Blåt mærke i hovedet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jamen han er min første har nok formuleret mig forkert mener bare om det normalt de falder og år blå mærker/rifter osv så såmænd det, og synes bare det er uheldig han får et blåt mærke 2 dag hos dp da han aldrig har fået et før dit spørgsmål lyder lidt mistroisk 

Det er helt normalt.  Har selv. En mor der er dp. Og hvis ikke de skulle slå sig ind imellem skulle de pakkes ind i bobleplast. Det ville fatisk være mere mærkeligt hvis ikke de fik skrammer ind i mellem.  Børn er klodsede og børn kaan også godt skubbe og slå hinanden og det er bare 1 sek.  Uopmærksomhed der skal til. Der skal nok komme flere skrammer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2017

Guldlok88

Haha, jaa det er Meget normalt.. Da min søn gik i dagpleje havde han tit buler i panden, et blåt øje og næseblod 

Dp og jeg havde på et tidspunkt en joke kørende med "nå, hvad har han lavet i dag?" fordi han havde en ny bule i panden hver onsdag 

Fandt lige et billede fra en af hans ture, denne her gang røg han ud over deres legescooter 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. januar 2017

Anonym

Mit datter på 21 mdr. slår sig konstant! Der er fart på hende, og hun løber rundt og ind i ting, falder og kommer til skade tit. Både hjemme og i dagpleje. Det er helt normalt. Hendes øre har været helt sort, hudafskrabninger i hele hovedet, mild hjernerystelse, kæmpestore blå mærker og alt muligt andet.

Hun hygger sig i det mindste. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Babilooo

Okay jeg har bare været meget forsigtig og hangar aldrig haft et blåt mærke herhjemme derfor...

Du vil se flere og flere blå mærker, sår skrammer og evt flækkede øjenbryn. De bliver mere mobile og derfor mere udsat. 

Det er fint at passe på sine børn.. men - og der er et men. Undersøgelser viser faktisk at børn der hele tiden holdes i hånden eller hjælpes/ støttes så de undgår at falde eller slå sig for en hver pris, faktisk kan være mere farligt end at lade dem gøre det selv. .. selvfølgelig ikke livsfarlige ting. Men for at man motorisk og fysisk skal blive sikker og vide hvad man kan rent fysisk, kræver det at man opbygger erfaringer. Dvs. at et barn der tidligt øver sig i at kravle eller "gå på line" på en træstamme, klatre i træer finder ud af at de skal passe på og kan slå sig, og at det gør lidt ondt. det forhindre at de måske senere gør ting de ikke er klar til motorisk, og tænker sig om.

blot en anden vinkel

Anmeld Citér

11. januar 2017

Anonym

Mariehøne123 skriver:

Måske har jeg bare rolige børn men forstår slet ikke hvordan jeres børn får de skader. Det vildeste jeg har oplevet er næseblod. 

Hvis man har børn med krut i måsen og de ik ser sig omkring hvad de kan flade i eller hvad der lige ligger i vejen.  Børn skal have lov og lege og hvis man heletiden skulle flytte ting kunne man ikk lave andet. Plus de skal os lære at hvis man ikk flytter sine ting ja så kan det gå galt. Vores den store have fået afvide en milo gang at man slår sig hvis man flader ned fra sofabord eller hvis man løber i sofan og alligevel blivet hsn ved. Og det endt os med han fladt og fik en kæmpe bule. I vuggestue gled han i deres tumle rundt og flækket panden så han måtte limse. Og han er kun 2

Anmeld Citér

11. januar 2017

Sahara82

Huha vi har klippekort til skadestuen, for min dreng er absolut uheldig. Han falder og slår tænder og læber og øjenbryn, han løber ind i grene og ja jeg kunne fortsætte. Det er vist bare livet i en børnehave �� 

Helt ærligt, så tager vi efterhånden ikke så tungt på det mere. Vi lapper ham sammen og så videre  

Anmeld Citér

11. januar 2017

Mortilah

Min har også med 12 mdr allerede haft 4 dage på sygehuset og 5 buler.. (heldigvis ikke sket noget) og jeg er ellers virkelig forsigtig! Men når barnet begynder at gå og kravle overalt så sker den slags.. det sker hvis du 30 sekunder er beskæftiget med et eller andet andet..det kan ikke undgås. Selv da jeg sad 1 meter væk i sofaen væltede hun som 7 mdr imens hun gik rundt om sofabordet- og bang! Bule i panden..

Hun er en gang kravlet op på sofaen og gledet forlæns ud over kanten og ned i vores modem. Resulterede i sår i hovedbunden. (10 mdr)  Faldet to trin ned og måtte på sygehuset med mulig hjernerystelse. Heldigvis var hun dog faldet heldigt. Vi lå til observation i to døgn. Det går lynhurtigt! 

Jeg mener så også at det er "vigtigt" at gøre sig disse erfaringer. Barnet ved jo ikke hvad "det gør ondt" betyder hvis det aldrig slår sig.. det er vel den eneste måde at man lærer at passe på. 

Jeg krydser fingre for vi er ovre de værste fald skader.

Anmeld Citér

11. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Hvis man har børn med krut i måsen og de ik ser sig omkring hvad de kan flade i eller hvad der lige ligger i vejen.  Børn skal have lov og lege og hvis man heletiden skulle flytte ting kunne man ikk lave andet. Plus de skal os lære at hvis man ikk flytter sine ting ja så kan det gå galt. Vores den store have fået afvide en milo gang at man slår sig hvis man flader ned fra sofabord eller hvis man løber i sofan og alligevel blivet hsn ved. Og det endt os med han fladt og fik en kæmpe bule. I vuggestue gled han i deres tumle rundt og flækket panden så han måtte limse. Og han er kun 2

Jeg er helt enig i børn får skader men jeg forstår stadig ikke de børn der gang på gang kommer alvorligt til skade som jeg fx vil mene et hul i hovedet der skal limes er. 

Jeg stopper altså leg der er dømt til at gå galt og beder dem rydde op først. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige. 

I øvrigt bor jeg i udlandet. Her får vi en skriftlig rapport hver gang barnet er faldet med tegning af hvor de slog sig, hvad der skete og hvilken førstehjælp der er ydet. 

Da jeg fortalte om hvordan det foregår i Danmark så de ret skræmte ud

Anmeld Citér

11. januar 2017

FrkGranger

Her har jeg en dreng på 2 år og 7 mdr, han har fået hul i hovedet der skulle limes, hældt varm kaffe over sig, et væld af rifter, blå mærker og buler.

Alt sammen noget der er sket på et sekund. Den med kaffen var faderen, der i 2 sekunder var uopmærksom,og vupti så stod drengen på en kasse, og havde fat i kaffe maskinen. Så på skadestuen med os, heldigvis har han ingen ar.

Hver du glad for dp kan fortælle dig, hvad der er sket.

Her er min drengs smertetærskel næsten ikke eksisterende, så han siger tot ikke noget selv, og dp kan derfor ikke sige andet end han har en bule.

Ydermere har han briller og de får også nogle ture, så de er skæve.

Anmeld Citér

11. januar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Jamen han er min første har nok formuleret mig forkert mener bare om det normalt de falder og år blå mærker/rifter osv så såmænd det, og synes bare det er uheldig han får et blåt mærke 2 dag hos dp da han aldrig har fået et før dit spørgsmål lyder lidt mistroisk 

Grunden til mit spørgsmål var for at høre hvad du synes og tænker der kunne have været gjort anderledes :-) Jeg arbejder som pædagog i en vuggestue og har selv 2 børn på 2,5 og næsten 6 år. I mit arbejde ser jeg mest buler og blå mærker...- vi har blandt anden en dreng på 1,5 som kravler op på alt...- og det giver buler, når han styrter ned :-) Selvom vi er 3 mand på stuen (hvilket vi kun er fra kl. 9-14), falder han stadig, - det sker på et splitsekund !

Min den yngste har været rimeligt forskånet so fare, har kun haft buler, rifter og blå mærker...- som er erhvervet både i dp og hjemme. Min ældste har haft brækket håndleddet, efter fald fra en armgang i bhv'en og fik slået begge fortænder ud på en ferie på Mallorca, da hun var 4 år, da lillebror rutsjede ind i hende...- dertil har hun haft buler (ret store), rifter og alt det andet :-)

Med min lange fortælling vil jeg blot sige - JA det er helt normalt :-) Og sluttelig sige, som min kollega så klogt har sagt: "det er ikke buler, men kropslige erfaringer" :-) 

Vil lige tilføje at vi ser SÅ mange motorisk dårlige børn pt - af flere grunde, men helt bestemt er en af grundende at de bliver passet for godt på - de lærer simpelthen ikke nok med kroppen !! Og det må ikke negligeres - for på sigt giver det kropslig svækkede børn, hvilket kan give udslag på hvordan de lærer i skolen...

Langt indlæg...- håber du gad læse med :-)

//Mette

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.