Ang vægttab efter fødsel - tabu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2017

Miti's mama

Anonym skriver:

Efter min fødsel af lillesøster har jeg søgt side op og side ned efter nogle i samme situation som mig. Men hver gang står der bare at folk har tabt 10kg og opefter af fødslen.

Jeg tænker at der må sidde andre derude som slet ikke tabte sig lige så meget eller hurtigt for den sags skyld og jer vil jeg gerne høre fra!

Jeg fik ved planlagt kejsersnit den dejligste pige for 7 dage siden. Jeg blev vejet om morgenen forud for operationen og vægten sagde + 14kg.

4 dage efter havde jeg til min store skræk kun tabt 2kg!! Hvilket ikke giver mening da baby i sig selv var 3kg foruden moderkage, fostervand osv.

Men jeg tænker at det nok var væske pga operationen osv.

I morges stilte jeg mig på vægten igen og den siger nu -5kg. Altså mangler jeg stadig 9kg. Jeg forstår overhovedet ikke hvordan man kun kan tabe sig 5kg af en graviditet. Når anbefalingerne lyder 8-15kgs vægtøgning alt efter BMI.

Det skal siges at jeg havde en normal bmi før graviditeten og er derfor mega frustreret over det minimale vægttab jeg har haft.

Er der andre der tabte sig så lidt? Eller som bare først havde tabt graviditets kiloerne flere uger efter?

Ville være rart at høre fra nogen der har været i samme båd og ikke kun fra alle dem der 1 dag efter havde tabt alle kilo.

Tak på forhånd.

Hilsen en frustreret men dog glad mor

Jeg var også overrasket over hvor 'lidt' jeg tabte mig ved fødslen mht til hvor meget baby, vand, moderkage osv var derinde... og det tog mig 6 mdr at komme tilbage hvor jeg startede, jeg havde taget 17 kg på. Jeg havde ingen speciel kur, dyrkede ikke motion og ammede ikke. Så kunne nok have gjort det hurtigere.

Men der er kun gået 7 dage. Giv lige din krop tid til at komme af med alle hormonerne, tilpasse sig og komme på kurs igen. Du skal nok tabe de kilo, men det tog 9 mdr at komme kiloene på, så det tager tid at komme af med det igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

Fremad

Knap 2 år efter siger min vægt stadig plus 25 kg.  

Første gange tabte jeg mig ekstrem hurtigt og meget, denne gang sidder det fast,

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

A-1995 skriver:

Nu er jeg selv en at de der "irriterende typer" som kun tog 8 kg på, og havde tabt 10 kg 2 dage efter fødslen. 

MEN- mon ikke det er lidt noget andet når man har fået kejsersnit? Mon det overhovedet er gået helt op for kroppen endnu, at du har født? Jeg tror bare kroppen skal have tid til at finde sig selv igen og finde ud af at det ikke længere er behov for ekstra næring til baby, og så skal de ekstra kilo nok forsvinde langsomt ��

I øvrigt tillykke med baby��

Det kan du have ret i.  Ja, kroppen opfatter nok ikke på samme måde at baby altså er ude når man får kejsersnit frem for Alm. Fødsel. Vi må se tiden an. Mon ikke der ryger lidt mere med tiden og tusind tak 

Anmeld Citér

5. januar 2017

tribk

Da jeg for 5 år siden fik min søn ved kejsersnit havde jeg fandme taget PÅ efter fødslen. Jeg vejede 300 gram MERE da jeg kom hjem efter 5 dage på sygehuset end dagen inden jeg fødte. Jeg tabte fuldstændig kæben, da jeg stod der på vægten - jeg troede jo der var røget mindst 10 kg!!

Jeg var ked af den vægt jeg var nået op på inden fødslen, så jeg havde lidt glædet mig til at det første nyk nedad på vægten "kom af sig selv". 

Men det var nu nok mest vand, da de første 5-6 kg strøg i rekordfart ugen efter. Resten af kiloene var noget sværere at komme af med

Anmeld Citér

5. januar 2017

Makje9113

Anonym skriver:

Efter min fødsel af lillesøster har jeg søgt side op og side ned efter nogle i samme situation som mig. Men hver gang står der bare at folk har tabt 10kg og opefter af fødslen.

Jeg tænker at der må sidde andre derude som slet ikke tabte sig lige så meget eller hurtigt for den sags skyld og jer vil jeg gerne høre fra!

Jeg fik ved planlagt kejsersnit den dejligste pige for 7 dage siden. Jeg blev vejet om morgenen forud for operationen og vægten sagde + 14kg.

4 dage efter havde jeg til min store skræk kun tabt 2kg!! Hvilket ikke giver mening da baby i sig selv var 3kg foruden moderkage, fostervand osv.

Men jeg tænker at det nok var væske pga operationen osv.

I morges stilte jeg mig på vægten igen og den siger nu -5kg. Altså mangler jeg stadig 9kg. Jeg forstår overhovedet ikke hvordan man kun kan tabe sig 5kg af en graviditet. Når anbefalingerne lyder 8-15kgs vægtøgning alt efter BMI.

Det skal siges at jeg havde en normal bmi før graviditeten og er derfor mega frustreret over det minimale vægttab jeg har haft.

Er der andre der tabte sig så lidt? Eller som bare først havde tabt graviditets kiloerne flere uger efter?

Ville være rart at høre fra nogen der har været i samme båd og ikke kun fra alle dem der 1 dag efter havde tabt alle kilo.

Tak på forhånd.

Hilsen en frustreret men dog glad mor

Ved du hvad, min datter er 3,5 og jeg mangler stadig 10 kg ud af de 20 som jeg tog på ved hende. De forsvandt heller ikke bare af sig selv, desværre  

Nyd din nyfødte og din nye titel som mor og glem vægten lige nu <3

Anmeld Citér

5. januar 2017

CC79

Ved min første graviditet tog jeg 11 kg på og tabte alt ved fødslen. Men sådan gik det slet ik anden og tredie gang. Tabte vist højest 6 kg ved fødslen og vejede 18 kg for meget da jeg havde født tredie gang. Jeg tabte mig kun 2kg de første 4 mdr men så blev det mig så for meget og lagde min kost om, talte kalorier og begyndte at løbe 4 gange om ugen og da baby var 8 mdr havde jeg tabt 21 kg. Lidt mere end planlagt. Dog oplevede jeg at selvom jeg tabte mig skulle kroppen stadig falde på plads og det tog faktisk 2 års tid efter fødslen. Noget tøj ku jeg først passe der på trods af jeg vejede mindre end før jeg blev gravid. Nu er jeg gravid igen og ved jeg har taget mere på end jeg ønsker mig men nu ved jeg hvordan jeg kommer af med det igen. Men jo tror ik altid man bare taber det hele og heller ik bare fordi man ammer. Kroppen er kompleks og man ved aldrig rigtig hvordan det går efter en fødsel men jeg har i hvert fald lært tålmodighed er vejen frem og at kropoen bruger lang tid på at restituere og det handler om mere end vægttab at få sin krop tilbage igen og at man skal ikke sammenligne med andre kvinder fordi vores kroppe reagerer forskelligt.

Anmeld Citér

10. januar 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen. Må nok se i øjnene at der ikke ryger mere end de ca 5,5 kg der er røget indtil nu. Vægten har ikke rykket sig i snart en uge, så må nok bare væbne mig med tålmodighed indtil jeg kan genoptage styrketræning efter 3-4 måneder 

Anmeld Citér

10. januar 2017

Sahara82

Altså jeg er "desværre" en af de rigtig trælse, som efter 4 dage havde tabt mig 9 kg, og uden at gøre noget som helst overhovedet. To dage efter lagde jeg graviditetsbukserne på hylden og tog de gamle på. Min søster til gengæld måtte kæmpe og kæmpe og kæmpe for at smide kiloene. Hun fuldammede, spiste sundt og motionerede. Hun var bare mega mega sej, men føj for en kamp. 

Det var ikke for at fremhæve mig selv eller noget, men egentligt bare for at pointere at der er kæmpe forskel på hvordan kroppen fungerer. Og det lykkedes heldigvis for min søster, som er mega lækker idag. Hendes dreng er 3 år. Så trådstarter - fortrivl ej, det kan virkeligt lykkes for alle ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.