Eksperthjælp: Negativ graviditetstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. november 2016

Karen Bøhrnsen

Hej
Jeg er 23 år gammel og min kæreste og jeg, har prøvet at blive gravide siden marts 2016, det var også denne måned jeg stoppede med at tage ppiller.
Jeg fandt hurtig ud af, at jeg ikke selv kunne beregne min ægløsning, da min cyklus er UTROLIG forskellig fra måned til måned. Dette gør jeg ved, at jeg tager en ægløsningstest så snart jeg kan mærke noget anderledes i min mave, og jeg har ærlig talt ikke misset én ægløsning. Jeg har taget ppiller siden jeg var 13 år gammel, så jeg tænker at det er derfor det hele er lidt forskudt. For mig, er det nemlig også meget normalt, at min menstraution udebliver 1 - 2 uger.

DOG... Gang på gang er graviditets testen negativ.
Jeg dyrker motion (Løber lidt og spinner i et fitnesscenter), jeg spiser sundt og varieteret, er ikke ryger og har det godt i mit liv. Jeg føler mig ikke stresset og jeg tager sådan noget graviditets piller med folinsyre i, da jeg har hørt at dette er godt in-the-baby- making )!

MEN jeg er SÅ SÅ frustreret over den er negativ hver gang. Min læge ved godt, at vi prøver, men der er desværre ikke særlig meget hjælp at hente når jeg spørger til råds.......

- Så mit endelige spørgsmål må være, om i har noget andet vi kunne prøve eller noget andet jeg kunne spise?
Eller skal min kæreste og jeg måske snart få tjekket om alt er som det skal være?

Jeg takker på forhånd for jeres svar og tid.
Ps, det er vores første gang!

Vh Thilde.

Karens svar

Kære Thilde

Tak for din brev.

Det lyder som om du lever præcis det liv, du skal, for at skabe de optimale rammer for en graviditet!

Ikke desto mindre er kroppen meget følsom over for selv bitte små og helt uforskyldte hormon-forandringer. Og nogle gange skal der ikke ret meget til for at vælte en cyklus.

Mit råd til dig, ud fra det du skriver, er at arbejde et halvt år mere på gravidtet, som I har gjort hidtil. De fleste læger er villige til at henvise videre efter et år, hvis graviditet ikke er indtruffet. 

Hvis du ikke kan vente så længe, har du mulighed for at gå til en privat fertilitetsklinik og få videre hjælp allerede nu.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og Ammerådgiver

Find mig på Facebook: facebook.com/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.