Eksperthjælp: Varierende menstruationssmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

331 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. oktober 2016

Karen Bøhrnsen

Hej.

Min mand og jeg besluttede for godt 2 måneder siden at jeg skulle droppe mini-pillerne, så vi kunne forsøge at blive gravid. Jeg har siden da haft 2 regelmæssige cyklusser af 30 dages varighed pr stk. I går, d 26/10 skulle jeg have min mens og fik den også. Til gengæld fik jeg ikke de mange (RIGTIG MANGE) smerter som normalt følger med min mens både før mens starter og de første 3-4 dage af mens.

Jeg tog en test d 25/10, som var negativ. Grunden til at jeg skriver er egentlig for at høre om du kender til at man pludselig ikke har mens smerter mere? Det er egentlig ikke fordi jeg tror på en graviditet, da jeg bløder helt normalt. Men da jeg er vant til at ligge brak 4 dage omkring mens, bliver jeg da lidt i tvivl.

Håber du kan komme med et par bud

Mvh SW

Karens svar

Hej

Ja, jeg har før hørt om varierende menstruationssmerter.

Under menstruationen udstøder livmoderen slimhinden ved hjælp af sammentrækninger i muskulaturen - det er disse sammentrækninger, du mærker som smerte.

Kroppen finjusterer, hvert enkelt proces og er yderst følsom over for selv bitte små ændringer i miljøet, i det du spiser, i dit stressniveau etc. Det fører bl.a. til variation af hormonniveau i din krop, hvilket kan smitte af på styrken af de sammentrækninger, der skal til for at udstøde slimhinden.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og ammekonsulent

Like og del: facebook.com/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.