Ønsker mig brændende nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2016

Anonym trådstarter

Åh hvor er vi klar til nr 2! 

Vores barn er 2,5 år, og både jeg og far er mere end klar på en familieforøgelse. 

Det eneste der forhindre det, er min vægt. Altså, det er mig der sænker det hele.

Jeg vejede allerede for meget inden jeg blev gravid med den første, og de efterfølgende graviditetskilo er desværre blevet siddende. 

Jeg skal tabe mig 20 kg, for at komme ned på en acceptabel vægt til at blive gravid (BMI <30)

Jeg har pt tabt 6 kg. Jeg har ikke rørt slik, kage, sodavand, chips osv i halvanden måned. I starten gik det rigtig godt, men nu er min motivation virkelig daldende. jeg ønsker mig så brændende en baby, så hvorfor kan jeg ikke bare gøre det rigtige? En pizza fx er jo intet værd målt op mod en lille ny.

Det kan også ses på vægten, som nu har stået stille i to uger.

Jeg ved faktisk ikke hvor jeg vil hen med indlægget.. Måske andre der står/har stået i samme situation som har noget at byde ind med?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Vores barn er 2,5 år, og både jeg og far er mere end klar på en familieforøgelse. 

Det eneste der forhindre det, er min vægt. Altså, det er mig der sænker det hele.

Jeg vejede allerede for meget inden jeg blev gravid med den første, og de efterfølgende graviditetskilo er desværre blevet siddende. 

Jeg skal tabe mig 20 kg, for at komme ned på en acceptabel vægt til at blive gravid (BMI <30)

Jeg har pt tabt 6 kg. Jeg har ikke rørt slik, kage, sodavand, chips osv i halvanden måned. I starten gik det rigtig godt, men nu er min motivation virkelig daldende. jeg ønsker mig så brændende en baby, så hvorfor kan jeg ikke bare gøre det rigtige? En pizza fx er jo intet værd målt op mod en lille ny.

Jeg ved faktisk ikke hvor jeg vil hen med indlægget.. Måske andre der står/har stået i samme situation som har noget at byde ind med?

Har du prøvet at tælle kalorier i stedet for belt at udelukke mad? Jeg fungerer ikke selv med et totalt forbud. Jeg spiser sã bare måske en skive pizza og så må resten af dagen være derefter (salat og grøntsager). 

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Har du prøvet at tælle kalorier i stedet for belt at udelukke mad? Jeg fungerer ikke selv med et totalt forbud. Jeg spiser sã bare måske en skive pizza og så må resten af dagen være derefter (salat og grøntsager). 

Jeg tæller kcal. 1600 pr dag.

Jeg kører bare lidt surt i det.

Anmeld Citér

12. november 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg tæller kcal. 1600 pr dag.

Jeg kører bare lidt surt i det.

Det kan også blive træls i længden! Jeg håber nogen har ideer!

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Det kan også blive træls i længden! Jeg håber nogen har ideer!

Det håber jeg også.

Tak for input 

Anmeld Citér

12. november 2016

Karina84

Hvad med motion? Tit så sker der jo gerne lidt mere, hvis man ændre hele livsstilen (altså ikke fra ingenting til fanatisk, men små skridt), og følger kosten op med motion og træning.

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Hvad med motion? Tit så sker der jo gerne lidt mere, hvis man ændre hele livsstilen (altså ikke fra ingenting til fanatisk, men små skridt), og følger kosten op med motion og træning.

Jeg har ikke mulighed for hård træning pt, da jeg går til fys med min skulder.

Men jeg kunne/burde klart få gået nogle flere ture. 

Anmeld Citér

12. november 2016

Kløver

Anonym skriver:

Det kan være så svært at finde og holde motivationen og i sådan et projekt kan vægttab eller mangel på samme nemt blive en straf. Dvs at det bliver en sur pligt som i stedet for at give en gulerod giver straf ved mangel på succes. Jeg kan sagtens følge dig. Hvad kunne hjælpe dig. 1 dag i ugen hvor du gerne måtte få noget at hygge med, små ændringer hvor du ikke føler du bliver så straffet feks i stedet for sodavand find en saft du kan lide og blande med danskvand, bruger selv hyldeblomst eller citrus fra grønnegården. Spiser indimellem helt helt mørk chokolade m mint eller lakrids. Lave små mål, i stedet for at kigge vægt, så find en morivations gulerod når du klarer små mål i feks en uge eller 14 dage, osv nemme mål og klarer du feks 4 mål i træk så en stor blødning som et nyt stykke tøj, en gang massage eller hvad du ville føle var en positiv belønning. Måske det kan hjælpe ? Sender kram herfra og håber det bedste for dig 

Anmeld Citér

12. november 2016

Kattha

Jeg tog 26kg på under graviditeten, og har haft ret svært ved at komme af med det igen. Motion har hjulpet, men ikke vildt meget og var virkelig op ad bakken. Det der har gjort den store forskel for mig er at jeg besluttede mig for at prøve lchf i juli måned. Jeg har tabt stort set alle de resterende kg siden, mangler lige 3. 

Jeg er glad for det, fordi jeg holder meget af mad, og god mad. Jeg duer ikke til at tælle kalorier. Og jeg vil gerne være mæt og glad. Og det er jeg ved at spise en masse grøntsager, kød, smør, ost, sovs osv. 

Hvor jeg før kunne spise en hel pose slik om aftenen, eller lignende, fordi jeg blev helt vildt sukker sulten, har jeg nu ingen sukkertrang overhovedet. Har også fået mere energi og ingen oppustethed.

Det var hårdt den første uge, men så blev det til noget ganske naturligt. Nu er jeg så igen over i det mere "normale". Fik pizza i går  Men husker principperne og bruger dem i hverdagen generelt. Undskyld det blev så langt. Håber du kan bruge det til noget.

Anmeld Citér

13. november 2016

sandramor

Anonym skriver:

Har du prøvet sense? Kører selv på den og er super glad for den måde at tabe sig på :-)  der er en gruppe på Facebook hvis det er :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.