Barnebarn i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2017

NaUlHa

Junipige15 skriver:

Godaften til alle 

Jeg har behov for at høre andres mening i forhold til en nyopstået problematik i vores dagpleje. 

Vores datter på 18 måneder går i en kommunal dagpleje som vi har været ok tilfredse med. Vi har haft nogle episoder, men det tænker jeg der er mange steder. 

Hun  har i dag, da jeg hentede min datter, fortalt at hun skal have sit barnebarn hos sig i vores dagpleje. 

Jeg må indrømme at jeg på ingen måde synes det er ok, og det kom totalt bag på mig at man overhovedet måtte det. Jeg sagde direkte, at det  vil jeg ikke ligge skjul på at jeg var meget bekymret for som mor, særligt i forhold til forskelsbehandling, som jeg tænker er totalt uundgåeligt i sådan en situation. Hun var meget uforstående overfor min undren, og kan slet ikke se problematikken i det. Vi talte lidt frem og tilbage, men følte mig slet ikke mødt. Jeg var så ked af det og frustreret på min datters vegne efter vi kom hjem. Jeg synes det er virkelig uprofessionel af dagplejekontoret at de ud af de ca 10 dagplejemødre der er, placere ham hos sin bedstemor. Og at de slet ikke har overvejet at det kan skabe en konflikt hos os som forældre, er mig en gåde. 

Jeg har bestemt mig for at kontakte pladsanvisningen, og høre om der er mulighed for at vi kan få rykket hende i den vuggestue, der hører sammen med den børnehave hun skal gå i. 

Jeg vil rigtig gerne høre jeres tanker om denne situation, og hvad i selv ville gøre. Tak 

Jeg tænker at alle dagplejer (i hvertifald i min kommunen) er uddannet og professionelle, ja det kan godt være det er eget barnebarn men det barn vil jo automatisk blive en del af gruppe. Kan ikke se hvordan dagplejeren skal kunne lave forskel på børnene når de er så små. Der er jo fastlagt fra kommunens side om hvad børne må få at spise osv. Tror virklig ikke nogen dagplejer ville gøre forskel på børnene om det så var familie eller ej 

Hvis jeg var mor til barnet ville jeg da være hammer glad for at mit barn fik lov til at bruge så meget tid med bedstemor, det kan give et fantastisk bånd. Og tænker bedstemor sætter kæmpe pris og ære i at få lov til at være den der passer sig eget barnebarn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2017

Sprit25

Jeg ville faktisk flytte mit barn. Det ville jeg slet ikke kunne arbejde med

Anmeld Citér

7. januar 2017

Junipige15

Tusind tak for alle jeres svar! 

Jeg er glad for at høre at nogle har erfaring med samme situation, og ikke har oplevet det som et problem. 

jeg kan bare ikke lade være at tænke på, at jeg jo aldrig ville se den forskelsbehandling der Evt opstår, da jeg jo ikke ser dem andet end ved aflevering og afhentning. Spørgsmålet er, som en skriver, om jeg grundlæggende har så meget mistillid til at hun kan være professionel omkring det. Hun har haft barnebarnet meget på besøg under moderens barsel, også i arbejdstiden. Måske derfor jeg ikke er helt pjattet med tanken.

Uanset hvad, kan jeg mærke at det har en negativ effekt på mig, og det må vi som forældre afklare her i weekenden, om er noget vi kan arbejde med. Og forene os med. 

Jeg er dog også glad for at andre deler min holdning og bekymring omkring det, og det nogle steder ikke er tilladt, og hælder stadig til at hun skal flyttes. 

Tak for alle jeres svar, jeg vil bruge de næste par dage på at overveje hvad vi gør 

Anmeld Citér

7. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Junipige15 skriver:

Tusind tak for alle jeres svar! 

Jeg er glad for at høre at nogle har erfaring med samme situation, og ikke har oplevet det som et problem. 

jeg kan bare ikke lade være at tænke på, at jeg jo aldrig ville se den forskelsbehandling der Evt opstår, da jeg jo ikke ser dem andet end ved aflevering og afhentning. Spørgsmålet er, som en skriver, om jeg grundlæggende har så meget mistillid til at hun kan være professionel omkring det. Hun har haft barnebarnet meget på besøg under moderens barsel, også i arbejdstiden. Måske derfor jeg ikke er helt pjattet med tanken.

Uanset hvad, kan jeg mærke at det har en negativ effekt på mig, og det må vi som forældre afklare her i weekenden, om er noget vi kan arbejde med. Og forene os med. 

Jeg er dog også glad for at andre deler min holdning og bekymring omkring det, og det nogle steder ikke er tilladt, og hælder stadig til at hun skal flyttes. 

Tak for alle jeres svar, jeg vil bruge de næste par dage på at overveje hvad vi gør 

Jeg vil også have min bekymring. 

Hun kan helt sikkert godt være professionel omkring det. Men hvad med den dag hvor barnet ikke bliver hentet gør hun så forskel og vælger ikke at ringe efter forældre. Og den dag barnebarnet er syg venter hun længere med at ringe end hun gør med dit og andre børn.

Hvad med putning. Hvis dig barn græder og barnebarnet græder. Hvem trøstet hun først....

Jeg vil helt sikkert ringe til dagplejekontoret og tage en snak med dem om jeres bekymring.

Jeg vil personligt ikke have mit barn i en dagpleje hvor der gik børn med personlig relation til dagplejemor.

Anmeld Citér

7. januar 2017

Junipige15

hannetheis skriver:

Jeg vil også have min bekymring. 

Hun kan helt sikkert godt være professionel omkring det. Men hvad med den dag hvor barnet ikke bliver hentet gør hun så forskel og vælger ikke at ringe efter forældre. Og den dag barnebarnet er syg venter hun længere med at ringe end hun gør med dit og andre børn.

Hvad med putning. Hvis dig barn græder og barnebarnet græder. Hvem trøstet hun først....

Jeg vil helt sikkert ringe til dagplejekontoret og tage en snak med dem om jeres bekymring.

Jeg vil personligt ikke have mit barn i en dagpleje hvor der gik børn med personlig relation til dagplejemor.

Det er lige præcis sådan nogle ting jeg også har tænkt- sygdom, trøst, hentetider, kys på sit barnebarn som vores børn (efter aftale) Osv ikke får. Steder hvor man ikke kan undgå at hun naturligvis har et helt andet forhold til sit eget barnebarn. 

Samtidig er jeg måske også farvet at af min egen mor er i institution som leder, og dernede må de ikke have personlige relationer til børnene på de forskellige stuer. Hun må f.eks ikke have min datter i sin institution hvilket jeg heller aldrig kunne drømme om at vælge hun skal. 

Tak, jeg vil ringe til dem på mandag og tale med dem 

Anmeld Citér

7. januar 2017

L-mor

Min søn har gået i dagpleje hos min mor. Jeg tror alt andet lige, det var en bonus for de to andre børn, for det betød, at der ingen indkøringsvanskeligheder var, nemme afleveringer og hentninger, osv.

Altså meget få ekstra ressourcer brugt på mit barn, da han jo var helt tryg ved at være hos mormor. Det eneste særlige problem var, at han tog sig nogle friheder med at pille ved hendes potteplanter!

Anmeld Citér

7. januar 2017

Sprit25

Junipige15 skriver:

Det er lige præcis sådan nogle ting jeg også har tænkt- sygdom, trøst, hentetider, kys på sit barnebarn som vores børn (efter aftale) Osv ikke får. Steder hvor man ikke kan undgå at hun naturligvis har et helt andet forhold til sit eget barnebarn. 

Samtidig er jeg måske også farvet at af min egen mor er i institution som leder, og dernede må de ikke have personlige relationer til børnene på de forskellige stuer. Hun må f.eks ikke have min datter i sin institution hvilket jeg heller aldrig kunne drømme om at vælge hun skal. 

Tak, jeg vil ringe til dem på mandag og tale med dem 

Af ren nysgerrighed, hvorfor må hun ikke kysse på dit barn

Anmeld Citér

7. januar 2017

Junipige15

Sprit25 skriver:

Af ren nysgerrighed, hvorfor må hun ikke kysse på dit barn

Kys på munden skulle jeg måske tilføje. Det er ok at hun giver en møsser på kinden, min datter vil dog gerne kysse på munden, men det synes jeg ikke om at man gør med andres børn  

Anmeld Citér

7. januar 2017

Sprit25

Junipige15 skriver:

Kys på munden skulle jeg måske tilføje. Det er ok at hun giver en møsser på kinden, min datter vil dog gerne kysse på munden, men det synes jeg ikke om at man gør med andres børn  

Okay men altså det kan du jo ikke sige så meget til. Min dp må godt kysse min datter på munden hvis min datter vil 

så tænker det er naturligt at nogle børn vil få kys hvor andre ikke får

Anmeld Citér

7. januar 2017

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min datters dagplejemor har også sit barnebarn i dagplejen. Man mærker Ingen forskel på behandlingen, og når vi er til arrangementer eller besøger dem i længere tid i forbindelse med afhentning, så har hun lige så meget min datter på skødet til kilde kysse kramme, som sit barnebarn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.