Jeg har pga varigt nedsat erhvervsevne fået tilkendt en erstatningssum. Summen var af en ret pæn størrelse og ca 92% har betalt vores boliglån i banken. Vi har stadig en kassekredit i banken og hvis jeg bruger alle pengene jeg hartilbage fra erstatningen vil den være 45% færdigbetalt. Meningen er at vi med de ekstra penge hver måned, vi skulle ha betalt boliglånet med, istedet går til kassekreditten, uden pengene fra forsikringen vil kreditten være væk om ca 1/2 år.
Jeg er så i tvivl om jeg kan tillade mig at sige jeg ønsker mig en ting nu jeg har brugt næsten hele summen på gæld, da jeg så gerne vil have et drivhus da der ikke er et i vores nye have efter vi er flyttet. Har sådan savnet det og det samme har børnene. Tænkte at købe på tilbud nu hvor sæsonen er slut og de derved er billigere og bruge lidt på at forsøde julen lidt. Men kan jeg tillade mig at have et sådan egoistisk ønske eller burde jeg bare poste 100% af min erstatning direkte til betaling af gæld og droppe alle tanker om noget til mig selv(og ungerne)
det mest ansvarlige er jo at komme gæld til livs, men samtidig har jeg det også lidt underligt ved at få glæde af en erstatning for smerter, mengrad osv og kun se dem blive brugt til gæld. Vi sidder meget stramt i det så at spare op fremad til drivhuset kan gå meget længe da vi også skal lægge til side til nogle reparationer på huset og forbedringer, igennem årene
Anmeld
Citér