Eksperthjælp: Graviditetssymptomermuden graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. oktober 2016

Karen Bøhrnsen

Jeg vil i dag være i 20. uge. Over en periode fik jeg ikke min menstruation gennem 3 måneder. Dog efter at have taget en fortrydelsespille, hvor jeg ugen efter fik blødning. Piller kan muligvis være årsagen til de udeblevne blødninger? Jeg tog selvfølgelig graviditetstests både hos lægen og derhjemme. Negative. Min læge sendte mig så til en blodprøve som også viste negativ (det var vel i omkring uge 14). Efter den negative blodprøve rådgav min læge mig til at begynde på p-piller igen, hvilket jeg så gjorde. For et par uger siden fik jeg så foretaget en gynækologisk undersøgelse da jeg oplever murren i underlivet, smerter i mave, spændte bryster, træthed mm. og alt så i følge lægen normalt ud og samme aften kom min blødning i p-pille pausen.

Alligevel føler jeg symptomer på graviditet og har fornemmelsen af at noget er anderledes. Kan jeg være gravid? Eller er min krop og sind bare godt og grundigt forvirret?

Håber meget på svar. Min læge vil ikke undersøge yderligere før om 3 måneder.

Karens svar

Hej med dig

Fotrydelsespiller kan godt føre til blødningsfortyrrelse - menstruationen kommer tidligere eller senere end normalt.

Hvis graviditetstesten er negativ i forventet uge 20 vil du højst sansynlligt ikke være gravid!

Når du er gravid, producerer din krop hCG (Human Chorion Gonadotropin), som er et graviditetshormon. hCG øges indtil omkring uge 10 for derefter at falde igen. Men selv i uge 20 vil mængden af hCG være så kraftig at det stadig vil kunne ses i en graviditetstest!

Du er begyndt at bløde, hvilket sammen med en negativ graviditetestest og negativ blodprøve også peger på, at du ikke er gravid.

Jeg kan godt forstå, du er forvirret, når du mærker symptomer på graviditet, men alle de symptomer, du føler, er højst sansynligt bivirkninger fra p-pillerne.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og ammekonsulent

Like og del: facebook.com/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.