Ang vægttab efter fødsel - tabu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Camellia skriver:

Min søn er 7 mdr og jeg mangler stadig at tabe mig 6 kg før jeg er nede på min startvægt. :-) Har tabt mig ganske stille og roligt. 

Jeg tog omkring 13-15 kg på i det hele. Startede med en masse kvalme nemlig 

Det er også fint at tabe sig stille og roligt. Så kan maven sikkert også bedre trække sig "pænt" sammen. Men derfor ville det nu være dejligt hvis kiloerne var væk i løbet af nogle måneder synes jeg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

Camellia

Anonym skriver:

Det er også fint at tabe sig stille og roligt. Så kan maven sikkert også bedre trække sig "pænt" sammen. Men derfor ville det nu være dejligt hvis kiloerne var væk i løbet af nogle måneder synes jeg 

Helt enig. Jeg har tøjkrise hver gang vi skal nogle steder  Men jeg skal nok komme ned igen, tænker jeg 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Camellia skriver:

Helt enig. Jeg har tøjkrise hver gang vi skal nogle steder  Men jeg skal nok komme ned igen, tænker jeg 

Ja mon ikke. Håber du taber dig det du ønsker 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Berta

Jeg oplevede at jeg fik en del væske i kroppen efter fødslen - i forbindelse med at mælken løb til. Det svandt roligt i løbet af 2-3 uger igen.

Derudover havde jeg kun tabt ca halvdelen af det jeg havde taget på ( I alt 20 kg) efter 4 måneder. Nu er knægten 6 måneder og jeg er næsten på min startvægt - men jeg har også gjort en indsats de sidste 2 måneder. 

Det skal nok forsvinde - ro på - lige nu skal du blive i din sofa og beundre dit barn - spise og drikke - og komme dig ovenpå et kejsersnit. 

Og hvis ikke tilstrækkeligt med kilo er forsvundet efter 3-4 måneder så må du arbejde lidt for det hvis overskuddet er til det der. Hvis du ammer og vil have succes med det skal du ikke sætte alt ind på et stort vægttab lige nu..

Pøj Pøj

Berta 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Berta

Og lige en kommentar mere - så tror jeg oftere kvinder der hurtigt og uden problemer har tabt graviditets kilderne skriver om det på nettet - end alle dem der ikke har. Der er ikke så meget at prale med hvis man bare sidder i sin sofa og er lidt ked af sin (over)vægt. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Og lige en kommentar mere - så tror jeg oftere kvinder der hurtigt og uden problemer har tabt graviditets kilderne skriver om det på nettet - end alle dem der ikke har. Der er ikke så meget at prale med hvis man bare sidder i sin sofa og er lidt ked af sin (over)vægt. 

Tak for svar. Jeg har heldigvis været hurtigt på benene denne gang og går allerede længere ture. Jeg har stort set ikke ondt længere heller. Så det skal jeg være glad for. Der er nok ikke andet at gøre end at vente og se tiden an.

Det var præcis samme tanke jeg havde. At det måske var lidt tabu at tale om med mindre man kunne prale af et kæmpe vægttab. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Frk.S

Et par dage efter fødsel af vores nummer to steg jeg på vægten med forventning om at der var røget minimum 5-6 kg da hun vejede 4 kg og jeg havde en stor moderkage, godt med fostervand osv. Jeg kan faktisk ikke huske hvor meget der var røget, men bestemt ikke så meget som forventet... 3-4 kg måske.

Men det kom altså stille og roligt helt af sig selv over det næste stykke tid. Jeg kan ikke huske hvor længe der gik inden jeg var tilbage til normal vægt, men der er ikke sådan at jeg tænker tilbage med gru på at det var hårdt at komme af med.... og som sagt kom det helt af sig selv.  

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Et par dage efter fødsel af vores nummer to steg jeg på vægten med forventning om at der var røget minimum 5-6 kg da hun vejede 4 kg og jeg havde en stor moderkage, godt med fostervand osv. Jeg kan faktisk ikke huske hvor meget der var røget, men bestemt ikke så meget som forventet... 3-4 kg måske.

Men det kom altså stille og roligt helt af sig selv over det næste stykke tid. Jeg kan ikke huske hvor længe der gik inden jeg var tilbage til normal vægt, men der er ikke sådan at jeg tænker tilbage med gru på at det var hårdt at komme af med.... og som sagt kom det helt af sig selv.  

Jeg håber det er det samme i mit tilfælde  Bleb bare så overrasket Over at jeg kunne tabe mig mindre end babys vægt, moderkage osv  Men nogen tager nok bare længere tid om det end andre 

Anmeld Citér

5. januar 2017

A-1995

Nu er jeg selv en at de der "irriterende typer" som kun tog 8 kg på, og havde tabt 10 kg 2 dage efter fødslen. 

MEN- mon ikke det er lidt noget andet når man har fået kejsersnit? Mon det overhovedet er gået helt op for kroppen endnu, at du har født? Jeg tror bare kroppen skal have tid til at finde sig selv igen og finde ud af at det ikke længere er behov for ekstra næring til baby, og så skal de ekstra kilo nok forsvinde langsomt ��

I øvrigt tillykke med baby��

Anmeld Citér

5. januar 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Efter min fødsel af lillesøster har jeg søgt side op og side ned efter nogle i samme situation som mig. Men hver gang står der bare at folk har tabt 10kg og opefter af fødslen.

Jeg tænker at der må sidde andre derude som slet ikke tabte sig lige så meget eller hurtigt for den sags skyld og jer vil jeg gerne høre fra!

Jeg fik ved planlagt kejsersnit den dejligste pige for 7 dage siden. Jeg blev vejet om morgenen forud for operationen og vægten sagde + 14kg.

4 dage efter havde jeg til min store skræk kun tabt 2kg!! Hvilket ikke giver mening da baby i sig selv var 3kg foruden moderkage, fostervand osv.

Men jeg tænker at det nok var væske pga operationen osv.

I morges stilte jeg mig på vægten igen og den siger nu -5kg. Altså mangler jeg stadig 9kg. Jeg forstår overhovedet ikke hvordan man kun kan tabe sig 5kg af en graviditet. Når anbefalingerne lyder 8-15kgs vægtøgning alt efter BMI.

Det skal siges at jeg havde en normal bmi før graviditeten og er derfor mega frustreret over det minimale vægttab jeg har haft.

Er der andre der tabte sig så lidt? Eller som bare først havde tabt graviditets kiloerne flere uger efter?

Ville være rart at høre fra nogen der har været i samme båd og ikke kun fra alle dem der 1 dag efter havde tabt alle kilo.

Tak på forhånd.

Hilsen en frustreret men dog glad mor

Først, tillykke med din datter. ��

Jeg var på vægten et par dage før min søns fødsel og der sagde vægten +25 kg og to dage efter sagde den +8-9 kg men jeg var tvunget til at holde sengen i 12 dage og der sagde den +14 ��

Jeg kæmpede meget for at komme af med dem, men vægten blev ved med at ligge på +10-15 indtil jeg blev gravid igen 5½ år senere. Min datter blev, ligesom sin storebror, født ved kejsersnit og jeg var sikker på at jeg skulle samme kamp igennem. Vægten havde sagt +19 (+29 i forhold til storebror) da jeg fødte hende og nu, næsten 3 år efter siger den +8 i forhold til storebror.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.