Spg vedr. bristning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2016

nielsen80

M1G skriver:

Hvis du synes noget føles/ser forkert ud bør du henvende dig til dit fødested.  Jo hurtigere jo bedre hvis du skal resutureres (om-syes)  

Ok, vil give det en uge mere(det er trods alt kun en uge siden, og meget hævet) også tage dit råd. Må indrømme jeg næsten ikke kan overskue at nogen skal pille dernede igen i nærmeste fremtid, men må jo nok bide det i mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2016

MiniMe2005

Nel skriver:

Jeg hijacker lige tråden og stiller et lille spørgsmål, håber det er okay

Hvad har været årsag til at i sprækkede mere end "bare" en førstegrads bristning? Hvis i da ved det.  Som førstegangsfødende til maj er lidt nysgerrig omkring det

Nu er det jo selvfølgelig forskelligt fra person til person, men 2. grads er ikke særligt slemt. Jeg blødte ti dage efter fødslen og var øm fem uger efter, men absolut ikke værre, end at jeg kunne næsten det samme som før. Jeg kunne dog ikke gå de længste ture... De fleste, jeg kender fik også 2. grads, også uden komplikationer. Så der er ingen grund til at være skræmt over det, selvom det sker, at det ikke bliver syet så godt eller der opstår betændelse. Men mit indtryk er, at det er ret sjældent.

Jeg fik i øvrigt stor ros for at presse flot og effektivt, så har ingen idé om, hvorfor det blev en 2. grads... 

Anmeld Citér

26. november 2016

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Tusind tak, jeg skriver med hende sovende på armen. Det er helt fantastisk Glæd dig!

Altså jeg tisser i bukserne engang imellem - men bristet også indvendigt i nogle af de muskelgrupper, så håber det er nerverne, der skal hele. Puha en 4+ ....æv det lyder ikke sjovt. Forhåbentlig slipper du med overfladiske skader denne gang.

Jeg glæder mig rigtig meget! Skal til jm på tirsdag og håber jeg kan få lov til at høre hjertelyd <3 jeg er noget spændt på hvordan Thea tager det, det er jo voldsomt for dem at de pludselig skal dele mor og far  

nej det var ikke en sjov bristning, hun snuppede lige noget af ringmusklen og lavede hul på tarmen på vej ud, så man må sige hun gjorde det ordentligt! Er heldigvis helet fint op og har kun lidt små gener nu. 

Anmeld Citér

26. november 2016

nielsen80

tarkoflen skriver:

Jeg glæder mig rigtig meget! Skal til jm på tirsdag og håber jeg kan få lov til at høre hjertelyd <3 jeg er noget spændt på hvordan Thea tager det, det er jo voldsomt for dem at de pludselig skal dele mor og far  

nej det var ikke en sjov bristning, hun snuppede lige noget af ringmusklen og lavede hul på tarmen på vej ud, så man må sige hun gjorde det ordentligt! Er heldigvis helet fint op og har kun lidt små gener nu. 

Indtil videre går det så fint her! Det er bare den stolteste storesøster! Er dog sikker på, der nok skal komme en reaktion. 

Skal du føde naturligt igen så? Mener at have hørt, man anbefaler KS til nogle fødende, hvis de har en 4 grads bristning med i bagagen. 

Anmeld Citér

26. november 2016

Tulle28

Jeg fik PKS ved min ældste datter og fødte den yngste vaginalt. Tænkte at det ville være helt ukompliceret og bedst også for min ældste, da jeg så ikke ville have et issue med ikke at kunne løfte hende osv. i 12 uger efter, som ved KS. Jeg havde en fantastisk fødsel, men hun kom ud som skudt ud af en kanon og det endte med en stor 3. grads bristning... Den situation havde jeg ikke lige overvejet!

Jeg var ret medtaget de første par uger, men gik ture efter ca. 14 dage (selvom jeg egentlig ikke måtte...) I starten føltes det som om mit underliv hang ud og jeg var HELT sikker på jeg havde nedsunket underliv. Men det gik over og som andre siger, husk at knibe knibe knibe - og knibe!! Det er 4 år siden jeg fødte nu og jeg har ingen gener overhovedet. Jeg kan godt mærke at jeg er blevet syet, især ved numsen, men det er ikke noget der generer, det er bare... anderledes.

Giv det lidt tid:-)

Anmeld Citér

26. november 2016

nielsen80

Tulle28 skriver:

Jeg fik PKS ved min ældste datter og fødte den yngste vaginalt. Tænkte at det ville være helt ukompliceret og bedst også for min ældste, da jeg så ikke ville have et issue med ikke at kunne løfte hende osv. i 12 uger efter, som ved KS. Jeg havde en fantastisk fødsel, men hun kom ud som skudt ud af en kanon og det endte med en stor 3. grads bristning... Den situation havde jeg ikke lige overvejet!

Jeg var ret medtaget de første par uger, men gik ture efter ca. 14 dage (selvom jeg egentlig ikke måtte...) I starten føltes det som om mit underliv hang ud og jeg var HELT sikker på jeg havde nedsunket underliv. Men det gik over og som andre siger, husk at knibe knibe knibe - og knibe!! Det er 4 år siden jeg fødte nu og jeg har ingen gener overhovedet. Jeg kan godt mærke at jeg er blevet syet, især ved numsen, men det er ikke noget der generer, det er bare... anderledes.

Giv det lidt tid:-)

En ting er sikkert, de der fødsler kan man vidst bare ikke planlægge�� Er ok fortrøstningsfuld, det er mest det der med at tisse i bukserne, som gerne snart må stoppe. Jeg kniber hvad jeg kan, men der går nok lidt tid inden jeg finder de rigtige muskler.

Tak for din historie, er sikker på jeg også snart er klar til en gå-tur. 

Anmeld Citér

26. november 2016

M1G

nielsen80 skriver:

Ok, vil give det en uge mere(det er trods alt kun en uge siden, og meget hævet) også tage dit råd. Må indrømme jeg næsten ikke kan overskue at nogen skal pille dernede igen i nærmeste fremtid, men må jo nok bide det i mig. 

Kan kun sige, at HVIS der er noget som ikke er som det skal være,  så kan de bedre fixe det nu og det vil blive bedre på lang sigt.  Hellere skulle bide det i sig nu end at have gener på sigt.

Anmeld Citér

26. november 2016

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Indtil videre går det så fint her! Det er bare den stolteste storesøster! Er dog sikker på, der nok skal komme en reaktion. 

Skal du føde naturligt igen så? Mener at have hørt, man anbefaler KS til nogle fødende, hvis de har en 4 grads bristning med i bagagen. 

Da vi var til nf skulle vi ind og tale med en læge bagefter på grund af kompliceret graviditet og lav fødselsvægt. Og det snakkede vi om fødslen også. Og så længe jeg ikke havde store komplikationer så kunne de ikke se noget et problem i at jeg fødte vaginalt igen så det håber jeg på de holder ved

Anmeld Citér

26. november 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Nel skriver:

Jeg hijacker lige tråden og stiller et lille spørgsmål, håber det er okay

Hvad har været årsag til at i sprækkede mere end "bare" en førstegrads bristning? Hvis i da ved det.  Som førstegangsfødende til maj er lidt nysgerrig omkring det

Jeg fødte en stor dejlig dreng på 4400 g, som måtte trækkes ud med hård cup og havde fastsiddende skulder i hele tre minutter - behøver jeg sige, at det føltes som tre TIMER  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.