Jeg er lige anonym da jeg ikke ønsker at blive dømt ud fra mine overvejelser
Jeg venter mit tredje barn, og jeg overvejer helt at droppe amning denne gang. Baggrunden for dette er at jeg synes at amning har været en kamp med mine 2 første børn. Den første vejede næsten 5 kilo, og her blev vi anbefalet at give flaske allerede på hospitalet for at hans blodsukker ikke skulle falde for meget. Jeg fik dog alligevel delvist gang i amningen, men efter en måneds tid stoppede min mælkeproduktion brat, og jeg gik derfor over til flaske. Det var et stort nederlag for mig, og synes at jeg blev dømt af sundhedspersonale fordi jeg ikke kæmpede mere for amningen.
Mit andet barn var også stort ved fødslen, dog ikke så stor som min første. Han fik ikke flaske eller sut fordi jeg virkelig gerne ville have amningen til at komme igang. Det lykkedes for mig, men jeg havde ikke i nærheden af nok mælk til at fodre mit store barn, og efter 2 måneder vejede jeg 12 kilo mindre end før jeg blev gravid, hvor jeg i forvejen var meget spinkel. Min søn tabte sig også fra den øverste kurve til kurven under gennemsnittet, og sundhedsplejersken anbefalede mig at supplere min amning med modermælkserstatning, samt at begynde at bruge sut til ham (på dette tidspunkt ammede han en gang i timen om dagen, hvor jeg virkelig prøvede at trække tiden mellem måltiderne sådan så jeg kunne nå at gendanne bare lidt af mælken mellem måltiderne. Udover det vågnede han 12+ gange om natten og efterspurgte amningen). Han nægtede dog både flaske og sut, men vi kæmpede hårdt for at få ham til at tage det så jeg kunne aflastes lidt. Det lykkedes aldrig, og jeg endte med kun at amme ham hvilket var en hård tid for hele vores familie fordi jeg var så træt og udsultet at jeg ikke orkede noget som helst.
Min mand ønsker at jeg skal amme fordi det er ddt bedste for vores barn. Han hr vist glemt hvor hårdt vi havde det dengang jeg ammende vires andet barn. Min familie snakker også for amningen, og jeg har derfor lidt svært ved at dele mine tanker med nogle om mine tanker.
Jeg er derfor lidt nysgerrig om andres erfaring med dette inden jeg tager en beslutning. Hvordan foregår det? Tager man bare de der ammestop piller og så løber mælken ikke til eller? Og hvad sagde sundhedspersonalet til jeres valg? Skulle i forsvare jer selv? Hvad sagde jeres mand og jeres familie og hvordan forsvarede i jeres valg? Følte i at i traf et egoistisk valg, og fortrød i bagefter?
Og så måske et lidt mærkelig spørgsmål.. Blev jeres bryster "normal" størrelse igen? Mine bryster er nemlig allerede her halvvejs i graviditeten markant større og helt spændte ligesom i mine ammeperioder. Det er jo fordi min krop forventer at den skal amme, men hvis jeg ikke ammer bliver de så små igen? De er nemlig ret tunge at slæbe på, så jeg glæder mig til at komme tilbage til mine små bryster igen 
Anmeld
Citér