Brug for råd til mine tanker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.643 visninger
38 svar
39 synes godt om
14. december 2016

Anonym trådstarter

Satsen er den at jeg pr 1/11 blev ansat som dagpleje. Dette er jeg rigtig glad for. Og har valgt at passe vores yngste hjemme så hun er stoppet i vuggestue.

Problemet ved at være dagpleje er at jeg bor ud til en meget befærdet vej. På trods af vores have er lukket helt af. Oplevet jeg at det er svært at få faste børn ind til mig. Arbejdet som dagpleje påvirker også Mine andre børn ved at de skal have længere dage i børnehave og SFO. Og jeg derfor ikke føler jeg har tid på samme måde til dem. Samtidig er vi afhængig af bedsteforældre følger og henter dem næsten hver dag. Det er bedsteforældre indforstået med og vil rigtig gerne.

Nu kan jeg så se at en børnehave søger en pædagog. En børnehave det har en super pædagogik som jeg længe har haft et ønske om at arbejde. Denne børnehave ligger på vejen til vores egne børns skole og børnehave. Så jeg vil selv kunne aflevere og hente (dog ikke åben og lukke dage).

Jeg er rigtig meget i tvivl om jeg skal søge den stilling 

1 fordi min datter så skal starte et andet sted da der ikke er plads i hendes gamle vuggestue.

2 fordi jeg godt kan lide arbejdet som dagpleje.

Men 

Vi bliver uafhængig af bedsteforældre 

Og jeg kan slippe for frygten om hvad der sker hvis 4. dagpleje barn ikke kommer inden min prøveperiode slutter.

Jeg er glad for at arbejde hjemme og have mulighed for at ordne alm gøremål i løbet af dagen. Men samtidig gør det også ondt at vide Mine store børn er påvirket af at det er bedsteforældre som følger og henter dem.

JegJeg ved jo godt jeg ikke er sikret en stilling ved at søge noget andet. Og ved heller ikke om hverdagen bliver anderledes men en stor bekymring vil blive fjernet.

Nå havde lige brug for at få mine tanker ud og høre et lille ord om hvad andre ville gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2016

Riva

Hvis jeg var dig, ville jeg søge stillingen.

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Riva skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg søge stillingen.

Hvad ville du så gøre med dit eget barn.

Min datter startede i vuggestue. Stoppede så og kom hjem. Hendes gammel vuggestue har ingen plads.

Vi er jo sikret en anden plads men hvem siger det er på vejen. Og vil jo helst have hende det samme sted som før.

Stillingen er i en kombineret inst i børnehavedelen. Kan jeg søge om at få hende i vuggestuen samme sted. Hun er jo van til at jeg er det sammen med andre børN forskellen vil jo bare være at det er andre voksne omkring hende.

Anmeld Citér

14. december 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

søg stilling og se hvad der sker 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

søg stilling og se hvad der sker 

Tænker også bare om jeg svigter min mand ved det. Vi har brugt meget tid på at få vores have og hjem klar til at jeg kunne blive dagpleje.

Men kan godt være løsningen er at søge og så se hvad der sker. 

Anmeld Citér

14. december 2016

*Toffee*

Hvis du er uddannet pædagog, så skal du da prøve at søge den. Der er så mange om budet, så i første omgang så søg den og afvent om du kommer til samtale. 

De tanker du har, tænker jeg at du også må have tænkt inden og er kommet frem til at det var en ok løsning. Hvad har ændret det nu? Er det ikke gået som planlagt? er dagpleje alligevel ikke dig? Eller er det bare lige drømmejobbet der dukkede op nu? Det er ikke spørgsmål du skal svare på, bare reflekter over dem  

Sandsynligheden er at din datter vil skulle i en ny vuggestue og det er også rimeligt nok.

Anmeld Citér

14. december 2016

*Toffee*

Og jeg ville virkelig prøve at undgå at få mit barn i samme institution som jeg selv arbejdede. Det er ikke en særlig optimal løsning. Hverken for barn, forældre eller kolleger. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Hvis du er uddannet pædagog, så skal du da prøve at søge den. Der er så mange om budet, så i første omgang så søg den og afvent om du kommer til samtale. 

De tanker du har, tænker jeg at du også må have tænkt inden og er kommet frem til at det var en ok løsning. Hvad har ændret det nu? Er det ikke gået som planlagt? er dagpleje alligevel ikke dig? Eller er det bare lige drømmejobbet der dukkede op nu? Det er ikke spørgsmål du skal svare på, bare reflekter over dem  

Sandsynligheden er at din datter vil skulle i en ny vuggestue og det er også rimeligt nok.

Tak får dine gode spørgsmål.

Mange af de tænker jeg har nu. Havde jeg også før. Men før kunne jeg ikke vide hvordan vores børn vil reagere. Jeg har tænkt det men er jo først nu jeg kender den.

Drømme jobbet er egentlig dagpleje. Men ikke for enhver pris. Og den stilling var et sted jeg under min uddannelse sagde det er lige en institution for mig.

Anmeld Citér

14. december 2016

Soonmom

"Jeg er glad for at arbejde hjemme og have mulighed for at ordne alm gøremål i løbet af dagen. "

Jeg synes ikke det lyder som om du brænder for jobbet som dagplejer, mere som om du har fundet et bekvemt job hvor du kan passe dit eget barn og holde huset. 

Når man arbejder som dagpleje varetager man børnene trivsel og udvikling og det er da overhovedet ikke sikkert at man når at ordne huslige ting? 

Jeg tænker også at det mere er se synligt at det er pga. Du passer dit eget barn end vejen der gør at det er svært at få børn samt at du er nyopstartet. 

Synes du skal søge jobbet og ja det er synd for dit barn,  men  du skulle have tænkt det igennem før du tog h*n ud

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

"Jeg er glad for at arbejde hjemme og have mulighed for at ordne alm gøremål i løbet af dagen. "

Jeg synes ikke det lyder som om du brænder for jobbet som dagplejer, mere som om du har fundet et bekvemt job hvor du kan passe dit eget barn og holde huset. 

Når man arbejder som dagpleje varetager man børnene trivsel og udvikling og det er da overhovedet ikke sikkert at man når at ordne huslige ting? 

Jeg tænker også at det mere er se synligt at det er pga. Du passer dit eget barn end vejen der gør at det er svært at få børn samt at du er nyopstartet. 

Synes du skal søge jobbet og ja det er synd for dit barn,  men  du skulle have tænkt det igennem før du tog h*n ud

Hun srarter først hjemme i morgen. Har været hjemme nogle gange da hun har skulle til læge og hendes far har haft fri.Så jeg har ikke haft hende hjemme endnu. 

Det er mega fedt at have huste fuld af børn. At have børnene med til at gøre støv ved legetøjet og dække bord. Og have mulighed når børnene sover for at forberede lidt aftensmad.

Jeg har haft mange børn i tilbud som også har været på besøg (12 stk hvor 2er startet. De andre har sagt nej pga urolighed omkring den trafikeret vej.) Som er 100 afslører uden mulighed for børnene kan komme ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.