ErDuHerIkkeSnart skriver:
Det hele er næppe så sort hvidt at det udelukkende er kun jeres skyld, eller kun farmors skyld. Der kan være mange grunde til at en familie kommer så langt ud, at der må brydes med hinanden, hvillet i mine øjne er en meget alvorlig beslutning.
I har sikkert haft grunde til at gøre som I gjorde, men jeg kan ikke læse megen selvrefleksion i dit indlæg: Måske var I lidt for pylrede? Måske mente farmor det godt? Måske kunge I have kommunikeret mere hensigtsmæssigt?
Der må være meget mere i overvejelserne om fremtiden, end blot "hvad farmor kan give jer og bidrage med". Måske der også er noget I kan og skal ændre, eller bidrage med noget Måske har det stor værdi at du finder en måde at støtte din mand, i at få en god relation til sin mor, som han velsagtens stadig elsker? At jeres søn lærer sig bagland at kende på godt og ondt?
Ja, nogle punkter i liver ændrer sig måske en smule når man får børn... men livet er også en hel masse andet og der kommer også en tid efter livet med småbørn.
Jeg håber at det skinner igennem ovenstående at jeg ikke er ude på at tage parti - dertil kender jeg alt for lidt til hele billedet - men nogle gange kan det være meget sundt at vende tingene lidt på hovedet, når der er så store ting på spil.
Jeg tænker heller ikke jeg har lagt op til, at det kun er farmors skyld ? Nu er historien jo meget længere, så måske virker det hele sat hårdt op
Der har været masser af selvrefleksion, at vi valgte ikke at have kontakt var ikke en pludselig indskydelse, men vores barn var ca 1,5 da vi brød kontakten og på en måde tror jeg vi ventede for længe.
Jeg er ikke i tvivl om at hun har ment det godt, hun har jo ikke ignoreret vores behov og følelser for at være ond.
Men hun virker til generelt at have svært ved at forstå andres behov.
I forhold til at være pylret så nej, min 3 mdrs baby skal ikke være hos fremmede, slet ikke når h*n er så følsom. Et par timer hos dem gjorde at der ikke blev spist hele dagen og ikke sovet det meste af natten.
Jeg ved ikke, hvordan vi ellers skulle have kommunikeret, bortset fra til sidst, men ellers forsøgte vi at holde det på vores banehalvdel. Ikke noget med "Du skal lade være med det, og du er også altid sådan og sådan",
men mere "Vi kan mærke baby er lidt træt i dag, så h*n har lige behov at lande, men om 10 min så er h*n nok klar", i stedet for de stod der og man kunne nærmest ikke komme ind af døren, fordi de nærmest råbte og svingede med legetøj og ville have barnet i armene, som de ikke havde set de sidste mange uger, fordi de hellere ville lave andre ting.
Og når man ikke kan accepterer, at vi gerne vil have en stille "opstart" til overnatning, som fx at vi kunne gå en tur og så kunne de være alene, så begynder man at give op.
I forhold til at støtte min mand, så er det mig der har lagt op til mere kontakt, han virker til at have det bedst uden.
Selvfølgelig vil vi også skulle ændre noget og det gjorde vi også, men det skal ikke være på bekostning af vores barn og det blev det før.
Som det ser ud nu, så er det stort set kun for farmor skyld, at vi skulle have kontakt og evt for at det ikke skulle være akavet, hvis man så dem i byen.