Hej alle
Jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i 1,5 år. Vi bor ikke sammen og han har et barn fra tidligere forhold. Vi er begge i start 30erne og taler om at få et fælles barn. Jeg er ofte sammen med ham og barnet og kender barnet rigtig godt.
Men puuuuhaaa... efter at have tilbragt et par dage stammen med min kæreste og hans datter er jeg ved at få pip! Jeg har simpelthen så svært ved at være i selskab med dem i længere tid af gangen fordi jeg synes at min bonusdatter får lov til alt alt for meget. Der er nærmest ingen grænser for hvad hun må. Hun er 4 år. Han lever efter den der "hvis det gør ondt så finder hun ud af det når hun slår sig". Så fx i morges går hun rundt med et tændt starinlys, puster det ud og fortsætter med at gå rundt med det med flydende starin i og min kæreste siger intet. Jeg er ved at bide min tung over for ikke at sige noget. Eller fx at min bonusdatter farer ind og ud mellem stue og have konstant og hele tiden og smækker med terrassedøren, hiver og flår i dørhåndtaget og han siger ingenting. Eller i bilen når hun sidder og åbner og lukker handskerummet med fødderne konstant i 40 minutter. Jeg kan slet ikke holde det ud.
En anden ting er også, at min kæreste er meget eftergivende i forhold til ting min bonus spørger om. I morges ville hun gerne have en strepsil fordi han gik og spise en. Han sagde at man skulle være seks år for at få en strepsil, men at hun kunne få en is i stedet. Så hun fik en is kl. 9.30 i morges. Og efter frokost fik hun bolsje og en halv romkugle. Og hun spiser naturligvis minimalt til måltiderne fordi hun er fyldt op med slik og kage. Og under måltiderne rejser hun sig 20-30 gange og "skal liiiiige hente noget hun har glemt...", kravler rundt og skaber sig og spiser ingenting. Jeg føler at hun diktere alting og i dag måtte jeg ikke komme med på legepladsen pludselig og han er bare sådan "Det er helt i orden, så tager far og XXX bare derhen". Hun er enebarn og skilsmissebarn og det kan man efterhånden godt mærke på hende og jeg er gået fra at synes at hun er virkelig dejlig at være sammen med til at på sådan en weekend får nok og bliver i kanon dårligt humør og stadig er det. Min kæreste kan selvfølgelig mærke det på mig, men jeg siger ingenting til ham om det. Nu er min kæreste og bonus taget hjem og der går noget tid før jeg ser bonus igen og min kærester kommer hjem til mig uden hende i aften og jeg ved simpelthen ikke om jeg kan lade vær med af sige noget og om jeg kan få det konstruktivt ud fordi jeg er så irriteret.
Hvad siger I til ovenstående? Er jeg bare ikke vant til en 4-årig og overreagere eller hvad tænker i? 
Knus fra en træt bonusmor som bare gerne vil have det godt med kæreste+bonus
Anmeld
Citér