Ved ikke hvad jeg vil med mit liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg nærmer mig så småt midt tyverne, men jeg ved endnu ikke, hvad jeg vil med mit liv i forhold til uddannelse. Jeg har arbejdet i vuggestue i mange år, men jeg er ikke sikker på, at jeg har lyst til at beskæftige mig med børn resten af mit liv.

Hvilken uddannelse har I og er det noget I kan anbefale? Jeg har brug for inspiration 

Jeg er udd sosu hjælper og snart pædagog 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2016

Anonym

Jeg er i gang med min kandidat i oldtidskundskab med sidefag i dansk. Så jeg sigter mod gymnasiet, selvom jeg ikke brænder for undervisning. Men jeg bestemte mig da jeg skulle hjælpe en anden studerende med en eksamen  ved ikke helt 100% hvad jeg vil, men kan lide fagene og det vil ikke gøre mig noget at arbejde med dem, selvom undervisning skræmmer mig grusomt meget. 

Anmeld Citér

13. december 2016

frkchili

Jeg er i gang med en bachelor i dansk og performance design, og er færdig om lidt over et år. Regner ikke med at tage kandidaten, kun hvis jeg finder ud af, at det er absolut nødvendigt for at få et job. Tidligere har jeg både læst spansk, veterinærsygeplejerske og international virksomhedskommunikation, og jeg har også haft (og har stadig) MEGET svært ved at finde ud af, hvad i alverden jeg gerne vil ende med at bruge mit arbejdsliv på. Det er en jungle, og det kan til tider være rigtig frustrerende! Men husk, at det er sådan for de fleste, og at det, også for de fleste, ender ganske fint alligevel - det kan bare godt tage lidt tid at finde sin hylde.

Er ikke helt sikker på, hvad jeg egentlig kan regne med at finde af arbejde med den uddannelse, jeg er i gang med nu, men jeg har valgt efter interesse, og det er efterhånden min erfaring, at det er det vigtigste. Hvis du vælger det, du har allermest lyst til, skal det nok komme dig til gode på den ene eller den anden måde. Hvis lovforslaget om et uddannelsesloft bliver vedtaget, kommer det jo desværre til at se lidt anderledes ud, fordi man så vil være nødt til at vælge helt rigtigt i første hug. Men jeg vil stadig sige: vælg med hjertet, og tænk ikke så meget over fremtidige jobs, ledighed og den slags. Ingen ved, hvordan verden ser ud, når du er færdiguddannet 

Anmeld Citér

13. december 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Hvilken uddannelse er du så endt med at tage?

IT supporter uddannelsen 

Anmeld Citér

13. december 2016

Sitrani

Jeg er uddannet pædagog i 2011. Er 30 år, har 2 børn, og skal til at starte i skole til april næste år hvor jeg skal læse noget erhvervsøkonomi, erhvervsret m.m. Det skal jeg fordi jeg vil søge ind som lægesekretær-elev på sygehuset. Den udd. tager 2 år og er med voksenelevløn, så jeg undgår SU lån, hvilket betød meget for mig!

Jeg brænder ikke længere for mit fag og det keder mig. Jeg føler ikke det er mig mere. Så nu skal jeg prøve noget nyt!

Anmeld Citér

13. december 2016

Anonym trådstarter

IT supporter uddannelsen 

Hvad tjener man som faglært?

Anmeld Citér

13. december 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Hvad tjener man som faglært?

Kommer an på om man kommer til at arbejde i det offentlige eller i det private. 

Man kan få en super fed hyrer, hvis man virkelig er god til at lære at sætte sig ind i systemer og forstå hvordan de virker. 

Men man kan også ende som telefon supporter et eller andet sted, det giver ikke det store.

Mulighederne er store i den branche, men man skal have noget drive på den anden side af svendeprøven. 

Anmeld Citér

13. december 2016

Weber

Jeg er i gang med uddannelse til kok  

Anmeld Citér

13. december 2016

Moar2011

Patriark skriver:

Jeg er uddannet socialrådgiver. Faget har en høj grad af diversitet og stor jobsikkerhed.

Det var derfor jeg valgte faget.

Hvad kræver det for at blive social rådgiver? 

Anmeld Citér

13. december 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Jeg er uddannet socialrådgiver. Faget har en høj grad af diversitet og stor jobsikkerhed.

Det var derfor jeg valgte faget.

Er uddannelsen meget svær?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.