Give brugte gaver til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2016

Kay

Muhmi skriver:

Har i dag købt en super, fed borg med tilhørende riddere, skattekister og ja, virkelig alt muligt lækkert legetøj til Rune.. Silas får ca. 30 meter flexitracks med omkring 6 biler til. Alt dette er købt brugt, men er det tarveligt at give sine unger brugte gaver?

Hvad er din mening om at købe brugt legetøj i julegave til børnene?

Vi havde råd til at købe nyt, men vi synes bare at vi fik SÅ meget mere for pengene ved at købe brugt.. Der er for 300,- i hver gave og ja, for de penge kunne vi jo snildt købe en eller anden lego-pakke til dem. Men så ville de jo også få meget mindre for pengene.. Er det så vigtigt at pakken er pakket ind i kassen som det originalt kom i?

Og hey... GLÆÆÆÆÆÆÆÆDEEEELIIIG JUUUUUUUUL!!!  

Vi hører det også hvis det er noget i god stand og vi kan få det til en god pris...fx. i år hvor vores på 2 elsker at lege med dukker og vi vil give hende en dukke seng... jeg har forelsket mig i den fra smallstuff men nægter at betale den pris vi kunne sagtens havde købt hende en helt ny seng fra en legetøjs forretning men jeg fandt den fra smallstuff brugt til en god pris så kunne ikke lade være 

Har også gjort det med fx brio bane 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2016

Muhmi

Hvor er det dejligt at se at det ikke er helt så forfærdeligt som jeg regnede med I ville synes

Er overbevist om at mine børn bliver super glade for deres gaver, ligemeget hvilken indpakning de kommer i

Anmeld Citér

22. december 2016

Mortilsnart4

Har i dag købt en super, fed borg med tilhørende riddere, skattekister og ja, virkelig alt muligt lækkert legetøj til Rune.. Silas får ca. 30 meter flexitracks med omkring 6 biler til. Alt dette er købt brugt, men er det tarveligt at give sine unger brugte gaver?

Hvad er din mening om at købe brugt legetøj i julegave til børnene?

Vi havde råd til at købe nyt, men vi synes bare at vi fik SÅ meget mere for pengene ved at købe brugt.. Der er for 300,- i hver gave og ja, for de penge kunne vi jo snildt købe en eller anden lego-pakke til dem. Men så ville de jo også få meget mindre for pengene.. Er det så vigtigt at pakken er pakket ind i kassen som det originalt kom i?

Og hey... GLÆÆÆÆÆÆÆÆDEEEELIIIG JUUUUUUUUL!!!  

Jeg har købt brugt til mine 

hende på 9 får en tablet som os er en com hvis man putter tastatur på fik den meget billigt hun har længe ønsket sig en ny da hendes gamle ikke kunne betale sig at få lavet da det vil overskride nyprisen 

dreng på 6 får et rigtigt trommesæt som han har ønsket sig hele året fandt det på Facebook monster billigt 

pige på 4 får et stort Barbie hus plus en hel kasse fuld af originale barbier, ponyer og alt muligt andet tilbehør til for kun 300 et røverkøb 

baby får en gå bil og andet legetøj med lyd på osse brugt 

Er ganske tilfreds 

Anmeld Citér

22. december 2016

Lilleguldklump

Jeg ville aldrig købe brugt andet end til mig selv eller børn i løbet af året/eller til mine børn når de er helt små :-) 

jeg vil ikke fratage folk muligheden for at bytte, eller have en bon hvis noget gik i stykke/ikke virkede. Jeg fik engang et go Pro brugt, og det var i stykker, der blev jeg da lidt øv selvom tanken tæller 

Anmeld Citér

22. december 2016

MorTil3+

Vi har overhovedet ikk en stram økonomi, men har i år købt brugt til 2 af børnene. Vores datter får et Barbie hus som fra nyt koster 3000kr, vi har fået det til 800kr og så har vi købt Barbie bil, hund, hest, og en masse dukker fra nyt. Vores mindste mand har vi købt en hel flyttekasse med brio tog og skinner til 500kr og så får han så en ny traktor med hænger (udendørs). 

Anmeld Citér

23. december 2016

L-mor

Mine søskende og jeg havde som børn enorme mængder LEGO og briotog, som vi kunne bygge hele byer og bjerglandskaber med. Det var så fedt!

Det havde aldrig kunne lade sig gøre, hvis ikke samlingerne havde været suppleret med store mængder brugte klodser og skinner. 

Det er nogle centrale minder fra min barndom at bygge med mine søskende. Jeg er så glad for, at mine forældre ikke havde fine fornemmelser om brugt vs. nyt.

Anmeld Citér

23. december 2016

tarkoflen

Mortilah skriver:

Jeg har ikke givet brugte gaver endnu, men vil gerne hvis det passede med de ting jeg gerne ville give og jeg har netop modtaget noget brugt i gave:-) 

Enig. Synes på en eller anden måde det er nemmere til drenge fordi det netop kan være flexitracks eller sådan noget, af en eller anden årsag er jeg ikke vild med brugte dukker og bamser fordi det ikke kan gøres rent på samme måde. Har dog købt blandt andet bøger, duplo og et dukkehus brugte det bare ikke som gave

men synes det er en super ide og overvejer det til pakkekalenderen næste år. 

Anmeld Citér

23. december 2016

Mortilah

tarkoflen skriver:

Enig. Synes på en eller anden måde det er nemmere til drenge fordi det netop kan være flexitracks eller sådan noget, af en eller anden årsag er jeg ikke vild med brugte dukker og bamser fordi det ikke kan gøres rent på samme måde. Har dog købt blandt andet bøger, duplo og et dukkehus brugte det bare ikke som gave

men synes det er en super ide og overvejer det til pakkekalenderen næste år. 

Samme her- jeg har valgt at give en ny dukke, ny bamse i år. Barbie er også ofte ødelagt i håret;-) og playmobil er svær at finde hvor samtlige smådele er med i pakken men jeg har da netop fået brugte fine servietringe, en fin hæklet krave til min datter, samt en "brugt" (og som ny) frakke til min mor:-) Samtidig solgte jeg tre par laksko uden brugsspor på ebay sidste uge. Jeg kigger for det meste om det fåes brugt (eller fx stort set ubrugt men ude at pakken) først.

Det føles helt forkert at smide så meget forpakning og store ting ud.. og det føles forkert at generere så meget skrald hvis vi kan lade være:-)

Anmeld Citér

25. december 2016

Anpau

Jeg kunne aldrig finde på at købe brugte ting til gaver, uanset om det er til børn eller voksne, med mindre at økonomien var VIRKELIG! stram. Jeg synes simpelthen, at det er for fesent. Dog kunne jeg sagtens finde på at købe brugt, hvis jeg lige faldt over et eller andet, som ikke var til en gave, men bare noget de skulle have i løbet af året. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.