Spg vedr. bristning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.194 visninger
28 svar
17 synes godt om
26. november 2016

nielsen80

For en uge siden(fredag aften) fødte jeg den dejligste lille pige, og selv om jeg er andengangs mor, er jeg en slags førstegangs fødende, da min første fødsel endte i et akut KS.

Jeg fik reddet mig en anden grads bristning ved denne fødsel, og her en uge efter er hævelsen ved at aftage, og smerterne er ikke slemme. MEN mellemkødet( altså stykket fra skede åbning til anus) virker stadig medtaget og som om, der er en klump, der er syet sammen, som ikke burde være det. Derudover kan jeg stadig ikke helt styre mit urin. Så mit spørgsmål går lidt på, jer som oplevede bristning, hvornår var jeres krop helet, og hvornår kunne man tjekke om alt så rigtigt ud? 

Skal siges jeg lå og blev syet i 2 timer, da bristningen åbentbart sad et lidt kompliceret sted, og både JM og koordinerende JM gav op, og blev til sidst færdiggjort af fødselslæge. Så tænker, at der er en del sting m.m. dernede. Fik aldrig helt spurgt, hvor mange, men lægen pillet vist også nogle op, og syet om...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2016

AnoMom

nielsen80 skriver:

For en uge siden(fredag aften) fødte jeg den dejligste lille pige, og selv om jeg er andengangs mor, er jeg en slags førstegangs fødende, da min første fødsel endte i et akut KS.

Jeg fik reddet mig en anden grads bristning ved denne fødsel, og her en uge efter er hævelsen ved at aftage, og smerterne er ikke slemme. MEN mellemkødet( altså stykket fra skede åbning til anus) virker stadig medtaget og som om, der er en klump, der er syet sammen, som ikke burde være det. Derudover kan jeg stadig ikke helt styre mit urin. Så mit spørgsmål går lidt på, jer som oplevede bristning, hvornår var jeres krop helet, og hvornår kunne man tjekke om alt så rigtigt ud? 

Skal siges jeg lå og blev syet i 2 timer, da bristningen åbentbart sad et lidt kompliceret sted, og både JM og koordinerende JM gav op, og blev til sidst færdiggjort af fødselslæge. Så tænker, at der er en del sting m.m. dernede. Fik aldrig helt spurgt, hvor mange, men lægen pillet vist også nogle op, og syet om...

Jeg blev klippet og syet med 2+3 sting. jeg havde mange smerter efter 4 uger og kontaktede derfor sygehuset fordi jeg havde ondt og fordi jeg syntes det føltes forkert. Men slt var normalt og blev tjekket igen til 8 ugers undersøgelsen. :-)

Anmeld Citér

26. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg fik en lille 2. grads bristning ved min fødsel. Det gjorde egentlig ondt i lang tid, og var rigtig ubehageligt. Efter 4 uger var det næsten normalt, men stadig ømt. Ved 8 ugers undersøgelsen (som dog lå 9-10 uger efter fødslen) var det helt normalt igen, og jeg gik lagt spiral uden problemer.

Anmeld Citér

26. november 2016

MamaGulloev

26. november 2016

nielsen80

AnoMom skriver:

Jeg blev klippet og syet med 2+3 sting. jeg havde mange smerter efter 4 uger og kontaktede derfor sygehuset fordi jeg havde ondt og fordi jeg syntes det føltes forkert. Men slt var normalt og blev tjekket igen til 8 ugers undersøgelsen. :-)

Ok så skal nok regne med et par uger endnu med lidt smerter. Det kan jeg nu også sagtens leve med, ville bare gerne snart kunne styre mit urin ikke så fedt at tisse i bukserne sådan i tide og utide.

Anmeld Citér

26. november 2016

nielsen80

MummiT skriver:

Jeg fik en lille 2. grads bristning ved min fødsel. Det gjorde egentlig ondt i lang tid, og var rigtig ubehageligt. Efter 4 uger var det næsten normalt, men stadig ømt. Ved 8 ugers undersøgelsen (som dog lå 9-10 uger efter fødslen) var det helt normalt igen, og jeg gik lagt spiral uden problemer.

Ok jeg må væbne mig med tålmodighed. Synes ikke smerterne er så slemme mere, ville bare gerne kunne holde på mit urin snarest. Det er lidt hæmmende ikke at være sikker på, om man kommer til at tisse i bukserne.

Tak for svar!!!!

Anmeld Citér

26. november 2016

MamaGulloev

nielsen80 skriver:

Ok jeg må væbne mig med tålmodighed. Synes ikke smerterne er så slemme mere, ville bare gerne kunne holde på mit urin snarest. Det er lidt hæmmende ikke at være sikker på, om man kommer til at tisse i bukserne.

Tak for svar!!!!

Knibeøvelser hjælper på det med at kunne holde sig

Anmeld Citér

26. november 2016

MiniMe2005

Knibeøvelser, knibeøvelser, knibeøvelser!!! Det kan ikke siges nok! 

Og smerter er helt normalt. Havde selv smerter i fem uger efter fødslen og 2. grads, men alt var fint til 8-ugersundersøgelsen :-)

Anmeld Citér

26. november 2016

nielsen80

MiniMe2005 skriver:

Knibeøvelser, knibeøvelser, knibeøvelser!!! Det kan ikke siges nok! 

Og smerter er helt normalt. Havde selv smerter i fem uger efter fødslen og 2. grads, men alt var fint til 8-ugersundersøgelsen :-)

Ved det, og træner hvad jeg kan. Jeg har dog enormt svært ved at finde de rigtige muskler ved knibeøvelser. Kan simpelthen ikke mærke mit underliv og fange de rigtige muskler endnu. SP sagde jeg skulle give det lidt tid, også om ikke det blev bedre når hævelser og smerter var væk.

Det skal nok blive godt igen ville bare lige høre, hvad andre havde af erfaring. Har altid fået afvide, at både mor og barn havde bedst af naturlig fødsel, da heling netop ville gå hurtigere for mor. Må dog sige, at jeg var 100% fint for fight en uge efter mit KS, så det passer ikke på mig

Anmeld Citér

26. november 2016

nielsen80

MummiT skriver:

Knibeøvelser hjælper på det med at kunne holde sig

Ja, kan ikke helt endnu, da jeg stadig skal "lære" at gøre det igen. Kan simpelthen ikke fange de rigtige muskler, men det kommer nok (forhåbentligt snart). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.