Hvor meget har I brugt? Førstegangsforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget har I brugt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.463 visninger
21 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. december 2016

Anonym trådstarter

Hej fra nysgerrige mig 

Jeg har regnet ud hvad vi havde -og stadig mangler at bruge penge på til babyudstyr. Vi har været fornuftige og sparet hvor vi kunne og gad, der er dog få steder som barnevogn og seng hvor vi gerne vil have det bedste til en lille nye 

Jeg har set og hørt flere der har brugt flere penge end os, og det dømmer jeg slet slet ikke! I har med garanti også været fornuftige. Hvis der er mode eller mærkedyr til stede så slå jer endelig løs -om I har brugt mindre eller mere, er op til jer selv og jeres pengepung.

Denne tråd er ikke startet for at skulle disse andres valg, kun for hyggens skyld, og for at se om jeg eventuelt har glemt noget. I mit regnskab er der ikke inkluderet tøj til baby, ej heller autostol og baby alarm, da det er noget vi har fået eller får af familien, og ikke tæller det med i vores budget. 

På listen af ting er eller alt man har brug for (behovet variere jo fra familie til familie) Vi er førstegangsforældre og spørger derfor kun til hvad I brugte første gang.

På listen af de materielle ting som indeholder barnevogn m. alt inklusiv, tremmeseng, madras, dyner og alt til puslebordet samt selve puslebordet, bæresele m. indsats, skråstol, højstol m.m. Vi har også valgt at inkludere et par "småting" til både baby og mor, som for eksempel et badekar til baby, baby kam/børste, termometer, aktivitettæppe, brystpumpe, stofbleer, savlesmække og andre små ting. Det er de ting vi har valgt at købe som førstegangsforældre. 

Til slut ender vi med at have brugt for 15.000 kr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Hej fra nysgerrige mig 

Jeg har regnet ud hvad vi havde -og stadig mangler at bruge penge på til babyudstyr. Vi har været fornuftige og sparet hvor vi kunne og gad, der er dog få steder som barnevogn og seng hvor vi gerne vil have det bedste til en lille nye 

Jeg har set og hørt flere der har brugt flere penge end os, og det dømmer jeg slet slet ikke! I har med garanti også været fornuftige. Hvis der er mode eller mærkedyr til stede så slå jer endelig løs -om I har brugt mindre eller mere, er op til jer selv og jeres pengepung.

Denne tråd er ikke startet for at skulle disse andres valg, kun for hyggens skyld, og for at se om jeg eventuelt har glemt noget. I mit regnskab er der ikke inkluderet tøj til baby, ej heller autostol og baby alarm, da det er noget vi har fået eller får af familien, og ikke tæller det med i vores budget. 

På listen af ting er eller alt man har brug for (behovet variere jo fra familie til familie) Vi er førstegangsforældre og spørger derfor kun til hvad I brugte første gang.

På listen af de materielle ting som indeholder barnevogn m. alt inklusiv, tremmeseng, madras, dyner og alt til puslebordet samt selve puslebordet, bæresele m. indsats, skråstol, højstol m.m. Vi har også valgt at inkludere et par "småting" til både baby og mor, som for eksempel et badekar til baby, baby kam/børste, termometer, aktivitettæppe, brystpumpe, stofbleer, savlesmække og andre små ting. Det er de ting vi har valgt at købe som førstegangsforældre. 

Til slut ender vi med at have brugt for 15.000 kr.

Jeg brugte maks 2000 kr tror jeg og det var primært på tøj. Fik alt andet foræret :-)

Anmeld Citér

2. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg brugte maks 2000 kr tror jeg og det var primært på tøj. Fik alt andet foræret :-)

Ja, tænkte nok jeg skulle have lavet en der hed 0-5000 for de der brugte færre, må have overset den rubrik her til aften 

Fantastisk at I kunne få alt andet foræret. Vi har ikke købt alt på vores liste endnu, men regner med at købe visse ting mens de nu er på tilbud for at være sikre på vi får den bedste pris  Så tager vi glædeligt imod alt familie samt venner vil forære 

Anmeld Citér

2. december 2016

Liv_86

Selvom jeg ikke er førstegangs så skulle vi alligevel starte forfra da det er 7 år siden sidst og ikke har gemt tingene. 

Har stemt 10-20.000kr 

vi har købt brugt tvilling barnevogn (6700kr)

brugt pudslebord 250kr

tremmeseng (kun 1) 300kr

sansevugge brugt 500kr

2 trip trap stole + indsat til den ene 1150kr 

ammepude 500kr 

tøj til 2 både nyt og brugt. 

Babyalarm 900kr tilbud. 

Vi mangler stadig nogle småting og har heldigvis også kunne låne babytøj

Anmeld Citér

2. december 2016

Billemyre

Vi har brugt lidt under 8000,-

Det eneste, vi har købt fra nyt, er en autostol - alt andet er brugt 

Vi mangler stadig en babyalarm, men ellers har vi alt, hvad vi behøver.

Meeen jeg kommer nok til at købe lidt mere tøj. Det tror jeg ikke, jeg vil kunne lade være med

Anmeld Citér

2. december 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Selvom jeg ikke er førstegangs så skulle vi alligevel starte forfra da det er 7 år siden sidst og ikke har gemt tingene. 

Har stemt 10-20.000kr 

vi har købt brugt tvilling barnevogn (6700kr)

brugt pudslebord 250kr

tremmeseng (kun 1) 300kr

sansevugge brugt 500kr

2 trip trap stole + indsat til den ene 1150kr 

ammepude 500kr 

tøj til 2 både nyt og brugt. 

Babyalarm 900kr tilbud. 

Vi mangler stadig nogle småting og har heldigvis også kunne låne babytøj

Vi har valgt at købe størstedelen nyt, og kun nogen få ting brugt. Hvis vi er heldige at kunne spare, få et godt tilbud eller købe de ting brugt vi mangler i ok stand så gør vi det og kommer måske 2-3000 kr ned i pris. Men vi har sparet sammen og er klar, så alt tilbud er bare mere til baby senere hen 

Anmeld Citér

2. december 2016

Anonym trådstarter

Billemyre skriver:

Vi har brugt lidt under 8000,-

Det eneste, vi har købt fra nyt, er en autostol - alt andet er brugt 

Vi mangler stadig en babyalarm, men ellers har vi alt, hvad vi behøver.

Meeen jeg kommer nok til at købe lidt mere tøj. Det tror jeg ikke, jeg vil kunne lade være med

Det er da godt klaret synes jeg.

Vi regner med at skulle have endnu en lille ny inden for 1-2 års tid, så der ikke er så mange år mellem dem, og har valgt en del nyt, specielt barnevogn. Så kan vi bruge den til begge børn 

Baby tøj er så fantastisk!! - og man kan få de sødeste små sæt tøj flere steder. 

Anmeld Citér

2. december 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Vi har valgt at købe størstedelen nyt, og kun nogen få ting brugt. Hvis vi er heldige at kunne spare, få et godt tilbud eller købe de ting brugt vi mangler i ok stand så gør vi det og kommer måske 2-3000 kr ned i pris. Men vi har sparet sammen og er klar, så alt tilbud er bare mere til baby senere hen 

Vi havde også en kæmpe opsparing men nægter simpelhen at købe alt nyt når man tit kan finde noget der ikke ser brugt ud. 

Fx kostede vores barnevogn halvdelen af butikspris fra ny og man kan ikke se den er brugt. 

Anmeld Citér

2. december 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Vi havde også en kæmpe opsparing men nægter simpelhen at købe alt nyt når man tit kan finde noget der ikke ser brugt ud. 

Fx kostede vores barnevogn halvdelen af butikspris fra ny og man kan ikke se den er brugt. 

Det skal der også være plads til, hver familie er forskellig  

Vi venter stadig på den lille nye kommer og så ender vi nok med at have flere ting end vi havde regnet med.

Anmeld Citér

2. december 2016

JeanMckinley

Har svaret 50.000. vi købte alt fra nyt og fokuserede meget på at læse tests og anbefalinger og købe de Aller bedste produkter vi kunne finde. 

Jeg lagde 3500 til side om måneden og brugte overskydende løn derudover på baby ting også,  da jeg blev gravid og til den lille kom (Ca. 42000 blev det til). + min kæreste brugte også en masse penge på baby ting.  

Vi sørgede også for at der var mange af de ting, som man bruger meget af, så vi ikke behøvede at stresse med at vaske tøj, sengetøj osv. 

Bleer var der købt en pakke af alle mærker, så vi kunne prøve dem og vælge den bedste til vores lille.  

Ja, vi gav den hele armen, fordi vi havde midlerne til det. Og fortryder intet, det var så fedt bare at kunne vælge frit på alle hylder og få "vores egne" ting,  som vi jo også kan bruge til kommende børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.