Brug for råd til mine tanker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2016

lll

Hvis jeg var dig, ville jeg søge stillingen og få min datter ind i vuggestuen hvor jeg arbejdede..

I vores inst. har vi lige nu to mødre med børn i inst. endda den enes mormor, arbejder også i institutionen! Det fungere uden problemer!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2016

Karina84

Det virker ikke til at du er gået helhjertet ind i det. De ting du nævner omkring vej, SFO osv. er noget du burde have overvejet inden.

Som forældre kan man godt mærke om dp.mor brænder for det, om det er et hjem hvor ens guldklump føler sig velkommen.

Fra de ting du skriver, må jeg også sige at det virker mere til at du synes ideen om at gå hjemme med din mindste, virkede mere tiltrækkende, end egentlig at varetage jobbet som dagplejemor. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Det er meget normalt at yngre dagplejer har egne børn hjemme. Ud af 25 er vi 10 der har eget barn hjemme.

Jeg ville bare vælge dig fra grundet det så kunne du være mega skide dygtig men det faktum du havde dit eget barn hjemme, ville jeg ikke kunne med 

Anmeld Citér

14. december 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Synes også du skal søge stillingen. 

I mit barns dagplejegruppe er der også en dagplejer som passer eget barn, og der er tydeligvis forældre som siger nej af den årsag. 

Det ville jeg også gøre.

Anmeld Citér

14. december 2016

Junipige15

Jeg ville alene af den årsag at du har dit eget barn hjemme, vælge dig fra. Min datter går i dp og ud af de 20 dp mødre der er i vores område, har ingen deres egne børn.

Men til dit spørgsmål: søg stillingen og se hvad der sker. Måske det passer bedre med mere fleksible tider for dig og din familie. Man skal virkelig brænde for jobbet som dp og det lyder ikke til at du gør det.

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Synes også du skal søge stillingen. 

I mit barns dagplejegruppe er der også en dagplejer som passer eget barn, og der er tydeligvis forældre som siger nej af den årsag. 

Det ville jeg også gøre.

Hvorfor vil du vælge hende fra.

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Jeg ville alene af den årsag at du har dit eget barn hjemme, vælge dig fra. Min datter går i dp og ud af de 20 dp mødre der er i vores område, har ingen deres egne børn.

Men til dit spørgsmål: søg stillingen og se hvad der sker. Måske det passer bedre med mere fleksible tider for dig og din familie. Man skal virkelig brænde for jobbet som dp og det lyder ikke til at du gør det.

Jeg brænder for jobbet som dp. Det er det bedste valg job mæssigt jeg har taget. Men det skal ikke være på bekostning af mine egne andre børn.

Hvorfor vil du vælge en fra fordi hun har eget barn hjemme.

Anmeld Citér

14. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg brænder for jobbet som dp. Det er det bedste valg job mæssigt jeg har taget. Men det skal ikke være på bekostning af mine egne andre børn.

Hvorfor vil du vælge en fra fordi hun har eget barn hjemme.

Jeg ville vælge dig fra Af frygten for du ville favorisere dit eget barn. 

Hvis mit barn og dit barn græd på samme tid, -4 du altid ville trøste dit eget først. Hvis dit og mit barn kom i konflikt at mit barn altid ville være synderen. 

Anmeld Citér

14. december 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hvorfor vil du vælge hende fra.

Fordi der er helt tydelig forskelsbehandling. Det primære fokus er klart på eget barn, og det er jo naturligt og forståeligt! Men det duer bare ikke, for der er jo så forskellige vilkår for børnene.

Hvis jeg valgte at være dagplejemor, så ville jeg ikke have mit eget barn. Ligesom at bedstemødre heller ikke må have børnebørn.

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg ville vælge dig fra Af frygten for du ville favorisere dit eget barn. 

Hvis mit barn og dit barn græd på samme tid, -4 du altid ville trøste dit eget først. Hvis dit og mit barn kom i konflikt at mit barn altid ville være synderen. 

Den har jeg snakket med mange af de andre i mit område om der også har eget barn.

Flere siger man er nød til at favoritisere lidt. Da man ellers kommer til at skubbe sit eget barn væk i frygt for at gøre det.

Vil du hellere have en ældre der i teorien kunne være dit barns bedstemor. Og måske er så gammel i faget at de sætter strengere krav til barnet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.