Brug for råd til mine tanker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2016

Sprit25

For mig ville det overhovedet ikke være et problem med vejen. 

Men hvis jeg fik afvide: mit barn er hjemme, børnene hjælper med daglige gøremål som at tørre støv af og når de sover laver jeg aftensmad. Bum jeg ville bakke baglæns ud af døren og også komme med en undskyldning at vejen var for trafikeret...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Men hvis jeg fik afvide: mit barn er hjemme, børnene hjælper med daglige gøremål som at tørre støv af og når de sover laver jeg aftensmad. Bum jeg ville bakke baglæns ud af døren og også komme med en undskyldning at vejen var for trafikeret...

Børnene er kun med til at gøre rent der hvor de leger. På deres præmisser. Og hvis de har lyst. De 5 minutter det tager at tørre 4 overflader af.

Og jeg laver noget praktisk som at forberede min aftensmad når der er to i nogle timer i middagsstunden. Havde jeg vågne børn der ville jeg jo være ved dem.

Forældrene kan ikke se at jeg forbereder noget mad for dette kommer i køleskabet eller ovnen så de ser det ikke. 

Om med almen hjælp syntes jeg det er okay at børnene lærer at hjælpe med bordet finde deres farve tallerken og kop frem når vi skal spise.

Anmeld Citér

14. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Sprit25 skriver:

Hvorfor må en dagplejemor ikke lave mad når børnene sover? Vil du hellere have hun spiller candy Crush eller hvad må hun foretage sig?

Anmeld Citér

14. december 2016

Sprit25

Mariehøne123 skriver:

Hvorfor må en dagplejemor ikke lave mad når børnene sover? Vil du hellere have hun spiller candy Crush eller hvad må hun foretage sig?

Det må hun skam også gerne, det er jo hendes pause. Men jeg ville sammen med alt det andet bakke ud

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det må hun skam også gerne, det er jo hendes pause. Men jeg ville sammen med alt det andet bakke ud

Dine egne børn hjælper vel også med at holde deres værelse rent.

Her hjælper dagpleje børnene med at holde deres legeværelse rent

Anmeld Citér

14. december 2016

Soonmom

Hvad du laver i dine pause er ligegyldigt og rager ingen forældre. 

Men tvivler på at du i din pause kan nå det hele,  nogle børn sover jo kun 30 min

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvad du laver i dine pause er ligegyldigt og rager ingen forældre. 

Men tvivler på at du i din pause kan nå det hele,  nogle børn sover jo kun 30 min

Er heller ikke fordi jeg skal nå at gøre hele huset rent. I min pause.

Det er måske kartofler der bliver skrællet og en vaskemaskine der bliver sat over.

Anmeld Citér

14. december 2016

Sprit25

Dine egne børn hjælper vel også med at holde deres værelse rent.

Her hjælper dagpleje børnene med at holde deres legeværelse rent

Ja det gør hun. Og i dp fejer de også indimellem blade sammen for at hoppe i dem så hygger de med pebernødder bagefter. 

Men sammenlagt med alt det du fortæller, specielt at dit barn går hjemme hos dig, ville høre jeg ville vælge dig fra. 

Samtidig, undskyld, men det lyder mest som om du gør det fordi du gerne vil være hjemmegående med dit eget barn. Ikke engang nævner du hvad du vil lave med dem UDOVER husligegøremål

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja det gør hun. Og i dp fejer de også indimellem blade sammen for at hoppe i dem så hygger de med pebernødder bagefter. 

Men sammenlagt med alt det du fortæller, specielt at dit barn går hjemme hos dig, ville høre jeg ville vælge dig fra. 

Samtidig, undskyld, men det lyder mest som om du gør det fordi du gerne vil være hjemmegående med dit eget barn. Ikke engang nævner du hvad du vil lave med dem UDOVER husligegøremål

Nu gik indlægget heller ikke ud på hvad jeg laver om dagen med børnene. 

Men om jeg skal forsætte det jeg brænder for at være dagpleje eller prøve at søge det andet jeg Jeg syntes lyder rigtig godt.

For jeg laver mange ting med børnene. Vi har gymnastik dag. Legestue dag. Dialogisk læsning. Kreativ dag. Musik og rytmik. Og så er vi ude næsten hver dag.

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det er meget normalt at yngre dagplejer har egne børn hjemme. Ud af 25 er vi 10 der har eget barn hjemme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.