Barnebarn i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.384 visninger
24 svar
26 synes godt om
6. januar 2017

Junipige15

Godaften til alle 

Jeg har behov for at høre andres mening i forhold til en nyopstået problematik i vores dagpleje. 

Vores datter på 18 måneder går i en kommunal dagpleje som vi har været ok tilfredse med. Vi har haft nogle episoder, men det tænker jeg der er mange steder. 

Hun  har i dag, da jeg hentede min datter, fortalt at hun skal have sit barnebarn hos sig i vores dagpleje. 

Jeg må indrømme at jeg på ingen måde synes det er ok, og det kom totalt bag på mig at man overhovedet måtte det. Jeg sagde direkte, at det  vil jeg ikke ligge skjul på at jeg var meget bekymret for som mor, særligt i forhold til forskelsbehandling, som jeg tænker er totalt uundgåeligt i sådan en situation. Hun var meget uforstående overfor min undren, og kan slet ikke se problematikken i det. Vi talte lidt frem og tilbage, men følte mig slet ikke mødt. Jeg var så ked af det og frustreret på min datters vegne efter vi kom hjem. Jeg synes det er virkelig uprofessionel af dagplejekontoret at de ud af de ca 10 dagplejemødre der er, placere ham hos sin bedstemor. Og at de slet ikke har overvejet at det kan skabe en konflikt hos os som forældre, er mig en gåde. 

Jeg har bestemt mig for at kontakte pladsanvisningen, og høre om der er mulighed for at vi kan få rykket hende i den vuggestue, der hører sammen med den børnehave hun skal gå i. 

Jeg vil rigtig gerne høre jeres tanker om denne situation, og hvad i selv ville gøre. Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2017

esioul

Junipige15 skriver:

Godaften til alle 

Jeg har behov for at høre andres mening i forhold til en nyopstået problematik i vores dagpleje. 

Vores datter på 18 måneder går i en kommunal dagpleje som vi har været ok tilfredse med. Vi har haft nogle episoder, men det tænker jeg der er mange steder. 

Hun  har i dag, da jeg hentede min datter, fortalt at hun skal have sit barnebarn hos sig i vores dagpleje. 

Jeg må indrømme at jeg på ingen måde synes det er ok, og det kom totalt bag på mig at man overhovedet måtte det. Jeg sagde direkte, at det  vil jeg ikke ligge skjul på at jeg var meget bekymret for som mor, særligt i forhold til forskelsbehandling, som jeg tænker er totalt uundgåeligt i sådan en situation. Hun var meget uforstående overfor min undren, og kan slet ikke se problematikken i det. Vi talte lidt frem og tilbage, men følte mig slet ikke mødt. Jeg var så ked af det og frustreret på min datters vegne efter vi kom hjem. Jeg synes det er virkelig uprofessionel af dagplejekontoret at de ud af de ca 10 dagplejemødre der er, placere ham hos sin bedstemor. Og at de slet ikke har overvejet at det kan skabe en konflikt hos os som forældre, er mig en gåde. 

Jeg har bestemt mig for at kontakte pladsanvisningen, og høre om der er mulighed for at vi kan få rykket hende i den vuggestue, der hører sammen med den børnehave hun skal gå i. 

Jeg vil rigtig gerne høre jeres tanker om denne situation, og hvad i selv ville gøre. Tak 

Jeg må indrømme jeg ikke ser problemet og det må de gerne

Man kan også have sit eget barn i dagplejen, det ville jeg dog ikke bryde mig om. 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Miti's mama

Kan jeg ikke se et problem i. Der er måske nogle der ville have svært ved at være professionelle omkring det... men synes du skal lade hende komme tvivlen til gode. Hvis det var min egen dagpleje mor ville jeg ikke have et problem med det.

Anmeld Citér

6. januar 2017

EnGodMor

Jeg kan sagens forstå hvad du mener, men jeg er sikker på, at hvis dagplejemoren er professionel nok til hendes arbejde, så behandles hun alle sine børn lige, mens dagplejen er åben.

Selvom det er barnebarn/familie, så tror jeg hun holder arbejde på et plan, og familie på et andet plan. 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min datter gik på stue med en af pædagogernes barnebarn, og det var der ingen problemer i. Jeg synes du skal lade tvivlen komme hende til gode,  i stedet for som udgangspunkt at tro hun ikke kan være professionel omkring det.

Anmeld Citér

6. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville slappe helt af og vente og se, om der overhovedet opstår noget problem. Og jeg ville da under ingen omstændigheder flytte mit lille barn til en vuggestue på det grundlag. Det er ret almindeligt i min by, at dagplejere også passer deres eget barn, og jeg har aldrig hørt, det har givet problemer. Spørgsmålet hér er, om din mistillid til DP's professionalisme er så stor på forhånd, at den kan spænde ben for jeres samarbejde uanset hvad - i så fald bør du nok flytte din datter. 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Troldemommi

Jeg kan godt forstå dig, jeg ville nok tænke om dagplejeren ikke ubevidst vil give sit eget barnebarn mere opmærksomhed, end de andre børn som hun jo ikke er i familie med...

Anmeld Citér

6. januar 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Min søn går i dagpleje. Og i dagplejen går en dreng som er dagplejemors barnebarn. Det er slet slet ikke et problem.

min søn elsker sin dagpleje og han løber hver morgen hen og krammer dp mor. Hun behandler af hvad jeg kan se alle børnene ens  

Anmeld Citér

6. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville have samme bekymring som dig. 

I vores kommune må dagplejemødrene slet ikke have egne børnebørn i dagpleje, og det er super fornuftigt!

Anmeld Citér

6. januar 2017

CarinaSB

Min ene søn har gået i dagpleje hvor hun havde sit eget barn, og det kunne man slet ikke mærke. Hun gav børne lige så meget opmærksomhed som hendes eget .. Må indrømme at jeg kan ikke se problemet :) Og slet ikke noget jeg på nogen måder vil rykket mit barn for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.