Ved ikke hvad jeg vil med mit liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har en bachelor i humaniora, en kandidat i samfundsvidenskab og er nu ved at afvikle et forløb som ph.d.-stipendiat ... og jeg aner såmænd stadig ikke helt hvad jeg skal ende med at bruge det hele til

Jeg har valgt af interesse hele vejen igennem og har ikke været strategisk - og jeg elsker stadig at studere...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2016

SKJ1993

Jeg blev i 2012 uddannet landmand og arbejdede i kort tid som fodermester på en kvæg gård. Det er ikke et job for dem der vil tjene kassen, men det er super dejligt arbejde med masser af frisk luft, og jeg var vild med at gå og passe dyrene. Desværre måtte jeg stoppe pga en skade i mine led. Der gik et halvt års tid inden jeg kom igang igen, denne gang som anlæggartner. Jeg har nu mindre end et år tilbage til jeg kan kalde mig faglært anlægsgartner med anlægsteknisk speciale. Jeg er vild med mit arbejde, men jeg er også lidt en knokkelrøv, hvis man ikke er til tungt arbejde er det her ikke vejen frem. Men jeg er vild med det, jeg møder nye mennesker hver dag og får prøvet utallige forskellige opgaver. Jeg er faktisk "glad" for den skade jeg fik i landbruget. Havde det ikke været for den, havde jeg nok ikke opdaget hvor meget jeg brænder for dette fag. Jeg håber du finder ud af hvad du vil. Jeg tror den bedste måde er at få prøvet en masse af. Du kunne måske prøve med praktik i forskellige fag for at indsnævre dine muligheder lidt.

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

Jeg er ved at uddanne mig til socialrådgiver. Jeg tager uddannelsen fordi at jeg synes at det er utrolig spændende at arbejde med mennesker, og hjælpe dem. Dog er jeg usikker på, om jeg vil læse psykologi og blive psykolog. Derudover er jeg uddannet kosmetolog. 

Som svar til dit tidligere spørgsmål omkring uddannelsen, som jeg læste i tråden, så er socialrådgiver en bachelor, og selvfølgelig ikke en ''nem'' uddannelse. Alt er selvfølgelig relativt, da det afhænger af hvilke fag du er stærk i. Der er meget læsning og forståelse, men det er der på de fleste vidergående uddannelser. Men hvis man vil det nok, så kan man godt klare at tage en ''hård'' uddannelse. Man skal ikke tage en uddannelse fordi at den er nem, men fordi at det virkelig er det man vil og man finder spændende. 

Jeg ville råde dig til at få en tid ved en studievejleder, som evt. kan hjælpe dig med at finde ud af hvilken uddannelse som passer godt til dig. Både fagligt og interessemæssigt. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

14. december 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er pædagog, og arbejder på et bosted, hvor vi arbejder med 1-1.

Jeg elsker mit job, men da jeg stod i sin tid og sku vælge udd, overvejede jeg både pæd, social og sundhedsassistent og sygeplejerske uddannelsen.

Har arbejde med handicappet siden jeg var 17 år, på den ene eller den anden måde, så pæd gav god mening for mig. Vh stine

Anmeld Citér

14. december 2016

An&Jo

Jeg er uddannet social og sundhedshjælper og er nu ved at videreuddanne mig til assistent  

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg er uddannet social og sundhedshjælper og er nu ved at videreuddanne mig til assistent  

Er der job at få?

Anmeld Citér

14. december 2016

An&Jo

Anonym skriver:

Er der job at få?

Det er svært at få noget fast som hjælper, men som assistent er det ikke så stort et problem at få jobs

Anmeld Citér

19. december 2016

hejmeddig10

Jeg er igang med pædagoguddannelsen, og har en datter som bliver 2 år til februar  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.