Give brugte gaver til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2016

anna111

Profilbillede for anna111

her får mine børn kun nyt jeg spare sammen og prioritere nye gaver til dem men vis økonomien var virkelig stram ville jeg selvfølgelig købe brugt 

I løbet af året køber vi osse tit dyre ting brugte den eneste grund til mine børn ikke får brugte julegaver er det gav min far og hans nye kæreste som ikke kunne lide mig flere brugte gamle ødelagte gaver bla i meget ødelagt heste trailer uden noget tilbehør til det eneste til den der ikke var i stykker var hesten som hendes egen datter fik selvfølgelig ville jeg ikke købe noget brugt ødelagt til mine egne børn men den følelse af at føle mig mindre værd sidder bare fast jeg tror jeg var 8 år dengang  

Men derfor syntes jeg nu alligevel folk sagtens kan købe brugte fine ting til deres børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Muhmi skriver:

Har i dag købt en super, fed borg med tilhørende riddere, skattekister og ja, virkelig alt muligt lækkert legetøj til Rune.. Silas får ca. 30 meter flexitracks med omkring 6 biler til. Alt dette er købt brugt, men er det tarveligt at give sine unger brugte gaver?

Hvad er din mening om at købe brugt legetøj i julegave til børnene?

Vi havde råd til at købe nyt, men vi synes bare at vi fik SÅ meget mere for pengene ved at købe brugt.. Der er for 300,- i hver gave og ja, for de penge kunne vi jo snildt købe en eller anden lego-pakke til dem. Men så ville de jo også få meget mindre for pengene.. Er det så vigtigt at pakken er pakket ind i kassen som det originalt kom i?

Og hey... GLÆÆÆÆÆÆÆÆDEEEELIIIG JUUUUUUUUL!!!  

Vi har tit købt brugte gaver til vores børn.

Jeg købte engang 2 store flyttekasser fyldt med flexi bane og tilbehør dertil for 400 kr.

Nu er Mine drenge 8 og 5 og bruger ikke deres legetøj for mindre børn. 

Min søster har ikke så meget at gøre med og har en dreng på 10 måneder.

Vi har i julegave til hendes søn valgt at give hende en kasse med noget legetøj fra vores drenge.Det er for rigtig mange penge men tingene er stadig rigtig flotte de lagde bare i kælderen og samlede støv.

Vores datter har vi købt en brugt brio dukkevogn til som ikke fejler noget.

Så vi køber gerne brugt til vores børn

Anmeld Citér

22. december 2016

Christabelle

Synes det er helt fint at give sine børn brugte gaver. Vores datter på 3 år får også udelukkende brugte gaver af os i år. Ikke fordi vi decideret har ledt efter noget brugt, men fordi vi faldt over noget vi syntes hun skulle have  

Hun får en ny bobles til samlingen samt 3 prinsesseudklædningskjoler

Anmeld Citér

22. december 2016

lineog4

Ja selvfølgelig kan man give brugte gaver, hvis man finder det man har lyst til at give. 

Gaver er jo i bund og grund drømme man har for det andet menneske og om det kommer indpakket i plastic eller ingen kasse man fandt der passede er vel helt ligegyldigt. Tilgengæld vil jeg heller ikke gå i den anden grøft og være principiel og kun købe brugt, jeg vil kæbe det jeg ønsker at give dem (og som økonomien giver mulighed for) hvad enten jeg finder det brugt eller ej.

jeg har selv været en af dem der stod i kø uden for den gode/billige genbrugs der kun havde åben to gange om ugen, men ja nu er jeg på arbejde lige i det tidsrum, synes ikke jeg kan finde til drenge på 6 og 9 (alt for slidt), og jeg er selv blevet lidt for bred til jeg synes jeg kan bære det lidt skøre tøj. Og ja så er symaskinen blevet min kilde til anderledes og billigere tøj til hele familien. Men ville endda kunne give genbrugstøj i gave.

Anmeld Citér

22. december 2016

helle85

Muhmi skriver:

Har i dag købt en super, fed borg med tilhørende riddere, skattekister og ja, virkelig alt muligt lækkert legetøj til Rune.. Silas får ca. 30 meter flexitracks med omkring 6 biler til. Alt dette er købt brugt, men er det tarveligt at give sine unger brugte gaver?

Vi havde råd til at købe nyt, men vi synes bare at vi fik SÅ meget mere for pengene ved at købe brugt.. Der er for 300,- i hver gave og ja, for de penge kunne vi jo snildt købe en eller anden lego-pakke til dem. Men så ville de jo også få meget mindre for pengene.. Er det så vigtigt at pakken er pakket ind i kassen som det originalt kom i?

Jeg har stemt andet.

Jeg kan godt købe brugt til mine børn, så få de nogen ting vi normalt ikke ville have købt feks fik min dreng en ps 3 med spil osv til sidste år og den var købt brugt.

Ved også at han i år få noget tilbehør til hans Bruder traktor som er købt brugt. Som de nogen ikke ville have købt til ham.

Så længe det er noget de ønsker sig og det ikke Er ødelagt så  har det ikke den store betydning for os, og vores børn bliver glade uanset hvad ☺

Men jeg kunne ikke finde på at købe brugt il andres børn i gave

Anmeld Citér

22. december 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Kunne sagtens finde på det til mine egne børn hvis de på et tidspunkt ønsker sig noget stort og meget dyrt. Ville dog ikke gøre det til andres børn da jeg ikke er sikker på at det vil blive modtaget positivt. Vi har fået rigtig mange brugte ting til vores datter, og den bedste barselsgave vi fik var fra min veninde. Hun havde været i diverse genbrug og finde hendes yndlingsbøger fra hun var barn. Det betød bare SÅ meget .

Tror dog at efterhånden som vi er færdige med det forskellige legetøj, vil det blive givet væk i gave til diverse julehjælp. 

Anmeld Citér

22. december 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ja her i huset har vi faktisk købt minimalt nyt selv. 

Tænker når børn får en vis alder.  kan man rigeligt få brugt lidt flere penge. 

Man kan få så meget fedt brugt.

Anmeld Citér

22. december 2016

Snevejr84

Muhmi skriver:

Jeg synes det er super. Vi har købt brio som min søn får til jul.  Han får masser af gaver som ikke er købt brugt. Men jeg synes det er en god måde at spare penge på og så får man ofte mere. 

Anmeld Citér

22. december 2016

Benjamins'mor

Jeg går rigtigt meget ind for genbrug, men lige julegaver og fødselsdagsgaver for den sags skyld ville jeg aldrig købe brugt. 

Hvad andre gør må de selv om, jeg gør det bare ikke.

Anmeld Citér

22. december 2016

modesty

Muhmi skriver:

Jeg synes det er så fint at give brugte gaver.

Min søn får næsten alt sit tøj og legetøj i løbet af året brugt, da jeg køber meget på loppemarkeder. Han er selv begyndt at bemærke forskellen på nyt og brugt - så derfor vil jeg gerne forkæle ham de to gange om året når der er jul og fødseldag og give ham noget nyt. Derudover vil jeg også gerne, når det er dyre gaver, have mulighed for at returnere dem hvis han ombestemmer sig og hellere vil have noget andet, eller hvis der er en defekt del etc. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.