Vi har aftalt at gå i gang med nummer to, når jeg er fyldt 30 (lidt over et år fra nu). På det tidspunkt er vores søn et år og otte måneder ca.
Vi har altid vidst, at vi skulle have mere end en, så for os handler det mest om, hvad vi synes er en passende afstand mellem de to. Jeg har aldrig været i tvivl om, at jeg ikke skulle have dem for tæt, og min mand mener, der helst skal være max 2-3 år mellem dem.
Ærligt talt ville jeg være klar nu. Jeg savner at være gravid og mærke livet vokse i min mave, men min fornuft sætter ind og siger, vi skal vente. For det er det helt forkerte tidspunkt nu. Plus, jeg vil gerne nyde min søn alene lidt endnu. Og så er min krop bare heller ikke klar endnu. Men jeg ville ikke løbe skrigende bort, hvis jeg stod med en positiv test i morgen :-)
Men vi har da også taget snakken om, at hvis jeg bliver gravid på trods af prævention, så beholder vi det. Efter at have været gravid og født, har jeg det ret svært med tanken om abort (med undtagelse af hensyn til helbred eller misdannelser), for jeg er jo en del mere bevidst om resultatet af en graviditet nu.
Anmeld
Citér