Jeg er i gang med en bachelor i dansk og performance design, og er færdig om lidt over et år. Regner ikke med at tage kandidaten, kun hvis jeg finder ud af, at det er absolut nødvendigt for at få et job. Tidligere har jeg både læst spansk, veterinærsygeplejerske og international virksomhedskommunikation, og jeg har også haft (og har stadig) MEGET svært ved at finde ud af, hvad i alverden jeg gerne vil ende med at bruge mit arbejdsliv på. Det er en jungle, og det kan til tider være rigtig frustrerende! Men husk, at det er sådan for de fleste, og at det, også for de fleste, ender ganske fint alligevel - det kan bare godt tage lidt tid at finde sin hylde.
Er ikke helt sikker på, hvad jeg egentlig kan regne med at finde af arbejde med den uddannelse, jeg er i gang med nu, men jeg har valgt efter interesse, og det er efterhånden min erfaring, at det er det vigtigste. Hvis du vælger det, du har allermest lyst til, skal det nok komme dig til gode på den ene eller den anden måde. Hvis lovforslaget om et uddannelsesloft bliver vedtaget, kommer det jo desværre til at se lidt anderledes ud, fordi man så vil være nødt til at vælge helt rigtigt i første hug. Men jeg vil stadig sige: vælg med hjertet, og tænk ikke så meget over fremtidige jobs, ledighed og den slags. Ingen ved, hvordan verden ser ud, når du er færdiguddannet 
Anmeld
Citér