Brug for jeres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.211 visninger
23 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg har pga varigt nedsat erhvervsevne fået tilkendt en erstatningssum. Summen var af en ret pæn størrelse og ca 92% har betalt vores boliglån i banken. Vi har stadig en kassekredit i banken og hvis jeg bruger alle pengene jeg hartilbage fra erstatningen vil den være 45% færdigbetalt. Meningen er at vi med de ekstra penge hver måned, vi skulle ha betalt boliglånet med, istedet går til kassekreditten, uden pengene fra forsikringen vil kreditten være væk om ca 1/2 år. 

Jeg er så i tvivl om jeg kan tillade mig at sige jeg ønsker mig en ting nu jeg har brugt næsten hele summen på gæld, da jeg så gerne vil have et drivhus da der ikke er et i vores nye have efter vi er flyttet. Har sådan savnet det og det samme har børnene. Tænkte at købe på tilbud nu hvor sæsonen er slut og de derved er billigere og bruge lidt på at forsøde julen lidt. Men kan jeg tillade mig at have et sådan egoistisk ønske eller burde jeg bare poste 100% af min erstatning direkte til betaling af gæld og droppe alle tanker om noget til mig selv(og ungerne) 

det mest ansvarlige er jo at komme gæld til livs, men samtidig har jeg det også lidt underligt ved at få glæde af en erstatning for smerter, mengrad osv og kun se dem blive brugt til gæld. Vi sidder meget stramt i det så at spare op fremad til drivhuset kan gå meget længe da vi også skal lægge til side til nogle reparationer på huset og forbedringer, igennem årene  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg har pga varigt nedsat erhvervsevne fået tilkendt en erstatningssum. Summen var af en ret pæn størrelse og ca 92% har betalt vores boliglån i banken. Vi har stadig en kassekredit i banken og hvis jeg bruger alle pengene jeg hartilbage fra erstatningen vil den være 45% færdigbetalt. Meningen er at vi med de ekstra penge hver måned, vi skulle ha betalt boliglånet med, istedet går til kassekreditten, uden pengene fra forsikringen vil kreditten være væk om ca 1/2 år. 

Jeg er så i tvivl om jeg kan tillade mig at sige jeg ønsker mig en ting nu jeg har brugt næsten hele summen på gæld, da jeg så gerne vil have et drivhus da der ikke er et i vores nye have efter vi er flyttet. Har sådan savnet det og det samme har børnene. Tænkte at købe på tilbud nu hvor sæsonen er slut og de derved er billigere og bruge lidt på at forsøde julen lidt. Men kan jeg tillade mig at have et sådan egoistisk ønske eller burde jeg bare poste 100% af min erstatning direkte til betaling af gæld og droppe alle tanker om noget til mig selv(og ungerne) 

det mest ansvarlige er jo at komme gæld til livs, men samtidig har jeg det også lidt underligt ved at få glæde af en erstatning for smerter, mengrad osv og kun se dem blive brugt til gæld. Vi sidder meget stramt i det så at spare op fremad til drivhuset kan gå meget længe da vi også skal lægge til side til nogle reparationer på huset og forbedringer, igennem årene  

Køb da det drivhus! 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

MorTilN

Er fuldstændig enig med sprit25.... køb det drivhus 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Troldemommi

Køb da et drivhus, et drivhus er da en meget nyttig ting at have  Jeg ønsker mig selv et 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Rauw

Køb det drivhus Og nogle lækre støvler. Og ekstra julehygge Vi lever kun en gang og vi må ikke glemme hyggen. Det jo ikke fordi du knalder det hele af på tant og fjas. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Mortilah

Drivhus!!! Nu! Det er super for dig og børnene og også en investering i børnenes opvækst og jeres hus:-)

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Frk.S

Altså hvis du har en plan for afbetaling af kassekredit, så den fint er udbetalt i løbet af et halvt år, synes jeg da godt du kan tillade dig at købe et drivhus. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Drivhus

og så håber jeg du har fået særeje eller lignende på huset når du har brugt pengene på gæld, hvis i går fra hinanden skal du have pengene til at klare dig for resten af livet v

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Drivhus

og så håber jeg du har fået særeje eller lignende på huset når du har brugt pengene på gæld, hvis i går fra hinanden skal du have pengene til at klare dig for resten af livet v

Tak allesammen, det er alligevel over 100.000 til lånet så kunne være skønt manden gik med til det og lyder ikke til det er et umuligt egokrav  

omkring særeje så er vi allerede gift, og min mand havde noget værdi i det tidligere hus inden jeg kom ind i billedet, jeg har bidraget via anden erstatningen har fået og da han generelt tjener 2/3 mere end mig vil jeg ikke begynde på særeje. Vi er gift og er sammen og det som kommer ind er til glæde for os begge som familie, det gælder os begge i form af vi er gift vi alt blive delt lige ved skilsmisse og hvis en af os dør er vi jo sikret i form af ægteskab selvom vi overvejer testamente så vi kan sidde i uskiftet bo  

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Bshizzle

Dengang jeg var ude for en ulykke og fik tilknyttet en erstatning.. 

Da gik pengene på noget gæld OG en fantastisk god seng 

Jeg kan sagtens forstå du gerne vil ha noget til din familie, så syntes bestemt du skal købe det drivhus!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.