Ideer til julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2009

Annette

På en lav selv kalender, kan ungerne selv male billeder og du han tage hånd og fodaftryk til også. Det fik jeg af min søn da han gik i dp :0)
Rigtig godt ideer der er kommet frem, det er vist ikke kun dpér der får glæde af dem :0)

Knus Annette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Lone Jakobsen

jeg fik et år et forklæde som min søn havde lavet (malet på) plus et par dækservietter til. ellers er der også den mulighed at købe billige håndklæder/vaskeklude og la børnene male på dem.

Anmeld

3. december 2009

oo

TbCp skriver:

Ja jeg ved godt det er tidligt
Jeg er dagplejer og har 4 stk. unger... 2 på 1 år, en på 8mdr og en på 9mdr.
Jeg mangler ideer til havd de kan lave til deres forældre som julegave.

Da jeg for et par år siden også var dagplejer lavede jeg gipsaftryk af deres hånd + lavede et godt fotografi som kom i en fin ramme.

Men har i andre gode ideer?

hej hej

lige et lille tip: det der gipsaftryk holder ikke i længden, min mor havde gipsaftryk af alle os fire børns hænder og fødder og de brækkede over fordi de simpelthen blev "skøre" i materialet efter en 10-15 år. Søren derimod har et håndaftryk i ler og det har vi stadig hængende herhjemme, så brug ler istedet for gips, det holder altså "for evigt"

Anmeld

3. december 2009

TbCp

Tjuhl skriver:

hej hej

lige et lille tip: det der gipsaftryk holder ikke i længden, min mor havde gipsaftryk af alle os fire børns hænder og fødder og de brækkede over fordi de simpelthen blev "skøre" i materialet efter en 10-15 år. Søren derimod har et håndaftryk i ler og det har vi stadig hængende herhjemme, så brug ler istedet for gips, det holder altså "for evigt"

Skal det så ikke brændes?
Har faktisk en ordentlig bunke ler liggende så det ville jo være nemt

Anmeld

3. december 2009

oo

TbCp skriver:

Skal det så ikke brændes?
Har faktisk en ordentlig bunke ler liggende så det ville jo være nemt

joe...det skal det nok..æh, det ved jeg faktisk slet ikke. jeg kan ikke lige regne ud om sørens er brændt jeg syntes bare det er ærgeligt at det der gipsfis går i stykker...

Anmeld

3. december 2009

TbCp

Tjuhl skriver:

joe...det skal det nok..æh, det ved jeg faktisk slet ikke. jeg kan ikke lige regne ud om sørens er brændt jeg syntes bare det er ærgeligt at det der gipsfis går i stykker...

Ja det er det også. Min mor har leraftryk hængende fra både mig og min søster, men ved faktisk heller ikke om de er brændt.

Anmeld

3. december 2009

Karo

TbCp skriver:

Ja jeg ved godt det er tidligt
Jeg er dagplejer og har 4 stk. unger... 2 på 1 år, en på 8mdr og en på 9mdr.
Jeg mangler ideer til havd de kan lave til deres forældre som julegave.

Da jeg for et par år siden også var dagplejer lavede jeg gipsaftryk af deres hånd + lavede et godt fotografi som kom i en fin ramme.

Men har i andre gode ideer?

I Marcus vuggestue har børnene lavet nogel billeder med glaskugler.

Man putter et stykke hvidt pap ned i en plast kasse og lægger et par maler klatter på papiret (gerne i forskellige farver). Herefter kommer man glaskugler ned i kassen og så gynger børnene kassen frem og tilbage og sprede på den måde malingen rundt på papiret. Til sidst dryssede de lidt glimmer ud over maleriet og lod det tøre. Selv billedet klistrede de op på at større stykke farvet pap.

Det er også noget som de helt små kan være med til. Marcus var kun 14 måneder da han lavede sit og det er blevet rigtigt fint. det hænger desværer stadig nede i vuggestuen så jeg kan ikke vedhæfte et billede af det, men flotte er de.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.