Eksperthjælp: Blødning Tidligt i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. november 2016

Karen Bøhrnsen

Jeg er omkring 10uger henne,er 28, og det er min første graviditet. For nogle dage siden begyndte jeg at bløde, eller det troede jeg. Jeg gik til lægen og hun sagde at der ikke var noget galt, at min cervix var lukket og det Jeg fik brune farve jeg troede var blød var pga svampeinfektion. Jeg fik diflucan eller hvad det hedder.

Nu, 4 dage efter har jeg det samme ting og ved ikke om jeg skal bekymre mig eller ej. :/ jeg skal først til skanning i starten af december....

Karens svar

Hejsa

Mange nygravide kan bløde lidt i begyndelsen af graviditeten, uden det betyder noget.

Under graviditeten bliver karrene i slimhinderne i skeden mere finthullede og porøse. Gennemblødningen øges og derfor gravide tendens til at bløde lettere end andre.
Gravide kan også opleve blødning efter samleje, men blødningen kan  også komme helt uprovokeret, fordi blodkarrene er så skrøbelige.

Hvis et blodkar på livmoderhalsen eller et kar inde i skeden brister, kan man opleve, at der kommer en blødning på størrelse med en 5-krone. Blødningerne er ufarlige og har ikke noget med barnet at gøre.

Blødning kan dog også være tegn på abort, men det plejer at være i sammenhæng med menstruationsagtige smerter.

Hvis du bløder mere end, hvad et trusseindlæg kan suge, bør du kontakte din læge igen.

Spændende at se, hvad de siger til scanninger først i december.

MVH 

Karen Bøhrnsen

jordemoder og ammekonsulent

www.jordemoder.dk

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+