Julegavebudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2016

Rockertand

Mullesmith skriver:

Hej jeg vil bare lige høre hvad jeres budget til julegaver ligger på? Jeg har selv budgetteret med 4000kr til gaver i år.  Jeg har allerede købt de første 2 som er fællesgaver til min mor og stedfar (ophold med morgenmad 899kr) og til min far og stedmor (middag for 2 499kr). Til bedsteforældre og oldeforældre får de en julekurv pr. Par til 2-300kr og så er der min moster og onkel som får kaffe og chokolade til 200kr. Mine søskende giver vi ikke gaver til men kun til min søsters barn ca.200kr og så gaver til mine egne 3 unger og mand, som jeg ikke ved hvad skal have endnu. Jeg er altid stresset på forhånd over de gaver. Har fået lavet fint billede af ungerne der skal i julekort også så alle får sådan et. Svigermor og min mands mormor og bonussøn står han selv for at finde gaver til, så de er ikke med i budgettet, men det er nok 1500kr oveni. 

Det er kun børnene, der får gaver, men jeg køber nok for små 2000 kr til hver, og vi har 4 børn + bonus (som er ældre og derfor er der som sådan ikke noget bestemt beløb, det kan svinge meget alt efter ønsker).

��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi plejer ikke have et fast beløb. Vi giver hvad vi mener de vil blive glade for og prisen for den enkelte er ikke ens. Men vi giver ikke mere end hvad vi synes vi har råd til. Da vi var studerende var det selvsagt små gaver og nu er det så lidt mere, men sjældent højere end 500kr pr person. Vi giver gaver til 14 personer i alt. 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

lineog4

Intet budget og intet fast beløb - køber det jeg oh min pengepung har lyst til at give  har besluttet en del er hjemmegjort i år (hvis jeg når det) og så må jeg se hvad børnene ønsker sig her hjemme. 

Vi har en lille familie så vi er os to voksne, 3 børn, en mormor, min mands voksne søn og to børn vi er på julegave med. 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Vi giver alle faste beløb til hinanden. Fx vi giver til svoger og svigerinde og deres 3 børn og til min mands onkel. Giver vi hver person 300kr. Og de giver det samme til os. 

Min svigermor og svigerfar giver vores datter og min mand og mig for 500kr hver person. Vi giver dem for 300kr hver men det tit hvor vi ender i 500kr hver alligvelet 

min mand og jeg giver hinanden for 500kr men vi gå altid lidt over 500 

til vores datter er det altid 1000kr og over

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Zelinasmor

20 julegaver af 300-500kr hver. Så mellem 6000 og 10.000kr. Det kommer an på deres ønsker. Har købt halvdelen

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Rauw

Jeg køber kun til mine børn. "Fordelen" ved ikke at have noget familie. Tror de får for 1000kr hver. Så 3000kr ca. 

Anmeld Citér

30. oktober 2016

CC79

Vores børn får for maks 300 kr hver. Deres bedsteforældre får hjemmelavede  gaver og billede af børnene i en ramme. Mine søskende som udgør resten af min familie har vi en aftale om at lave pakkeleg med ting til 10 eller 20 kr og om nogen medbringer 1 gave eller 10 gaver til den leg er frivilligt. De ryger bare i en bunke til pakkelegen. Tilsammens har vi pt 11 børn og de får for 50 kr hver. Så vi har et årligt julegavebudget til gaver på mellem 1500-1600 kr. Min mand og jeg giver kun gaver til hinanden hvis vores økonomi tillader det og så maks for 100 kr. Helst kun 50 kr.

Anmeld Citér

30. oktober 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Her får vores børn for ca 1000 kr hver. Plus kalendergaver til ca 5-800 kr hver. Har 3 børn.

Manden og jeg har buget til 300-500 kr til hinanden.

Min søster, bror, Søsters søn, min mor, far, mandens søster og mand, hans bedstemor får for 200 hver.

Mandens forældre får for 1000 kr. (De henter og bringer vores børn i institution mange dage om ugen. Så jeg er dagpleje. Derfor får de et større beløb end andre.)

Så giver børnene hinanden for ca 100 kr.

Og så får bedsteforældre hjemmelavet gaver af børnene.

Så vi bruger mange penge.

Vi lægger et beløb fra hver måned så vi mærker ikke rigtig at det er mange penge på 1 gang.

Anmeld Citér

30. oktober 2016

MorDk

Herhjemme er det primært ungerne der får gaver. Vi køber også til mormor og moster for dem holder vi jul med. Nogle måneder før jul lægger vi til side så vi har et ca. beløb vi køber for. 

Jeg har det en lille smule stramt med julen og gaveræset. Jeg føler ærlig talt det er en "byttehandel" og jeg ønsker at mine børn vokser op og forstår værdien i julen. Nemlig familie, kærlighed, venskab og sammenhold og til ALLERSIDST gaverne. Det kan være svært men vi prøver så godt vi kan. 

Jeg har det lidt stramt med at sætte beløb på "folk" altså 150 til hver. hvorfor ikke købe det man har lyst til at købe og har råd til at købe istedet? 

Hvis jeg køber for 150 til dine børn så køber du for 150 til mine... (arrgh jeg får lidt myrekryb af det der) 

Nå, sorry men det kom lige ud over spørgsmålet. Men tror vi bruger max 3000 kr. eller sådan på gaver. 

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Tascha26

Mullesmith skriver:

Hej jeg vil bare lige høre hvad jeres budget til julegaver ligger på? Jeg har selv budgetteret med 4000kr til gaver i år.  Jeg har allerede købt de første 2 som er fællesgaver til min mor og stedfar (ophold med morgenmad 899kr) og til min far og stedmor (middag for 2 499kr). Til bedsteforældre og oldeforældre får de en julekurv pr. Par til 2-300kr og så er der min moster og onkel som får kaffe og chokolade til 200kr. Mine søskende giver vi ikke gaver til men kun til min søsters barn ca.200kr og så gaver til mine egne 3 unger og mand, som jeg ikke ved hvad skal have endnu. Jeg er altid stresset på forhånd over de gaver. Har fået lavet fint billede af ungerne der skal i julekort også så alle får sådan et. Svigermor og min mands mormor og bonussøn står han selv for at finde gaver til, så de er ikke med i budgettet, men det er nok 1500kr oveni. 

Vi har ikke som sådan noget julegavebuget vi køber hvad vi har lyst til at gi både familie, børnene, hinanden osv. vi har så heller ikke så mange at gi til da vi kun gir til dem vi holder jul med og af dem vi ikke holder med er det kun børnene der får. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.