75 pers. til dåb , KUN de nærmeste. HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2016

Mullesmith

Nu ved jeg ikke hvornår du skal føde osv. Men den første omgang børnepenge kunne jo gå til dåben. De bliver udbetalt d.20. Januar,april,juli og oktober. Og det er 4470kr pr. Gang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2016

MorTilValdemar

En del kirker har en krypt, sognegård eller lignende lokaler tilknyttet som man ofte billigt kan leje. 

Og som der tidligere er blevet skrevet, så er det jo ikke et krav at i inviterer på frokost med efterfølgende kaffe og kage. I kan jo sagtens "nøjes med" kaffe og kage. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Aristocats

Jeg synes, at det ville være uhensigtsmæssigt at bruge en masse penge man ikke har på en barnedåb. Jeg ville også kun invitere nærmeste familie og som du kan se, det er ganske alment at gøre det. Jeg tror de fleste mennesker har forståelse for, at 2 studerende ikke kan holde fest for 75 mennesker. Og så ville jeg helt klart også "kun" invitere på kaffe, boller og kage. Boller er forholdsvist ret billigt at bage selv og det er et par bradepander kager også. Så kan i måske også skeje lidt ud og så eventuelt toppe det af med en konditor-dåbskage. Men jeg synes ikke i skal bruge mere end højst nødvendigt på denne barnedåb hvis i sidder stramt i det. Det med at man ville såre folk hvis de ikke blev inviteret er tit kun bange anelser og forestillinger, langt de fleste kan jo godt forstå det. Nogle gange er man også nødt til at begrænse sig i forhold til hvem der skal inviteres, for det kan hurtigt løbe op. Så skal den og den og den med - ja, jeg kender det nemt fra mig selv. Men hvis man tit tænker det igennem så et det ofte kun halvdelen eller under halvdelen man egentligt ser at det er "nødvendigt" at invitere. De resterende er tit bare ekstra underholdende påhæng man gerne vil gøre noget godt for og det er på sin vis også fint, men de e som sagt bare "overflødige" og kunne sagtens spares væk, hvilket de nok oven i købet ville have forståelse for. Jeg er tit blevet inviteret til barnedåb hvor jeg har tænkt "har de virkelig inviteret mig?" og samtidig har jeg heller ikke undret mig over at jeg måske ikke er kommet med til kusiner eller fætres børns barnedåb. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

modesty

Har ikke en gang født endnu, og sidder og stresser lidt over at vi helt vildt gerne vil holde dåbsfest, men når vi har lavet listen med de ALLER nærmeste familie og venner, bliver vi 75 personer i alt. Der KAN IKKE blive skåret nogen fra uden at gøre nogen oprigtigt kede af det.

Vi bor i en lejlighed på 41kvm, så der er ikke mulighed for stående servering. Gården kunne vi måske godt bruge, men det er lidt risikabelt i forhold til vejret.
Det skal siges at vi er studerende og ikke har råd til sådan lige at holde festen/receptionen ude i byen i kbh/frederiksberg. 

Nå, mit spørgsmål er: 

Eller er der nogen der har kreative ideer til hvordan man kan få det hele til at løbe rundt økonomisk? Er det for nærrigt at lave sammenskudsgilde? 

Eller kunne man holde dåb uden en reception bagefter?

Måske jeg bare lige skulle slappe af og få født først, men tanken sidder fast i hovedet lige nu 

ideer modtages med kyshånd <3

I kan gøre lige præcis hvad I har lyst til. 

Man kan da sagtens holde sammenskud. Det behøver jo heller ikke være alle 75 der sammenskyder - måske kunne man bede de nærmeste 8 mennesker om at lave salat/frikadeller/suppe/brød til 10 personer hver?

Man kunne også sagtens bare bage boller med ost og syltetøj og kaffe til. Det behøver ikke at være mere end det.

M.h.t. lokaler er der kirker som har lokaler man kan låne. Der er også medborgerhuse rundt omkring som er ret billige at leje.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.