Eksperthjælp: Afviser det ene bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.225 visninger
2 svar
2 synes godt om
8. december 2016

Karen Bøhrnsen

Hvorfor vil barnet kun drikke fra det ene bryst

Karens svar

Hej med dig

Det er lidt svært at ammevejlede, ud fra dit korte spørgsmål :-)

Nogle gange kan afvisning af det ene bryst skyldes at barnet har ondt i det øre det ligger på eller det kan være forstrukket i nakken. 

Du kan forsøge at lægge barnet til på det bryst, det afviser, med alternative ammestillinger, hvor det ører eller den side af nakken ikke bliver belastet.

Mange børn og ammende kvinder har glæde af Laid Back, som er en behagelig tilbagelænet stilling, hvor du selv kan slappe af i hele kroppen. Barnet ligger oven på dig på maven - rigtig gerne hud mod hud - og tager ved hjælp af sine medfødte reflekser selv fat om brystet.

Det kan også være mælkeproduktionene er lidt mindre i det afviste bryst, eller der er for meget mælk. Eller brystvorten kan have en facon, der er svær at få ordenligt fat på.

Under alle omstændigheder, er det godt, hvis du prioriterer det bryst barnet afviser, så mælkeproduktionen ikke falder.

Hvis det slet ikke virker med det bryst, kan du nemt brødføde dit barn, bare med det modsatte bryst.

Held og lykke med amningen.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og ammekonsulent

like og del: facebook.com/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

8. december 2016

CarinaSB

Profilbillede for CarinaSB
Elsker mine dejlige drenge

Da min den store ammede ville han/kunne han kun tage det ene bryst :) Det viste sig at på det bryst er min brystvorte større end på den anden og det var derfor at han ikke ville/kunne :)

Noah 01-08-09

Charlie 09-02-12

Det handler ikke om hvor hårdt du kan slå, det handler om hvor mange slag du kan tage."

*Poul-Erik 17-04-53 - 06-09-12* 
Savner dig far 

Anmeld Citér

8. december 2016

Mortilsnart4

Profilbillede for Mortilsnart4

Alle mine har altid haft højre bryst som favorit min sidste amme barn dom nu er knap 10 mdr spiser kun fra højre bryst og meget sjældent tager hun af venstre bryst så jeg ser lidt skæv ud men fred være med det bare hun får det hun skal have så klare jeg nok at se sådan ud ☺️

Min brystvorte på højre bryst er større end den på venstre så tror det er derfor hun foretrækker højre bryst 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.