Eksperthjælp: Hvem er far!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. november 2016

Karen Bøhrnsen

Hej,

Jeg har et spørgsmål som nager mig meget, og håber I kan svare på.

Jeg er så heldig at jeg er blevet gravid og er i dag 31+0. Jeg har termin den 24/1-2017.

Min mand og jeg holdt en pause, hvor jeg i mellemtiden var sammen med en anden mand. Jeg kan ikke huske hvilken dato jeg sidst var sammen med ''pausemanden'' men jeg ved at jeg får menstruation den 13 Marts 2016. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har været sammen med ''pausemanden'' efter den 17 marts 2016, for der kommer jeg sammen med min mand igen og dropper kontakten til pausemanden.

Min mand og jeg vil gerne have et barn, så efter den 17 Marts 2016 prøver vi at gøre mig gravid. Det lykkes ikke og jeg får min menstruation igen den 11. April 2016. Jeg køber ægløsnings test for at være sikker på, at vi rammer ægløsningen, så jeg tester hver dag i perioden og ser at jeg har ægløsning den 2 maj 2016.

Den 16 Maj 2016 er jeg så heldig at sidde med en positiv graviditets-test, og vi bestiller en tryghedscanning for at se om alt er ok, efter tidligere at have mistet. Vi er til scanning den 9. Juni 2016, hvor jeg bliver sat til at være 7+0. Vi bestiller endnu en scanning præcis 14 dage efter, 23 Juni 2016 hvor jeg får at vide at jeg er 9+0 uger. Sådan har det passet hele vejen igennem min graviditet. jeg beregner at befrugtningen er sket omkring den 3-4 Maj hvor jeg også havde testet positiv for ægløsning.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan være 100% sikker på at det er min mand der er faderen til barnet eller om det kan være pausemanden, hvilket jeg ikke håber. Jeg er næsten selv 100% sikker på at det er min mand, men jeg har en veninden som bliver ved med at sige det modsatte, som har gjort mig i tvivl og ked af det, så nu spørger jeg her.

Håber i er enige i at det er min mand der er faderen.

Knus

Karens svar

Kære Trine

Jeg giver meget sjældent grantier! :-)

Men ud fra de datoer du skriver og ud fra din gestationsalder lyder det som om, det er din mand, der er far til dit barn!

Hvis du har brug for at være helt sikker, kan du få lavet en faderskabstest allerede her i graviditeten. Den er ret dyr, så det er værd at overvejer en ekstra gang, om ikke du bare skal læne dig tilbage i troen på, at du med stor sandsynlighed er blevet gravid med din mand.

MVH Karen Bøhrnsen, jordemoder

like og del: facebook.com/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+