Retten til samvær??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2016

Anonym

mor:) skriver:

Den regel er ift. ikke primære omsorgspersoner og det er far også. 

Men med den alder synes jeg også tre uger er lang tid - også den anden vej. 

Den regel gælder også far,da det næsten er den eneste stf fastsætter samvær med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2016

Anonym

Tusind tak for dit svar. Han truende mig med at han ville tage dem fra mig, pga en skide ferie? Synes simpelthen det er så barnligt ikke, at kunnet føre en samtale om børnenes fremtid stille og roligt. 

Min mavefornemmelse fortæller mig netop, at han ikke kan magte opgaven. Hvilket han også gav mig ret i, men så var det jo godt hans forældre skal med? 

Hans forældre er ligesådan. De har lovet vores datter en masse, også altid aflyst i sidste øjeblik igen, så dem stoler jeg overhovedet heller ikke på. 

• Jeg er lidt selv i samme situation som dig og kan nikke genkende til det du siger. Og ja trusler må man ryste af sig for de er ofte tomme og meningsløse.man kan ikke gøre andet end at tage den i amtet og fortælle dem sine bekymringer og så vurdere de sagen. Og tager en beslutning ud fra hvad der er bedst for jeres børn.  

Anmeld Citér

16. december 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Den regel er ift. ikke primære omsorgspersoner og det er far også. 

Men med den alder synes jeg også tre uger er lang tid - også den anden vej. 

Men hun skriver jo netop at far ikke har været interesseret i sine børn og derfor ikke har et nært forhold til dem.

Anmeld Citér

17. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Den regel gælder også far,da det næsten er den eneste stf fastsætter samvær med.

Ja men ikke i forhold til ferier - er helt sikker på at en tre årig dreng ikke kun får 3 dages ferie med sin far. 

Anmeld Citér

17. december 2016

anjo01

Ja men ikke i forhold til ferier - er helt sikker på at en tre årig dreng ikke kun får 3 dages ferie med sin far. 

Hvorfor ikke? Barnet er vel i princippet ligeglad med at det er ferie. Hvis det pludselig skal være meget længere tid end de 3 dage, så er det vel udelukkende fars behov?

Anmeld Citér

17. december 2016

Snoopy77

Anonym skriver:

Tusind tak for alle jeres input �� 

Den store har desværre heller ikke meget bånd til sin far. Lige meget hvad jeg har prøvet, har han altid ladet alt komme før hende/os. 

Har rigtig ondt i maven bare ved tanken om, at hun skal undvære mig så længe. Efter en enkel overnatning ude er hun som klistret op ad mig i flere dage efter. 

Faren og jeg snakkede igen om det i dag. Her foreslog jeg, at jeg ville gå med til en uge max. Hvor han så derefter har pudset trusler, advokater og statsamtet efter mig. 

Så farvel til det samarbejde, hvor er det øv,  at det skal være sådan her ������

Du skal ikke være nervøs for statsforvaltningen. De vil aldrig anbefale at så små børn er væk fra dig i tre uger, så det er måske endda en fordel at tage derind. 

Anmeld Citér

17. december 2016

LLT.

3 uger er alt alt for længe os for den store synes jeg.

her var vi i statsamtet i onsdags og barnet er lige blevet to år i sidste måned. Han fik 2 overnatninger og det var uanset ferie ovs.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.