så så vi endelig pomfritten til scanning i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. oktober 2009

missKat

Hej Piger,

så var vi til scanning i dag og så vores lille pomfrit

hold nu fast det var fantastisk!!

der skete en masse og jeg skal nok fortælle mere over weekenden, når der er mere tid! Men ville bare lige dele det med jer

knus og god weekend

Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

RumlesMor

Hvor dejligt...vi glæder os til at høre hvad der skete??

God weekend til dig også.

Anmeld

2. oktober 2009

Hava

Stort tillykke. Jeg ved PRÆCIS hvordan du har det - vi så nemlig også hjerteblinket hos vores lille idag. Vi kalder den så rejen istedet for pomfritten!

Det er så fantastisk, og nu føles det helt rigtigt. Der ER sgu et barn på vej!

Anmeld

3. oktober 2009

dorthemus

missKat skriver:

Hej Piger,

så var vi til scanning i dag og så vores lille pomfrit

hold nu fast det var fantastisk!!

der skete en masse og jeg skal nok fortælle mere over weekenden, når der er mere tid! Men ville bare lige dele det med jer

knus og god weekend

Karina

Ihh hvor skønt...fortæl fortæl

Anmeld

3. oktober 2009

dorthemus

Hava skriver:

Stort tillykke. Jeg ved PRÆCIS hvordan du har det - vi så nemlig også hjerteblinket hos vores lille idag. Vi kalder den så rejen istedet for pomfritten!

Det er så fantastisk, og nu føles det helt rigtigt. Der ER sgu et barn på vej!

Tillykke  Det er en stor oplevelse, ikke? Hvor langt er det nu du er? Jeg skal scannes på onsdag og GLÆDER MIG

Knus
Dorthe

Anmeld

3. oktober 2009

missKat

Hej igen tøser!!

Skal nok komme med HELE historien i morgen.
Efter 3 timer på skejby i går, var vi lige hjemme og sunde os og se billeder
Så skulle vi ud og købe gaver for skulle til stor familiefest.
sent hjemme.... op her til morgen og nu på vej på job
efter job får jeg lige en ½ time på sofaen og så er det videre til familie tamtam igen!!

Så har ikke lige tid i dag, men UHH skal nok fortælle i morgen!!

rigtig dejlig lørdag til Jer

Knus Karina

Anmeld

3. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ihh hvor spændende! Jeg glæder mig helt vildt til at høre mere - det er jo snart vores tur, om ca to ugers tid skal vi ind og scannes, og vi GLÆDER os!!!

Anmeld

3. oktober 2009

Hava

dorthemus skriver:

Tillykke  Det er en stor oplevelse, ikke? Hvor langt er det nu du er? Jeg skal scannes på onsdag og GLÆDER MIG

Knus
Dorthe

Glæd dig til onsdag!! Det er jo fantastisk, fordi det bliver virkeligt lige pludseligt. Det har efterladt en følelse hos mig, som en blodprøve og to graviditetstests ikke kunne levere - nemlig en følelse af, at nu er det RIGTIGT. Jeg får et barn til maj.

Og lægen var så sød. Hun startede med at sige, at hun nok skulle skynde sig, fordi vi sikkert var nervøse - og så sluttede hun med at sige, at vi endelig måtte komme forbi med den lille, når den var kommet. For sådan noget ELSKEDE de bare på fertilitetsklinikken!

Jeg glæder mig til at høre om din scanning!!!! Er det på Stork klinikken?

kh.

Anmeld

3. oktober 2009

dorthemus

Hava skriver:

Glæd dig til onsdag!! Det er jo fantastisk, fordi det bliver virkeligt lige pludseligt. Det har efterladt en følelse hos mig, som en blodprøve og to graviditetstests ikke kunne levere - nemlig en følelse af, at nu er det RIGTIGT. Jeg får et barn til maj.

Og lægen var så sød. Hun startede med at sige, at hun nok skulle skynde sig, fordi vi sikkert var nervøse - og så sluttede hun med at sige, at vi endelig måtte komme forbi med den lille, når den var kommet. For sådan noget ELSKEDE de bare på fertilitetsklinikken!

Jeg glæder mig til at høre om din scanning!!!! Er det på Stork klinikken?

kh.

Ja det tror jeg på, at det er
Nej de scanner ikke på Stork, så det blir på Scanningsklinikken i KBH. Rikke (som rådgiver her på siden) var så sød da jeg ringede med min bekymring. Normalt scanner de ikke så tidligt, og kan vi ikke se noget må jeg ikke blive nervøs...så scanner de bare igen ugen efter. Jeg får alm. scanning....ikke vaginal.

Anmeld

4. oktober 2009

missKat

Så kom der endelig lidt luft i programmet, så jeg kan snuse på Baby.dk og fortælle Jer om i fredags hvor vi var på Skejby.

Vi kom derud tidligt fredag morgen, da jeg skulle til en samtale om et forskningsprojekt, jeg muligvis kunne deltage i.
Det hedder "livsstil og graviditet" og går ud på at hjælpe/undersøge gravide, der er overvægtige. 
Man kunne komme i 2 grupper - en aktiv gruppe og en kontrol.
Aktiv - tilknyttet diætist, fysio, fri træning i fitness og ugentlig hold med de andre, 2 x ekstra scanninger, blodprøver, glukose belastninger x 3 (har den første i morgen tidligt), konditest og opfølgning af mor og barn 6 mdr efter fødslen.
Kontrol - 2 x scanning og blodprøver
Sagde selvfølgelig JA og håbede at trække den rigtige lodseddel, så jeg kom i den aktive gruppe. Hvilket jeg jo så gjorde!!!!!!!!!!! JUBII..
Men inden jeg fik lov at trække, spurgte hun om vi var blevet scannet, og det var vi jo ikke. Jeg sagde vi skulle lige bagefter samtalen og vi var spændte på om der var 1 eller 2 små pomfritter...  
Så sagde hun at inden vi trak lodsedlen, måtte jeg scannes for var der 2, måtte jeg ikke være med...
SÅ det gik MEGA stærkt lige pludseligt blev hevet ind til en overlæge, der scannede og så lå der en lille, smuk og helt perfekt pomfrit og vinkede!! 
overlægen ledte og ledte men der var kun en
Han sagde at nu skulle vi til den rigtige scanning om 30 min, så vi ville se meget mere, men hun synes den så helt perfekt ud
Så jeg er nu med i forsøget, og har fået min skridt tæller og har lige været ude og gå 8500 skridt -er stolt og træt

Så skulle vi til selve scanningen og sikke en oplevelse!!!!!!!!!!!!!!
der lå den så fint og cyklede derud af med dens små ben
den var SÅ aktiv at sygeplejersken slet ikke kunne få målt den. Så faldt den pludselig i søvn og så sagde hun, "se den sutter på tommeltotten" ÅHH mit hjerte smeltede og jeg bliver helt rørt igen, nu jeg skiver det.
Men det tog 45 min at få alle mål og jeg var både oppe og tisse, hoste, grine osv for at vække den igen måtte scannes både udvendigt og indvendigt.
Alle tal var fine og vi fik et billed hvor den vinkede til mor og far

Efter scanningen skulle vi til samtale ved en overlæge, ang min fødsel.
Det er meget tidligt men jeg er opereret i ryggen for 5 x diskusprolapser, så de er meget i tvivl om jeg kan føde selv og hvordan hele graviditeten skal gå.
Jeg er noget overrasket over jeg skulle til samtale om det allerede, men det var ganske betryggende faktisk og vi fik en god snak, og en løsning jeg sagtens kunne leve med.
I forbindelse med min ryg og samtalen, fik jeg tilbudt fysio på Skejby, så jeg føler bare jeg er i så gode hænder!!! De har bare været så søde indtil nu!!

i morgen skal jeg så til min første sukkerbelastning og derefter til første diætist samtale. 

UHH det blev langt, håber I læste med til slutningen

klem Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.