Hej! Jeg er aktiv herinde, men vælger at være anonym med det her, da det er ret personligt 
Jeg har et dilemma. Et som jeg faktisk har haft i mange år, men som er blusset op efter at jeg er blevet gravid.
Min lillebror og jeg har ikke samme far, jeg kender ikke min egen, men har kendt min lillebrors siden jeg selv var baby. Min mor og min lillebrors far gik fra hinanden da jeg var 9 år og i de første år derefter havde jeg meget kontakt med ham, besøgte ham ca. 1 weekend om måneden sammen med min lillebror. Fra jeg var 15-16 år blev kontakten dog svagere og svagere, primært pga. at jeg trak mig meget fra ham. Siden da har vi set hinanden mellem 2 til 0 gange om året. De sidste par år har jeg mere eller mindre ingen kontakt haft (Jeg er 26)
Jeg mødte ham i sommers, og han inviterede mig hjem til aftensmad hos ham, hans kæreste/kone og min lillebror. Jeg takkede ja, af høftlighed. Siden da har han ønsket mig tillykke med fødselsdagen, tillykke med graviditeten og inviterede mig sidst med til noget jule tam tam. Så jeg kan mærke at han er interesseret i at jeg er gravid og tydeligt gerne vil have kontakt igen. Her kommer mit dilemma så:
Jeg har ikke lyst til at have kontakt. Jeg har aldrig følt mig særlig knyttet til ham og bryder mig ikke om hans holdninger og ofte heller ikke hans måde at være overfor min lillebror på, som jeg har kunne følge gennem årene. Men jeg får så dårlig samvittighed, fordi han helt sikkert selv føler sig knyttet til mig, på en eller anden måde, på trods af manglende kontakt de sidste 10 år. Og det forstår jeg jo godt, når han har kendt mig siden baby. Men jeg har altid kun besøgt ham, for hans skyld. Det er aldrig for min egen, så hvor langt skal man gå for et andet menneskes skyld? Jeg ved jo, at han sikkert vil være ked af ikke at følge mit barn vokse op. Men jeg orker ham ikke, jeg har familie nok i min biologiske, min kærestes og min anden papfamilie. Jeg har virkelig virkelig ikke lyst til at have kontakt med ham.
Hvad tænker i? hvad ville i gøre? hvad er rigtig og forkert?
Anmeld
Citér