Eksperthjælp: Smerter i mavemusklerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. oktober 2016

Karen Bøhrnsen

Jeg er gravid for 2. gang og har nu nået uge 15. Min mave er allerede ret stor. Jeg har igår og idag haft voldsomme smerter i mavemusklerne, helt fra de øverste muskler i maven til de nederste. Det føles som og jeg har lavet 500 mavebøjninger. Jeg har haft kontakt til lægen der fortæller mig at der ikke er grund til bekymring, men der blev ikke lavet nogen undersøgelse, så jeg føler mig ikke helt tryg alligevel. Jeg har så ondt at jeg dårligt kan rejse mig eller bruge min krop, og jeg har lyst til at græde hvis jeg nyser. Jeg oplevede slet ikke de her smerter under min første graviditet, og jeg forbinder dem ikke med ligament smerter. Google giver mig heller ikke nogle svar... Hvorfor gør det så ondt? er der grund til bekymring, eller er det normalt?

Karens svar

Hejsa

Det er normalt at maven vokser hurtigere ved nummer to graviditet, ligesom det er normalt at have flere gener, når man er fleregangsfødende.

Mavemusklerne spiles ud efterhånden som mave vokser, hvilket godt kan føre til ømhed. Det er ikke farligt for dig eller barnet, at du har ondt i dine mavemuskler.

Du kan prøve at tage 1 gram Panodil og så holde dig lidt i ro. Se an nogle dage om smerten fra mavemusklerne ikke fortager sig. Du kan sammenligne det lidt med at du kan få vældig ondt i dine læg- og lårmuskler efter en løbetur, hvis du ikke er i træning. Smerten går over igen.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og ammekonsulent

like og del: facebook.com/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+