Hvordan får man sin egen mor tvangsindlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2016

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Det der holder dig tilbage er frygten for at hun vil hade dig og aldrig tale med dig igen. Det er en skræmmende tanke og forståeligt at man frygter det. Men igen så er jeg sikker på det ikke vil ske. 

Ja, du har nok ret. 

Føler et eller andet sted at jeg forråder hende selvom det er fuldstændigt absurd. Jeg vil jo bare gerne hjælpe hende. Men det er så svært når hun ikke vil/kan hjælpe sig selv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Ja, du har nok ret. 

Føler et eller andet sted at jeg forråder hende selvom det er fuldstændigt absurd. Jeg vil jo bare gerne hjælpe hende. Men det er så svært når hun ikke vil/kan hjælpe sig selv. 

Det er absurd ja. For selvfølgelig forråder du hende ikke. Det er derimod mere forråd bare at lade tingene stå til og lade hende gå og svinde mere og mere ind i sig selv. 

Synes bestemt du skal prøve at ringe til diskrektpsykiatrien i dit nærområde og spørger dem til råds. Husk du kan ringe anonymt. :-)

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ja, du har nok ret. 

Hun er syg ... og du ville være en dårlig datter hvis du ikke søger hjælp ... ikke hvis du lader være. Hun er syg og ved ikke hvad der er bedst for sig selv. Hun lyder til at være i en depressiv tilstand og der er en meget stor selvforskyldt dødelighed... om hun risikerer at tage piller eller sulte sig ihjel- hun har seriøst brug for hurtig hjælp. Og tror mig, du vil langt hellere have, at hun er i live og ikke tilgiver dig, end at du ikke gør noget og hun tager sit eget liv. Det lyder til at hun ikke føler hun har noget at leve for. Og jeg tror ikke at hun vil se dårligt på dig fordi du forsøger at hjælpe, når hun er blevet rask. Ring hellere i dag end i morgen og lad hende ikke alene!

Anmeld Citér

27. november 2016

Falk43

Tvangsindlægge foregår altid  efter en lægelig vurdering  .  Et foreslag kunne være psyk skadestue . Men det betyder at din mor skal tage med der her 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Det er absurd ja. For selvfølgelig forråder du hende ikke. Det er derimod mere forråd bare at lade tingene stå til og lade hende gå og svinde mere og mere ind i sig selv. 

Synes bestemt du skal prøve at ringe til diskrektpsykiatrien i dit nærområde og spørger dem til råds. Husk du kan ringe anonymt. :-)

Du hr helt ret. Tak for rådet. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hun er syg ... og du ville være en dårlig datter hvis du ikke søger hjælp ... ikke hvis du lader være. Hun er syg og ved ikke hvad der er bedst for sig selv. Hun lyder til at være i en depressiv tilstand og der er en meget stor selvforskyldt dødelighed... om hun risikerer at tage piller eller sulte sig ihjel- hun har seriøst brug for hurtig hjælp. Og tror mig, du vil langt hellere have, at hun er i live og ikke tilgiver dig, end at du ikke gør noget og hun tager sit eget liv. Det lyder til at hun ikke føler hun har noget at leve for. Og jeg tror ikke at hun vil se dårligt på dig fordi du forsøger at hjælpe, når hun er blevet rask. Ring hellere i dag end i morgen og lad hende ikke alene!

Det er så rigtigt det du skriver. Ville også selv have rådgivet en anden på samme måde. Det er bare så svært når man selv står i det. Men mange tak for dit råd. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym

Tvangspapirer kan og skal skrives af en anden læge end den på den psykiatriske afdeling. Typisk egen læge eller en vagtlæge. Hvis det ikke kan vente til i morgen så ring til vagtlægen, ellers til hendes egen læge imorgen og forklar situationen så kan de komme på hjemmebesøg og udfylde papirer, hvis hun opfylder tvangs kriterierne.

Hvis hun frivilligt vil med, kan i tage til en psykiatrisk skadestue og få en samtale og en vurdering, her vil de dog kun kunne indlægge på frivillig basis, ellers skal de også her have fat i vagtlæge eller læge fra en anden afdeling.

God bedring til hende. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tvangspapirer kan og skal skrives af en anden læge end den på den psykiatriske afdeling. Typisk egen læge eller en vagtlæge. Hvis det ikke kan vente til i morgen så ring til vagtlægen, ellers til hendes egen læge imorgen og forklar situationen så kan de komme på hjemmebesøg og udfylde papirer, hvis hun opfylder tvangs kriterierne.

Hvis hun frivilligt vil med, kan i tage til en psykiatrisk skadestue og få en samtale og en vurdering, her vil de dog kun kunne indlægge på frivillig basis, ellers skal de også her have fat i vagtlæge eller læge fra en anden afdeling.

God bedring til hende. 

Tusind tak. 

Vi har haft kontakt til hendes psykolog som vil besøge hende + at vi skal kontakte hendes læge som så skal henvise hende i samarbejde med psykologen. 

Anmeld Citér

27. november 2016

alenemor42

Den er ikke helt nem for ingen tvivl om at hun skal have psyk. Hjælp. Men når hun at blive så dårlig fordi hun ikke spiser og drikker skal hun indlægges på alm. Hospital dog kan man være dobbelt indlagt så det burde ikke være et problem.

Men måske et akut team i den kommune hun bor i kan kontaktes for at hjæl6jer videre.

Anmeld Citér

27. november 2016

L-mor

Jeg ville begynde med at ringe til hendes praktiserende læge i morgen ig forklare situationen. Måske vil lægen være villig til st komme på hjemmebesøg og tale med din mor. Måske har lægen andre forslag. 

Knus til dig. Det må være så frustrerende og sørgeligt at være vidne til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.