Hjælp!! fuld far - 2 små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.380 visninger
36 svar
83 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg har brug for hjælp. Jeg sidder hjemme hos min veninde. Hendes 2 børn er på weekend hos deres far. Han ringer så her i nat og snøvler utrolig meget da min veninde spørger hvad han laver fortæller han at han har siddet og drukket shots i 3 timer mens børnene ligger og sover på førstesalen. 

Total uansvarligt og uacceptabelt. Men hvad kan vi gøre? 

Min veninde er dybt ulykkelig og bange for sine børns sikkerhed med fuld forståelse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2016

Muhmi

Hvor små er de børn og er han alene?

Altså, er der fest eller sidder han og pimper med sig selv?

Anmeld Citér

4. december 2016

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Hvor små er de børn og er han alene?

Altså, er der fest eller sidder han og pimper med sig selv?

Børnene er 3 og 4 år så små børn. 

Han sidder og drikker alene. 

Anmeld Citér

4. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Børnene er 3 og 4 år så små børn. 

Han sidder og drikker alene. 

Okay.. Jamen er han ikke på vej i seng hvis han sidder alene?

Og I kan jo ikke regne ud HVOR fuld han i virkeligheden er, hvis I ikke er til stede...

Jeg siger IKKE det er ok, det han har gang i, det må du endelig ikke misforstå.. Men medmindre I har tænkt jer at troppe op hjemme hos ham, så ved jeg desværre ikke hvor meget andet I kan gøre..

Jeg ville dog, i den her situation (som mor), nok være mødt op og have insisteret på at sove på hans sofa, sådan at jeg var sikret at ungerne havde én de kunne stå op sammen med i morgen tidlig

Anmeld Citér

4. december 2016

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Okay.. Jamen er han ikke på vej i seng hvis han sidder alene?

Og I kan jo ikke regne ud HVOR fuld han i virkeligheden er, hvis I ikke er til stede...

Jeg siger IKKE det er ok, det han har gang i, det må du endelig ikke misforstå.. Men medmindre I har tænkt jer at troppe op hjemme hos ham, så ved jeg desværre ikke hvor meget andet I kan gøre..

Jeg ville dog, i den her situation (som mor), nok være mødt op og have insisteret på at sove på hans sofa, sådan at jeg var sikret at ungerne havde én de kunne stå op sammen med i morgen tidlig

Der er ingen tvivl om at han er fuld. Det er tydeligt at høre på hans snøvlen. Hun har kendt ham i 15 år så hun ved hvordan han lyder når han har drukket. 

Ved ikke om han er på vej i seng. Han tager ikke sin telefon nu. Så måske er han faldet i søvn. 

Hun har ikke nøgler til hans hjem og han nægter at lukke døren op for hende. 

Ved virkelig heller ikke hvad vi kan gøre. Det piner mig bare ikke at kunne gøre noget 

Anmeld Citér

4. december 2016

Kattha

Hvis hun er bange for sine børns sikkerhed, skal hun jo tage derud. Enten hente dem eller blive der selv. Måske helst have en der kan tage med derover. 

Anmeld Citér

4. december 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Hvis hun er bange for sine børns sikkerhed, skal hun jo tage derud. Enten hente dem eller blive der selv. Måske helst have en der kan tage med derover. 

Vi sidder to veninder som med glæde vil tage med hende og bakke hende op. Problemet er bare at han ikke åbner døren og hun har ingen nøgler

Anmeld Citér

4. december 2016

Muhmi

Der er ingen tvivl om at han er fuld. Det er tydeligt at høre på hans snøvlen. Hun har kendt ham i 15 år så hun ved hvordan han lyder når han har drukket. 

Ved ikke om han er på vej i seng. Han tager ikke sin telefon nu. Så måske er han faldet i søvn. 

Hun har ikke nøgler til hans hjem og han nægter at lukke døren op for hende. 

Ved virkelig heller ikke hvad vi kan gøre. Det piner mig bare ikke at kunne gøre noget 

Altså, så er der vist ikke så meget at gøre andet end at HÅBE  på at han er gået i seng for at sove sin brandert ud... Man kan heldigvis, om end det er ubehageligt, stå op med tømmermænd og tage sig godt af sine unger.. Ellers så havde min far da haft et problem med at holde min storebror og jeg i tøjler, da vi var børn.

Igen, jeg synes ikke det er i orden.. Men jeg vil vælge at tro på (indtil andet er bevist) at han ikke gør det for at være led ved sine unger og at han drikker sig fuld inden for hans kendskab til hvad han kan klare at vågne med..

Man kan godt fungere selvom man har drukket og man bliver lynhurtigt vågen hvis der står en 3-4 årig ved siden af én og skal tørres, eller have saftevand eller andet

Men forstår udmærket bekymringerne 

Anmeld Citér

4. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Vi sidder to veninder som med glæde vil tage med hende og bakke hende op. Problemet er bare at han ikke åbner døren og hun har ingen nøgler

Ja okay, hvor er det da også bare en irriterende situation. Jeg ville have det ret svært ved ikke at tage derud.. Er det slet ikke en mulighed at ringe og tale ham bare lidt til fornuft, i en god tone? 

Ellers ville jeg nok selv vælge at tage kontakt til politiet og høre om de vil hjælpe. 

Anmeld Citér

4. december 2016

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Altså, så er der vist ikke så meget at gøre andet end at HÅBE  på at han er gået i seng for at sove sin brandert ud... Man kan heldigvis, om end det er ubehageligt, stå op med tømmermænd og tage sig godt af sine unger.. Ellers så havde min far da haft et problem med at holde min storebror og jeg i tøjler, da vi var børn.

Igen, jeg synes ikke det er i orden.. Men jeg vil vælge at tro på (indtil andet er bevist) at han ikke gør det for at være led ved sine unger og at han drikker sig fuld inden for hans kendskab til hvad han kan klare at vågne med..

Man kan godt fungere selvom man har drukket og man bliver lynhurtigt vågen hvis der står en 3-4 årig ved siden af én og skal tørres, eller have saftevand eller andet

Men forstår udmærket bekymringerne 

Han er desværre bare den type der ikk kan noget med tømmermænd. Han er før kommet hjem kl 7 om morgenen og sovet hele dagen også selvom de har stået og kaldt på ham. Der har min veninde selvfølgelig været der så håber vi kan lade tvivlen komme ham til gode i dette tilfælde. 

Men nu tager vi derhjem i morgen tidlig og henter ungerne. Og håber han lukker op

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.