Eksperthjælp: Abort eller tidlig graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. december 2016

Karen Bøhrnsen

Hej. Jeg er gravid og ikke ret langt henne (Ca.3 uger vil jeg tro). Jeg havde ægløsningen 20/11.16 og opdagede (trods blødning) den 5/12.16 at der var to streger (dog svag positiv streg). Tog til lægen der også testede positiv men som sagde blødningen kunne skyldes to ting. Enten at min krop skal vænne sig til graviditet eller spontan abort. Testede igen selv 10/12 og stadig svag streg og stadig blødning (skiftevis næsten usynlig og "kraftig" med en plet med Ca. 5 cm i diameter. Har nu næsten blødt i 2 uger.
Jeg har kvalme hver dag i intervaller og af og til en murrende fornemmelse i underlivet lidt som når jeg har mens (ikke rigtig smerte) og en gang i mellem et lille niv i højre side af underlivet.
Lyder det som spontan abort? Jeg er så bekymret.
På forhånd tak
Mvh Nina.

Karens svar

Kære Nina

Dine symptomer kan være tegn på helt tidligt graviditet eller de være tegn på en spontan abort.

Mange kan bløde lidt i den tidlige graviditet, uden det betyder noget, men det kan også være tegn på helt tidlig abort. Det samme gælder med murren i underlivet, som også kan være tegn på både abort og på graviditet.

Til gengæld kan kvalmen godt få det til at lyde som graviditet...

Det er ubehageligt for dig ikke at vide, om du måske er ved at abortere. Du kan tage en ny graviditetstest og en uges tid, for at se om du stadig er gravid. Hvis du ikke kan holde ud at vente så længe, kan du også købe dig til en scanning - man kan se graviditet (blommesækken) på en scanning fra omkring uge 4.

MVH Karen Bøhrnsen

Jordemoder og ammekonsulent

Vidste du, at den her nye App, vil kunne besvare mange af de spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med graviditet og fødsel: App - Min Gravidtet? (Kun til IPhone/IPad)

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.