Hvorfor er det næsten altid kvinden som er skruk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.725 visninger
20 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2016

Mo9ca

Det slog mig lige pludselig. Jeg synes kun jeg hører om, at det nærmest kun er kvinden som er skruk. 

Findes der nogle mænd i dette debatforum som ønsker en lille baby men hvor kvinden har undskyldninger til, hvorfor hun gerne vil vente lidt endnu?

Jeg tænkte bare, det kunne da være godt at høre mændenes argumenter for hvorfor de gerne vil have en baby i den nærmeste fremtid? Og hvad siger kvinderne som ikke ønsker sig en lige nu, til de mænd som gerne vil have en baby snarest muligt?

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

Sandratoft

Mo9ca skriver:

Det slog mig lige pludselig. Jeg synes kun jeg hører om, at det nærmest kun er kvinden som er skruk. 

Findes der nogle mænd i dette debatforum som ønsker en lille baby men hvor kvinden har undskyldninger til, hvorfor hun gerne vil vente lidt endnu?

Jeg tænkte bare, det kunne da være godt at høre mændenes argumenter for hvorfor de gerne vil have en baby i den nærmeste fremtid? Og hvad siger kvinderne som ikke ønsker sig en lige nu, til de mænd som gerne vil have en baby snarest muligt?

Mvh. M

Min mand vil meget gerne have nr 2 barn, hellere i går end i morgen  Han synes at vores datter er så dejlig og kan  jo kun tænke sig at endnu et barn er lige så dejlig. jeg er mere tilbageholdende. Vil gerne have et barn mere, men orker ikke graviditet, fødsel og allermindst barsel 

Anmeld Citér

12. november 2016

Anonym

Min mand er både yngre og meget mere skruk efter nr 2 end mig. Vores datter er lidt over et år. Og han har været klar siden hun var ca 9-10 måneder.

vi taler dagligt om, hvornår nr 2 skal komme. Han vil synes, vi mangler en og synger også sangen "jeg vil have en baby"...

Han er 25 år og snart færdig med uni. Jeg har været færdig i nogle år og vil gerne satse lidt på karrieren inden nr 2 kommer  

min mand argument er: hvis vi får nr 2 nu, så er han stadig et godt stykke under 30, også kan han satse på karrieren når han er 35 år og ungerne så er 10 og 8/7 år... 

Og man ved ikke om man kan sige nej til en nr 3, som han sagde, da jeg sagde, at jeg altid har villet have 3 børn. 

Også er han stadig ung. Har haft tid med sine børn til at være der. Han vil meget gerne være sammen med vores datter og tager hende gerne være weekend.

Jeg er 30. Har fast arbejde og et godt et. Men vil gerne have lidt længere tid i mellem dem, så vi kan få hus inden nr 2. Og jeg mener, at 3-4 år er det perfekte antal år - for både vores datters udvikling og vores families  

plus jeg gider ikke være gravid og på barsel lige nu

Anmeld Citér

12. november 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Her er manden også mere skruk end jeg... Jeg er også skruk, men min mand er mere, og han har været det rigtige længe... Argumentet er at vi lige så godt kan få det overstået (vi vil gerne have 2 børn, og har 1 nu) 

Anmeld Citér

12. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Her var manden skruk i flere år, før jeg fik lyst... og nu er vi vist begge skrukke, efter at have fået én

Anmeld Citér

12. november 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Min mand vil meget gerne have nr 2 barn, hellere i går end i morgen  Han synes at vores datter er så dejlig og kan  jo kun tænke sig at endnu et barn er lige så dejlig. jeg er mere tilbageholdende. Vil gerne have et barn mere, men orker ikke graviditet, fødsel og allermindst barsel 

Derfor min mand kommer til at tage mere barsel den her gang! 

Anmeld Citér

12. november 2016

Patriark

Mo9ca skriver:

Mvh. M

Herhjemme er det mig der er længst fremme i skoene, ift. ønsket om nr. 3.

Anmeld Citér

12. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mo9ca skriver:

Mvh. M

Min mands bror var klar til at få børn flere år før end hans kæreste. For dem var det vigtigste at de begge var klar før end de startede med familieforøgelsen. 

Vi har et vennepar hvor manden har indrømmet over for os at han er klar til børn, men det er hun ikke. Han siger at de har en masse gode forudsætninger for at få børn, god økonomi, hus(plads), alder osv. Men jeg ved at hun gerne vil tabe sig først og det respekterer han. 

Anmeld Citér

12. november 2016

helle85

Mo9ca skriver:

Mvh. M

Min mand skulle overtales til den første, men da vi havde fået ham var han allerede klar til den næste og han har gerne ville have en nr 3 siden vores datter var et par mdr gammel, hun er 9 nu og der kommer ikke flere, ikke fordi jeg ikke vil, men vi har ikke overskud til flere

Anmeld Citér

12. november 2016

Dorthe1986

Nu skal vi så ikke have flere børn vi har seks til sammen - min mand har 4 fra tidligere, jeg har en fra tidligere og så har vi en lille fælles på knap 4 måneder  og så er han gammel  Men jeg var ved at blive kvalt i min cola igår da han kækt sagde, "åh når jeg ser på vores lille pige, så kunne jeg godt tænke mig flere børn"  der måtte jeg så lige mane til besindighed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.