vi kører bil.. så den med bilen den starter vi snart med skal være slut.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.