Da jeg fødte fik jeg en 2. gradsbristning, som de var bekymrede for var en 3. grads. Det gik igennem hele mellemkødet, men har ikke involveret muskler i ringmusklen heldigvis. Jeg var også helt vildt hævet, det føltes som om jeg havde en tennisbold mellem benene. Da jeg vovede at kigge, sad der også noget der lignede en klump i såret. Jeg tog til læge tre uger efter fødslen. Der var flere inde og kigge og de valgte at sende mig op på sygehuset for at få det tjekket. Det viste sig at fordi jeg havde været så hævet havde det trukket sårhinderne fra hinanden da hævelsen tog sig. Så bristningen var gået op igen, og der sad så en klump af uopløste tråde og betændelsesvæv som de fjernede. Jeg var til kontrol flere gange med henblik på at få det syet igen. Men som tiden gik, voksede det delvist sammen igen, og der ville være en masse forholdsregler efter sådan en operation som jeg ikke lige kunne overskue. Og desuden planlægger vi også at lave en lillebror/-søster snart, og så kan de jo kigge på det efter næste fødsel.
Nå men altså, det er ikke for at jeg vil hyle dig ud af den med min historie men blot fortælle, at sådan en bristning ikke altid vokser sammen som den skal. Hvis du er bekymret, synes jeg da du skal give lægen et kald for at se om alt er som det skal være.
Når du siger du har svært ved at styre urinen, er det så sådan at det plasker ud, eller er det bare nogle dråber? Hvis det er det første, tænker jeg at det ikke er normalt, men er det bare nogle dråber når du fx hoster eller hopper, må du nok indstille dig på at det kan være sådan noget tid endnu. Selv om jeg har været meget grundig med knibeøvelser grundet min situation, er det først nu her et år efter fødslen at jeg kan løbe en tur uden at dryppe...
Anmeld
Citér