Jeg tænkte for nogle år tilbage, før jeg mødte min kæreste, hvornår jeg ville have børn. Jeg er vokset op meget utraditionelt og med en lidt ustabil barndom, så det med at få børn har ikke lige været en selvfølgelighed for mig. Men på det tidspunkt tænkte jeg, at jeg skulle være i et fast forhold, have en nogenlunde økonomi, vide at jeg ikke skulle flytte en masse rundt samt bare være mentalt klar. Det var mine kriterier.
Så mødte jeg min kæreste, som jeg har været sammen med i tre år nu. Og i foråret var det at det virkelig gik op for mig, at jeg var klar til børn. Alt var på plads, jeg havde en kæreste som jeg elskede og som til forskel fra mig har fast arbejde (jeg er studerende) vi bor i en andel, og jeg har aldrig været så glad og tilfreds med mit liv som nu. Der blev jeg virkelig skruk og jeg vidste at jeg havde noget at give af. Især den følelse - at vide, at jeg kunne tilbyde mit barn overskud og kærlighed, det var næsten det vigtigste det. Alle mine krav kom af at jeg er vokset op uden far, jeg flyttede hele tiden, min mor var psykisk ustabil og vi havde ikke altid særlig mange penge.
Nu er jeg nået til et punkt i mit liv, hvor jeg har de ting jeg vil have før jeg får barn. Så da jeg blev uplanlagt gravid i sommers, var det bare det helt rigtige. Hverken min kæreste eller jeg var i tvivl, vi skulle godt nok lige sluge nyheden, men det kunne ikke være timet bedre ellers 
Anmeld
Citér