Ang vægttab efter fødsel - tabu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.753 visninger
27 svar
7 synes godt om
5. januar 2017

Anonym trådstarter

Efter min fødsel af lillesøster har jeg søgt side op og side ned efter nogle i samme situation som mig. Men hver gang står der bare at folk har tabt 10kg og opefter af fødslen.

Jeg tænker at der må sidde andre derude som slet ikke tabte sig lige så meget eller hurtigt for den sags skyld og jer vil jeg gerne høre fra!

Jeg fik ved planlagt kejsersnit den dejligste pige for 7 dage siden. Jeg blev vejet om morgenen forud for operationen og vægten sagde + 14kg.

4 dage efter havde jeg til min store skræk kun tabt 2kg!! Hvilket ikke giver mening da baby i sig selv var 3kg foruden moderkage, fostervand osv.

Men jeg tænker at det nok var væske pga operationen osv.

I morges stilte jeg mig på vægten igen og den siger nu -5kg. Altså mangler jeg stadig 9kg. Jeg forstår overhovedet ikke hvordan man kun kan tabe sig 5kg af en graviditet. Når anbefalingerne lyder 8-15kgs vægtøgning alt efter BMI.

Det skal siges at jeg havde en normal bmi før graviditeten og er derfor mega frustreret over det minimale vægttab jeg har haft.

Er der andre der tabte sig så lidt? Eller som bare først havde tabt graviditets kiloerne flere uger efter?

Ville være rart at høre fra nogen der har været i samme båd og ikke kun fra alle dem der 1 dag efter havde tabt alle kilo.

Tak på forhånd.

Hilsen en frustreret men dog glad mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

Guldlok88

Rolig nu, det er kun 7 dage siden fødslen.. Det er ikke alle der lige tager sig dagen efter.. Din krop skal også lige "sunde" sig lidt efter graviditet/fødsel.. Tag det roligt og giv den lidt tid endnu.. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Krydserfingre

Husk også at man kan tage på i fedt da ens fedtdepoter øges så den er klar og har energi til amning osv

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Guldlok88 skriver:

Rolig nu, det er kun 7 dage siden fødslen.. Det er ikke alle der lige tager sig dagen efter.. Din krop skal også lige "sunde" sig lidt efter graviditet/fødsel.. Tag det roligt og giv den lidt tid endnu.. 

Det er ikke fordi at jeg har travlt som sådan. Jeg undres bare over hvordan man kan tabe sig mindre end graviditeten vejer efter en uge hvor det meste jo er ude af kroppen.

Jeg spørger netop ind for at høre om andre først tabte sig senere eller måske slet ikke tabte mere.

Jeg havde ikke forventet at kunne trække i mit normale tøj få dage efter, men i alle de tråde jeg har læst er det bare gået så drøn hurtigt for folk og derfor tænkte jeg at spørge efter nogle hvor det ikke gik sådan.

Det er aldrig dem der kommentere i ovenstående debatter.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Krydserfingre skriver:

Husk også at man kan tage på i fedt da ens fedtdepoter øges så den er klar og har energi til amning osv

Der er helt sikkert lidt fedt depoter til amning. Men jeg tvivler på at der er 9 kg

Og jeg har spist sundt og rørt mig under hele graviditeten. Det er derfor jeg undre mig

Anmeld Citér

5. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Jeg har slet ikke tabt mig efter fødsel, andet end de første 5 kg. Så nu må jeg igang med et langt, sejt træk.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Lucinde skriver:

Jeg har slet ikke tabt mig efter fødsel, andet end de første 5 kg. Så nu må jeg igang med et langt, sejt træk.

Øv altså

Hvornår fødte du?

Anmeld Citér

5. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
Anonym skriver:

Øv altså

Hvornår fødte du?

For 1,5 år siden. Har fuldammet, ammer stadigvæk lidt, spist sundt og motioneret. Men nej. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Camellia

Min søn er 7 mdr og jeg mangler stadig at tabe mig 6 kg før jeg er nede på min startvægt. :-) Har tabt mig ganske stille og roligt. 

Jeg tog omkring 13-15 kg på i det hele. Startede med en masse kvalme nemlig 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Lucinde skriver:

For 1,5 år siden. Har fuldammet, ammer stadigvæk lidt, spist sundt og motioneret. Men nej. 

Det er utroligt hvor stor forskel der er på os kvinder. Og lidt urimeligt når man faktisk gør en indsats og så at der intet sker på vægten  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.