Satsen er den at jeg pr 1/11 blev ansat som dagpleje. Dette er jeg rigtig glad for. Og har valgt at passe vores yngste hjemme så hun er stoppet i vuggestue.
Problemet ved at være dagpleje er at jeg bor ud til en meget befærdet vej. På trods af vores have er lukket helt af. Oplevet jeg at det er svært at få faste børn ind til mig. Arbejdet som dagpleje påvirker også Mine andre børn ved at de skal have længere dage i børnehave og SFO. Og jeg derfor ikke føler jeg har tid på samme måde til dem. Samtidig er vi afhængig af bedsteforældre følger og henter dem næsten hver dag. Det er bedsteforældre indforstået med og vil rigtig gerne.
Nu kan jeg så se at en børnehave søger en pædagog. En børnehave det har en super pædagogik som jeg længe har haft et ønske om at arbejde. Denne børnehave ligger på vejen til vores egne børns skole og børnehave. Så jeg vil selv kunne aflevere og hente (dog ikke åben og lukke dage).
Jeg er rigtig meget i tvivl om jeg skal søge den stilling
1 fordi min datter så skal starte et andet sted da der ikke er plads i hendes gamle vuggestue.
2 fordi jeg godt kan lide arbejdet som dagpleje.
Men
Vi bliver uafhængig af bedsteforældre
Og jeg kan slippe for frygten om hvad der sker hvis 4. dagpleje barn ikke kommer inden min prøveperiode slutter.
Jeg er glad for at arbejde hjemme og have mulighed for at ordne alm gøremål i løbet af dagen. Men samtidig gør det også ondt at vide Mine store børn er påvirket af at det er bedsteforældre som følger og henter dem.
JegJeg ved jo godt jeg ikke er sikret en stilling ved at søge noget andet. Og ved heller ikke om hverdagen bliver anderledes men en stor bekymring vil blive fjernet.
Nå havde lige brug for at få mine tanker ud og høre et lille ord om hvad andre ville gøre.
Anmeld
Citér