Hvordan får man sin egen mor tvangsindlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2016

Patriark

Anonym skriver:

Nej men nu har jeg heller ikke skrevet det hele. 

Min tante er afdelingssygeolejerske på en psykiatrisk afd. og hun ved vel hvad hun taler om. 

Det ved jeg ikke noget om, men er hun ikke reelt suicidal eller psykotisk eller til skade for andre, så nej.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2016

K&S

Patriark skriver:

Det ved jeg ikke noget om, men er hun ikke reelt suicidal eller psykotisk eller til skade for andre, så nej.

Man kan også blive indlagt med tvang på helbredsindikation...

Anmeld Citér

28. november 2016

Abracadabra

K&S skriver:

Men man skal stadig være psykotisk eller i en sindstilstand, der kan sidestilles hermed.

Anmeld Citér

28. november 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvor meget har egen læge været ind over. 

Tænker at en hjemme sygeplejerske med fokus og kendskab til det psykiske. 

Anmeld Citér

28. november 2016

Patriark

K&S skriver:

Det må du meget gerne uddybe. Jeg er nemlig ret sikker på, at der ikke er behandlingstvang i Danmark. Dvs. at en kræftramt ikke nødvendig is skal modtage behandling.

Så når du skriver helbredsindikation, hvad mener du så?!

Anmeld Citér

28. november 2016

K&S

Patriark skriver:

Det må du meget gerne uddybe. Jeg er nemlig ret sikker på, at der ikke er behandlingstvang i Danmark. Dvs. at en kræftramt ikke nødvendig is skal modtage behandling.

Så når du skriver helbredsindikation, hvad mener du så?!

Hvis en person er sindssyg eller befinder sig i en tilstand, der kan sidestilles hermed, kan man tvangsindlægges på behandlingskriteriet:
”Udsigten til helbredelse eller en betydelig og afgørende bedring af tilstanden ellers vil blive væsentligt forringet”. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Newsence

du må forstå at JA hun vil hade dig og vil nægte dig at se hende INDTIL hun er kommet ovenpå igen.. Det bedste du kan gøre er at vise hende du vil hende og ellers respektere hvis hun afviser dig. tilbyd hende regelmæssig besøg også selvom hun gang på gang afviser. 

I går en hård tid i møde men det er nødvendigt. Og er hun meget deprimeret vil hun sikkert forsøge at skubbe dig væk ved at sige mega sårende ting.. Bare husk at det er depressionen der taler og ikke hende..

stor tålmodighed, kærlighed og tilgivelse skal du finde frem..

held og lykke med din mor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.