Heftig gråd ved aflevering i VG

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
18 svar
8 synes godt om
5. januar 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

vores dreng på knapt 2 har nu gået i VG i et år, og græder stadig som en pisket når han bliver afleveret. Pædagogerne siger det kun tager 2 minutter, men det er nu svært at forstå så heftigt som han græder.

vi kører en fast rutine, far afleverer på samme måde hver dag. Når vi hjemme snakker om VG, vil han gerne derhen. Men fra vi begynder at nærme os afgang, begynder han at klistre til mig. Når jeg siger farvel græder han på mig. Og henne i VG klistrer han til far.

Vi er ret sikre på, at han bliver behandlet godt derhenne, det er mere som om han ikke kan kapere selve afskedsprocessen. Det kan også ske hvis jeg har en fridag, så græder han hysterisk når far kører afsted.

Nogen der har oplevet det samme, og hvad gør man?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

lilledittemor

Lomm skriver:

vores dreng på knapt 2 har nu gået i VG i et år, og græder stadig som en pisket når han bliver afleveret. Pædagogerne siger det kun tager 2 minutter, men det er nu svært at forstå så heftigt som han græder.

vi kører en fast rutine, far afleverer på samme måde hver dag. Når vi hjemme snakker om VG, vil han gerne derhen. Men fra vi begynder at nærme os afgang, begynder han at klistre til mig. Når jeg siger farvel græder han på mig. Og henne i VG klistrer han til far.

Vi er ret sikre på, at han bliver behandlet godt derhenne, det er mere som om han ikke kan kapere selve afskedsprocessen. Det kan også ske hvis jeg har en fridag, så græder han hysterisk når far kører afsted.

Nogen der har oplevet det samme, og hvad gør man?

Hvordan gør i under selve afleveringen? Sætter i ham i gang med leg og venter til han er tryg. Eller afleverer i ham bare til en voksen så snart i kommer ind på stuen?

Anmeld Citér

6. januar 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm
lilledittemor skriver:

Hvordan gør i under selve afleveringen? Sætter i ham i gang med leg og venter til han er tryg. Eller afleverer i ham bare til en voksen så snart i kommer ind på stuen?

Vi har afprøvet begge dele. Indkøringen foregik ekstremt langsomt over 2 mdr, hvor  jeg i starten var der meget med ham, og så langsomt blev det mindre og mindre.

Da jeg startede job tog far over, og de afleverer først storesøster (integreret institution), derefter går de hen til VG. Indtil de når trappen op mod VG er alt godt, så begynder han at græde. De går op, tager tøjet af og venter på at pædagogen skal komme (stuen åbner tidligst kl 7,30). Imens bliver han holdt og trøstet/talt til. Når pædagogen kommer, sætter min mand sig på hug og siger farvel - herefter tager pædagogen over for ellers fortsætter det i al evighed.

Idag skulle jeg undtagelsesvist aflevere, og blev på stuen med ham i 30 min for at se om det kunne hjælpe at han fik lov til at falde til først. Der var ingen problem mens jeg var der, han legede og spiste, men straks jeg rejste mig gik han i panik. Jeg lyttede udenfor døren, han græd 6 min meget hysterisk, herefter stilnede det af.

Anmeld Citér

6. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Hvordan er han, når I kommer for at hente ham?

Virker han glad og tilfreds, eller mut og som om, at han har ventet på jer?

Anmeld Citér

6. januar 2017

alenemor42

Da i sætter spørgsmålstegn ved om vg nu taler sandt om hans gråd nu også stopper er det nok derfor han græder. I tvivler og han kan mærke at i forventer han græder og oveni tvivler i på om det nu er rigtigt han stopper ned at græde hurtigt så bliver det en selv opfyldende profeti...  så stol på vuggestuen, tvivler på det stopper før i holder op med at have jeres tvivl. Der er jo ikke andre årsager til han skulle blive ked af det eftersom han er glad 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm
Mom skriver:

Hvordan er han, når I kommer for at hente ham?

Virker han glad og tilfreds, eller mut og som om, at han har ventet på jer?

Han er glad og tilfreds, idag ville han fx slet ikke med hjem..... 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm
alenemor42 skriver:

Da i sætter spørgsmålstegn ved om vg nu taler sandt om hans gråd nu også stopper er det nok derfor han græder. I tvivler og han kan mærke at i forventer han græder og oveni tvivler i på om det nu er rigtigt han stopper ned at græde hurtigt så bliver det en selv opfyldende profeti...  så stol på vuggestuen, tvivler på det stopper før i holder op med at have jeres tvivl. Der er jo ikke andre årsager til han skulle blive ked af det eftersom han er glad 

Jeg synes vi gør hvad vi kan for at virke afslappede og glade, så synes ikke han burde være påvirket af os, men hvem ved.

Som skrevet sker det også i andre situationer, fx bliver han hentet 2 gange om ugen af mormor/morfar, hvorefter jeg henter hos dem (sent fri). Her har vi også haft en lang periode hvor han græder hysterisk over at skulle med mig hjem (forlade morfar). 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Lomm skriver:

Han er glad og tilfreds, idag ville han fx slet ikke med hjem..... 

Så tænker jeg, at han er glad og tilfreds, og I ikke skal bekymre jer om den gråd om morgen, selvom jeg godt ved at det er svært..

Anmeld Citér

7. januar 2017

Sprit25

Jeh tænker det er en alt alt for lang aflevering. 

Først søster og den afsked, så op og sidde og hygge med far inden pædagogen kommer. Kan I måske gøre omvendt? Så I aflevere bror først også søster. Eller I aflevere søster så sent at I kommer når vg er åben? 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Rockertand

Lomm skriver:

Vi har afprøvet begge dele. Indkøringen foregik ekstremt langsomt over 2 mdr, hvor  jeg i starten var der meget med ham, og så langsomt blev det mindre og mindre.

Da jeg startede job tog far over, og de afleverer først storesøster (integreret institution), derefter går de hen til VG. Indtil de når trappen op mod VG er alt godt, så begynder han at græde. De går op, tager tøjet af og venter på at pædagogen skal komme (stuen åbner tidligst kl 7,30). Imens bliver han holdt og trøstet/talt til. Når pædagogen kommer, sætter min mand sig på hug og siger farvel - herefter tager pædagogen over for ellers fortsætter det i al evighed.

Idag skulle jeg undtagelsesvist aflevere, og blev på stuen med ham i 30 min for at se om det kunne hjælpe at han fik lov til at falde til først. Der var ingen problem mens jeg var der, han legede og spiste, men straks jeg rejste mig gik han i panik. Jeg lyttede udenfor døren, han græd 6 min meget hysterisk, herefter stilnede det af.

Nu kender vi jo hverken jer eller jeres barn, og I er sikkert nogle enormt omsorgsfulde forældre - men jeg tror også, at I skal skrue bissen på og korte afleveringerne  (og da SLET ikke blive i 30 min.).

Jeg har 4 børn, der skal afleveres hver morgen.

Fra vi forlader bilen, til jeg kører igen, går der max. 8 minutter, den 10-årige og den 6-årige får kram og forsvinder ind i skoledelen, den 4-årige og den 1-årige skal samme sted, men ingen af de små er vant til andet end et smil, kram, kys, "ha' en god dag" - og så er jeg gået........og hold nu fast, det har jeg gjort fra dag 1 (der er altså ingen indkøring for mine børn, som alle snakker så meget om, og da slet ikke måneder, det virker helt absurd!!).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.