modesty skriver:
Hvordan virkede a-vitaminsyre? Jeg har overvejet det lidt - også fordi det er det eneste der virker mod rynker.
Men det virker som om det er ret hårdt mod huden? Det havde ingen effekt mod urenheder?
Jeg har også fået tetracyklin til ingen verdens nytte.
Hvad gør du for at holde hormonerne i ro?
Jeg fik det som piller (accutin) og det er virkeligt en hård omgang for kroppen. De siger at det kan kurere akne og bylder, men i mit tilfælde kom det tilbage efter jeg stoppede.
Jeg har PCO (blandt andet) og jeg har fundet ud af at når jeg undgår kulhydrater, så bliver min hud SÅ meget pænere.
Derudover har jeg været på "hormonkur" med Caroline Fibæk, hvor hun på 12 uger gennemgår en masse parametre, der indvirker på hormonerne, herunder søvn, meditation, kost, yoga osv. Hele forløbet drejer sig om balance, og jeg lærte rigtigt meget.
En ting, der også ser ud til at have en effekt på min hud er probiotika. Jeg drikker NDS 10, hver aften, og jeg kan klart se forskel, hvis jeg springer over en uges tid
Og så bruger jeg enten ren olie, fx argan olie eller kirsebær kerne olie eller også en bodybutter (i øjeblikket en af kokosolie, sheasmør og mandelolie og så lidt pebermynte) i ansigtet. Jeg bruger sjældent makeup og renseprodukter, da jeg synes det forværrer problemerne.
Anmeld
Citér