Menu nytårsaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.461 visninger
25 svar
10 synes godt om
26. december 2016

Sprit25

Ihhh i år er det mig der skal lave maden. Og med ambitiøse kokke og og venner i blandt bliver jeg helt nervøs. 

Jeg er selv til let, rustik mad men er blank for ideer!!! Hjælp mig! Hvad ville være jeres perfekte nytårsmenu! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2016

MorTil3+

Sprit25 skriver:

Ihhh i år er det mig der skal lave maden. Og med ambitiøse kokke og og venner i blandt bliver jeg helt nervøs. 

Jeg er selv til let, rustik mad men er blank for ideer!!! Hjælp mig! Hvad ville være jeres perfekte nytårsmenu! 

Vi bestiller udefra i år, de sidste to år har jeg stået med al maden selv og det gider jeg ikk i år, så vi skal ha det her. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. december 2016

striber

Vi skal være sammen med en anden børnefamilie. Nogle kan lide fisk, andre ikke. 

Så forret er hos os "tag selv" Tapas:

Forret:

4 slags kanapeer med fisk og skaldyr

Bruchetta med advokado og hytteost

Brød med forskellig slags pølse

Evt lidt tunmouse

Hovedret:

Oksemørbrad med hasselbagte kartofler, baconsvøbte bønner og hjemmelavet bearnaise.

Dessert:

Hvid chokolademouse med friske bær (og evt lidt is til børnene)

Natmad:

Hotdogs i alle afskygninger 

Anmeld Citér

26. december 2016

Sprit25

Jeg er ude i: 

gnocci med svampespovs

risotti med kylling 

vafler med softice, Guf og chokoladesovs

og minipizza til natmad

Anmeld Citér

26. december 2016

Guldlok88

Jeg laver en en "buffet" med: tomatsalat, bruchetta, svinefilet, pastasalat, flødekartofler evt lidt mere.. Og dessert bliver: dumle kage med vaniljeis og frugt  

Anmeld Citér

26. december 2016

Aristocats

Seafood/skaldyrs gumbo til forret  

Til hovedret... hmm. Er fristet til at sige lækker (eventuelt grillet) hummer med en god hvidvin, men det bliver måske også for meget skaldyr Ellers noget godt kød med en virkelig god sovs. Men har faktisk ikke særligt meget lyst til rødt kød eller steg - så den er jeg lidt blank på! 

Dessert - fersken cobbler med frisk hjemmelavet vaniljeis - eller sweet potato pie med MASSER af marengs 

Natmad må gerne være chili dogs (hotdogs med chili con carne ovenpå) og hushpuppies...  Eller kyllingevinger/wings med mambo sauce 

Aner ikke hvad vi skal have endnu - men dét her ville ikke være så dårligt! Måske skulle man til at komme igang... 

Anmeld Citér

26. december 2016

Aristocats

(Autocorrect driller, det hedder mUmbo sauce     )

Anmeld Citér

26. december 2016

(august)

Vi er tre par som holder sammen og står så for en ret hver. 

Forret...ved det ikke, dem der står for det har ikke løftet sløret. 

Hovedret, noget godt kød med ovnkartofler, salat, bønner, bearnaise og rødvinssovs. 

Dessert, formentlig flamberede pandekager med vanille is (til børnene alm pandekager med is)

natmad, rester, Chips, kransekage og massere af champagne

Anmeld Citér

26. december 2016

tarkoflen

Vi skal have blåmuslinger til forret, noget oksekød formentlig tilberedt i sous vide, sådan et apparat har jeg nemlig fået i julegave og så en lækker chokolade fondant med vaniljeis og hindbær coulis til dessert. Det er den lækreste dessert og faktisk ikke så svært at lave, hvis man lige tester sin ovn og fryser dem inden, så de bager lige så stille og endnu en bonus, du kan lave dem i god tid og smide dem i fryseren til du skal bruge dem

Anmeld Citér

26. december 2016

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er på job og der er bestilt højbelagt smørrebrød. Hjemme skal de have burgere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.