Give brugte gaver til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kunne du finde på at give dine børn gaver, der er købt brugt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.673 visninger
28 svar
37 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2016

Muhmi

Har i dag købt en super, fed borg med tilhørende riddere, skattekister og ja, virkelig alt muligt lækkert legetøj til Rune.. Silas får ca. 30 meter flexitracks med omkring 6 biler til. Alt dette er købt brugt, men er det tarveligt at give sine unger brugte gaver?

Hvad er din mening om at købe brugt legetøj i julegave til børnene?

Vi havde råd til at købe nyt, men vi synes bare at vi fik SÅ meget mere for pengene ved at købe brugt.. Der er for 300,- i hver gave og ja, for de penge kunne vi jo snildt købe en eller anden lego-pakke til dem. Men så ville de jo også få meget mindre for pengene.. Er det så vigtigt at pakken er pakket ind i kassen som det originalt kom i?

Og hey... GLÆÆÆÆÆÆÆÆDEEEELIIIG JUUUUUUUUL!!!  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er ikke bare økonomisk klogt - det er også bæredygtigt. 

Anmeld Citér

22. december 2016

Aristocats

Nej, jeg synes det er langt fra tarveligt og også noget jeg selv gør i. Jeg fik også ind i mellem brugte gaver til jul og det gjorde mig intet. Hvis man finder noget fedt som ungerne bliver glade for så er det da fuldstændig lige meget om det er brugt  Desuden tror jeg mange børn er ligeglade, så længe de har fået en gave de synes er sjov at lege med. Generelt ønsker jeg meget mere nedbrydning af det "tabu" jeg synes der nogle gange er om brugte ting og sager. Mine unger får utroligt meget brugt generelt og det gør jeg også selv. 

Anmeld Citér

22. december 2016

Aristocats

Og så som et lille sidespring men stadig relevant i forhold til brugte ting, vil jeg lige sige at sådan set alt mit tøj bliver købt i genbrugsen, på loppemarkeder eller taget på Christiania og jeg har en FED garderobe  - til meget få penge. 

Anmeld Citér

22. december 2016

Muhmi

Mor og meget mere skriver:

Det er ikke bare økonomisk klogt - det er også bæredygtigt. 

Har det nemlig på samme måde, vi sparer både på mere plastik i miljøet, vi sparer penge OG vi får enormt meget for få penge.. Og vi tror at ungerne bliver så sindsygt glade for gaverne, ligemeget om de var pakket ind i original kasse eller om den bliver pænt pakket ind herhjemme fra

Anmeld Citér

22. december 2016

Muhmi

Aristocats skriver:

Nej, jeg synes det er langt fra tarveligt og også noget jeg selv gør i. Jeg fik også ind i mellem brugte gaver til jul og det gjorde mig intet. Hvis man finder noget fedt som ungerne bliver glade for så er det da fuldstændig lige meget om det er brugt  Desuden tror jeg mange børn er ligeglade, så længe de har fået en gave de synes er sjov at lege med. Generelt ønsker jeg meget mere nedbrydning af det "tabu" jeg synes der nogle gange er om brugte ting og sager. Mine unger får utroligt meget brugt generelt og det gør jeg også selv. 

Det er nemlig super lækkert at kunne købe brugt, meget af det vi køber er jo stadig holdbart og pænt, så hvorfor give så mange ekstra penge for noget som egentlig fungerer som brugt også?

Herhjemme synes vi det er super vigtigt at vi sparer vores miljø og det vil vi rigtig gerne give videre til vores børn, altså tanken om at passe på miljøet og så det at være taknemmelige for det man får

Vi går primært også i tøj der er købt brugt, og det gør ungerne også, der er jo ingen grund til at købe nyt hele tiden, selvom, altså underbukser og strømper og så videre, det bliver primært købt fra ny

Anmeld Citér

22. december 2016

AnoMom

Muhmi skriver:

Har i dag købt en super, fed borg med tilhørende riddere, skattekister og ja, virkelig alt muligt lækkert legetøj til Rune.. Silas får ca. 30 meter flexitracks med omkring 6 biler til. Alt dette er købt brugt, men er det tarveligt at give sine unger brugte gaver?

Vi havde råd til at købe nyt, men vi synes bare at vi fik SÅ meget mere for pengene ved at købe brugt.. Der er for 300,- i hver gave og ja, for de penge kunne vi jo snildt købe en eller anden lego-pakke til dem. Men så ville de jo også få meget mindre for pengene.. Er det så vigtigt at pakken er pakket ind i kassen som det originalt kom i?

Synes det er både smart, klogt og fornuftigt. :-)

Anmeld Citér

22. december 2016

Kattha

Min datter får rigtig meget fra genbrug. Vi køber nærmest kun nye ting til hende hvis jeg ikke kan finde noget rigtig fedt, eller præcis det der er brug for, i genbrug. Men synes man kan gøre så mange fantastiske fund. Vi var i genbrug i går, hvor hun fandt sig nogle sjove træpuslespil og bøger, mens jeg prøvede tøj, så vi er begge ret glade for det  Dog er der mest nyt i julegave i år, men vi gik også lidt amok, for det er vores første jul hvor hun sådan rigtigt er med i det (hun er 2,5 nu), så det er nok mest for vores egen skyld. Men der er også genbrugsgaver med.

Anmeld Citér

22. december 2016

Kløver

Muhmi skriver:

Ja da, har jeg også gjort, fundet både nyt og brugt, det nye på tilbud og fundet lækre ting brugt bla nogle børnebøger,  bazaren købte jeg hjemmehækle/strik huer til de små for næsten ingen penge og gør det samme med tøj hvis ikke jeg finder det på bud  

jeg køber gerne brugt men kommer også an på prisen og feks har LEGO været i så høj kurs det næsten var nypris og uden garanti for alt var der 

Anmeld Citér

22. december 2016

Mortilah

Jeg har ikke givet brugte gaver endnu, men vil gerne hvis det passede med de ting jeg gerne ville give og jeg har netop modtaget noget brugt i gave:-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.