Hvordan får man sin egen mor tvangsindlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.469 visninger
26 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2016

Anonym trådstarter

Hej

Min familie og jeg er de sidste par dage helt nede. Min mor har igennem de sidste år haft en depression +angst. 

Der er sket noget i hendes liv nu, som har ført til det værst tænkelige. Hun er gået ned med flaget men nægter al form for hjælp. 

Hun ligger bare i sengen og spiser intet. Drikker måske en kaffe om dagen. 

Vi har truet hende med at hun bliver indlagt hvis hun ikke selv går med til at søge hjælp. Men hun siger at hvis vi gør det, så vil hun aldrig have noget at gøre med os igen. 

Hvordan griber man det her an? Hvad gør man? 

Vi føler at hvis vi intet foretager os så dør hun...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Hej

Min familie og jeg er de sidste par dage helt nede. Min mor har igennem de sidste år haft en depression +angst. 

Der er sket noget i hendes liv nu, som har ført til det værst tænkelige. Hun er gået ned med flaget men nægter al form for hjælp. 

Vi har truet hende med at hun bliver indlagt hvis hun ikke selv går med til at søge hjælp. Men hun siger at hvis vi gør det, så vil hun aldrig have noget at gøre med os igen. 

Jeg ville ringe og tale med nogle fagfolk og ikke folk her på siden.... de der arbejdernes psykiatriske afdelinger har helt sikkert erfaring med patienter der ikke føler de har brug for hjælp.

ring evt 1813 og blive stillet videre eller ring direkte til en psykiatrisk skadestue (eller hvad det hedder)

Anmeld Citér

27. november 2016

AnoMom

Er enig i ovenstående. Kontakt nogle fagfolk de ved bedst i dette tilfælde.

men når nu du har spurgt herinde vil jeg også give dig et svar. 

Havde det været min mor havde jeg fået hende tvangsindlagt. Også selvom hun så siger hun ikke ville tale med mig igen. So be it. Er sikker på det er depressionen der taler. Når hun er kommet ud på den anden side og snakker med psykologer/psykiater vil hun se det var for hendes skyld og være taknemmelig 

Anmeld Citér

27. november 2016

Patriark

Anonym skriver:

Hej

Det er ikke nok til tvang.

Anmeld Citér

27. november 2016

modesty

Patriark skriver:

Njaa, det kommer jo lidt an på hvordan hendes helbredstilstand er. Hvis hun er dér hvor hun har sultet sig i lang tid og det reelt er kritisk for hendes helbred, så er det. Men ikke før det stadie, nej.

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Jeg ville ringe og tale med nogle fagfolk og ikke folk her på siden.... de der arbejdernes psykiatriske afdelinger har helt sikkert erfaring med patienter der ikke føler de har brug for hjælp.

ring evt 1813 og blive stillet videre eller ring direkte til en psykiatrisk skadestue (eller hvad det hedder)

Mange tak for rådet. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Er enig i ovenstående. Kontakt nogle fagfolk de ved bedst i dette tilfælde.

men når nu du har spurgt herinde vil jeg også give dig et svar. 

Havde det været min mor havde jeg fået hende tvangsindlagt. Også selvom hun så siger hun ikke ville tale med mig igen. So be it. Er sikker på det er depressionen der taler. Når hun er kommet ud på den anden side og snakker med psykologer/psykiater vil hun se det var for hendes skyld og være taknemmelig 

Også tak til dig. 

Jeg tænker ligesom dig og dog er der noget der holder mig tilbage. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Nej men nu har jeg heller ikke skrevet det hele. 

Min tante er afdelingssygeolejerske på en psykiatrisk afd. og hun ved vel hvad hun taler om. 

Anmeld Citér

27. november 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Også tak til dig. 

Jeg tænker ligesom dig og dog er der noget der holder mig tilbage. 

Det der holder dig tilbage er frygten for at hun vil hade dig og aldrig tale med dig igen. Det er en skræmmende tanke og forståeligt at man frygter det. Men igen så er jeg sikker på det ikke vil ske. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Njaa, det kommer jo lidt an på hvordan hendes helbredstilstand er. Hvis hun er dér hvor hun har sultet sig i lang tid og det reelt er kritisk for hendes helbred, så er det. Men ikke før det stadie, nej.

Hun har sultet den sidste uges tid og hvis det fortsætter sådan her så er hub definitivt klar til indlæggelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.