75 pers. til dåb , KUN de nærmeste. HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2016

alenemor42

Da jeg havde fået min ældste søn havde jeg heller ikke råd til en større barnedåb, jeg udskød det til jeg havde råd .... han var faktisk 1 1/2 år  da han blev døbt og syntes det var fedt med alle de gæster der gad underholde ham og han gik selv ned til døbefonten 

Så det blev utraditionelt men super godt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2016

Miti's mama

Hvis alle partout skal med, kunne det jo være en bedsteforælder/søskende/kusine/fætter eller en anden kunne ligge hus til? Hvis I er vant til at være mange til fødselsdage, så må der også være nogen der har pladsen. Vi brugte mine forældres hus, og det virkede ganske fint.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Benjamins'mor

Vi var 30-35 til min søns dåb og det syntes jeg var vildt mange. 

Vi valgte begge gange at leje forsamlingshus og få mad udefra. Anden gang blev vi kun 21, jeg valgte simpelthen at sige at det kun var søskende, forældre, bedsteforældre, moster og onkler osv. Men nu har ingen af vores søskende børn, så det var selvfølgelig også lidt nemmere og ved min datter slog vi det sammen med bryllup. 

MEn jeg ville som en anden også skrev, bage boller og kage og så evt leje et billigt forsamlings hus og invitere til eftermiddags kaffe og kage.

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Anonym

Hej

Det er en frustrerende sitation at stå i, men kan sige det sådan at min kæreste og jeg også har rigtigt store familier og vi valgte altså at skære onkler + vedhæng og kusiner + fætre fra, da det ellers blev helt vildt uoverskueligt. Vi kunne gennem min mor leje gratis lokaler, hentede drikkelse i Tyskland og lavede forret og hovedret selv. Der var rigtigt meget arbejde men billigere end alternativet. 

Til gengæld var vi enige om at onkler + vedhæng, fastre og mostre osv er inviteret til bryllup, som vi synes er en lidt større fest. Dåb for os var kun den nærmeste familie (altså bedsteforældre og older, onkler mv til baby) og venner. Vores forældres søskende og deres børn gemmer vi til bryllup, som vi vidste lå ude i fremtiden  men det er selvfølgelig forskelligt for hver familie, hvad man foretrækker at gøre.

Anmeld Citér

22. oktober 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Super-Karla skriver:

Tusinde tak for svar, og ja, det er måske ikke lige det svar jeg ledte efter da det du skriver allerede er i mine tanker.

Både min kæreste og jeg har rigtig store familier, og til en alm fødselsdag med den ene side af familien kan let løbe op i 40 mennesker. Jeg har et meget tæt forhold til mine fætre, kusiner og mostre og onkler så det er fuldstændig utænkeligt at de ikke skulle inviteres :/ så hellere droppe det hele helt! 

Jeg er meget i vildrede og er vant til at vores fester i familien bliver store, og selvom der er mange mennesker kan det også blive rigtig hyggeligt og stille og roligt. Det er jo også hvad man er vant til.  

Jeg ville ikke invitere så mange det kan et lille barn ikke rumme.

Jeg vil invitere dine forældre, mandens forældre. Dine og mandens søskende. Og jeres bedste forældre. 

Jeg kan godt forstå at du er tæt med dine onkler og kusiner og gerne vil have dem med. Men jeg vil forklaredem situationen og så evt en weekend det passer efter dåben invitere dem til kaffe og kage.

Og samtidig forklare at de slf er velkommen i kirken men dagen kun vil blive fejret af dem jeg nævnte overfor.

Jeg ved godt det er svært at gøre. Men samtidig må i huske på at i har en baby og på dvs dagen vil alle holde jeres barn. Og 75 arme at gå på tur ved er rigtig mange for en baby.

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Anonym

Vi tog konsekvensen at holde barnedåben da baby var 1½ måned fordi vi heller ikke havde så mange penge oc da baby ikke var ældre havde vi allerede alt hvad en baby på den størrelse havde brug for i den næste måneds tid eller to og derfor tillod vi os at bruge børne-og ungeungeydelsen som det passede med vi fik næsten inden dåben. For de 4700 kr man ca får så kan må få en rigtig fin fest og vi brugte slet ikke hele beløbet. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Soonmom

Vi havde inviteret 131 til vores søns barnedåb.  Blev nogle og 90 tror jeg. 

Vi havde sat telt op foran vores og naboens hus (rækkehuse) og vi havde self.  Fået tilladelse  

Vi fik helstegt pattegris og havde bestilt tilbehør fra kokken og jomfruen.  Det blev faktisk ikke så dyrt igen  

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

I kommer jo til at drukne i gaver med så mange gæster så hvad med at spørge bedsteforældrene om de vil være med til at betale noget af festen istedet for gaver

men overvej om i ønsker så mange gæster som nybagt førstegangsmor bliver det nemt uoverskueligt især hvis i ikke får et nemt barn. Sørg for Guds skyld for at i ikke skal lave noget praktisk selv. 

I kan jo nøjes med kaffe og kage og boller  det er nemt og rimelig billigt. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Sprit25

Jeg kender det. Til den første var vi 40 og ved den næste bliver vi 50. Der er kommet flere børn til og nye venner der skal med:/ jeg kunne nemt skærer knap 10 fra men grundet det vil give ballade og såre familien kommer alle med. Suhk. 

Min mand er heldigvis kok

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Mullesmith

Super-Karla skriver:

Har ikke en gang født endnu, og sidder og stresser lidt over at vi helt vildt gerne vil holde dåbsfest, men når vi har lavet listen med de ALLER nærmeste familie og venner, bliver vi 75 personer i alt. Der KAN IKKE blive skåret nogen fra uden at gøre nogen oprigtigt kede af det.

Vi bor i en lejlighed på 41kvm, så der er ikke mulighed for stående servering. Gården kunne vi måske godt bruge, men det er lidt risikabelt i forhold til vejret.
Det skal siges at vi er studerende og ikke har råd til sådan lige at holde festen/receptionen ude i byen i kbh/frederiksberg. 

Nå, mit spørgsmål er: 

Eller er der nogen der har kreative ideer til hvordan man kan få det hele til at løbe rundt økonomisk? Er det for nærrigt at lave sammenskudsgilde? 

Eller kunne man holde dåb uden en reception bagefter?

Måske jeg bare lige skulle slappe af og få født først, men tanken sidder fast i hovedet lige nu 

ideer modtages med kyshånd <3

Hvornår skal i holde dåben? Man kan leje noget forsamlingshus måske, ved ikke hvad i har i nærheden? I behøver jo ikke den store buffet, men evt bage en masse boller og selv bage kager osv. Og så lidt smør og marmelade og ost  ellers spørg familien om ikke nogen kan hjælpe med at bage boller osv så i kun skal købe pålæg selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.