Anonym skriver:
Jamen han er min første har nok formuleret mig forkert mener bare om det normalt de falder og år blå mærker/rifter osv så såmænd det, og synes bare det er uheldig han får et blåt mærke 2 dag hos dp da han aldrig har fået et før dit spørgsmål lyder lidt mistroisk 
Grunden til mit spørgsmål var for at høre hvad du synes og tænker der kunne have været gjort anderledes :-) Jeg arbejder som pædagog i en vuggestue og har selv 2 børn på 2,5 og næsten 6 år. I mit arbejde ser jeg mest buler og blå mærker...- vi har blandt anden en dreng på 1,5 som kravler op på alt...- og det giver buler, når han styrter ned :-) Selvom vi er 3 mand på stuen (hvilket vi kun er fra kl. 9-14), falder han stadig, - det sker på et splitsekund !
Min den yngste har været rimeligt forskånet so fare, har kun haft buler, rifter og blå mærker...- som er erhvervet både i dp og hjemme. Min ældste har haft brækket håndleddet, efter fald fra en armgang i bhv'en og fik slået begge fortænder ud på en ferie på Mallorca, da hun var 4 år, da lillebror rutsjede ind i hende...- dertil har hun haft buler (ret store), rifter og alt det andet :-)
Med min lange fortælling vil jeg blot sige - JA det er helt normalt :-) Og sluttelig sige, som min kollega så klogt har sagt: "det er ikke buler, men kropslige erfaringer" :-)
Vil lige tilføje at vi ser SÅ mange motorisk dårlige børn pt - af flere grunde, men helt bestemt er en af grundende at de bliver passet for godt på - de lærer simpelthen ikke nok med kroppen !! Og det må ikke negligeres - for på sigt giver det kropslig svækkede børn, hvilket kan give udslag på hvordan de lærer i skolen...
Langt indlæg...- håber du gad læse med :-)
//Mette
Anmeld
Citér