Bumsecreme til gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2016

modesty

Ja, det har også godt læst, her er min hudlæge så ikke enig

Men jeg kender godt problemet, jeg har fået både tetracyklin og A-vitaminsyre flere gange på den konto. Det eneste, der hjælper mig er at holde mine hormoner i balance og mit blodsukker i ro.

Og en blid ansigtsmaske og masser af fugt, så  min hud har det godt, især om vinteren.

Hvordan virkede a-vitaminsyre? Jeg har overvejet det lidt - også fordi det er det eneste der virker mod rynker.  Men det virker som om det er ret hårdt mod huden? Det havde ingen effekt mod urenheder?

Jeg har også fået tetracyklin til ingen verdens nytte.

Hvad gør du for at holde hormonerne i ro? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2016

Skouboe

modesty skriver:

Hvordan virkede a-vitaminsyre? Jeg har overvejet det lidt - også fordi det er det eneste der virker mod rynker.  Men det virker som om det er ret hårdt mod huden? Det havde ingen effekt mod urenheder?

Jeg har også fået tetracyklin til ingen verdens nytte.

Hvad gør du for at holde hormonerne i ro? 

Jeg fik det som piller (accutin) og det er virkeligt en hård omgang for kroppen. De siger at det kan kurere akne og bylder, men i mit tilfælde kom det tilbage efter jeg stoppede. 

Jeg har PCO (blandt andet) og jeg har fundet ud af at når jeg undgår kulhydrater, så bliver min hud SÅ meget pænere.

Derudover har jeg været på "hormonkur" med Caroline Fibæk, hvor hun på 12 uger gennemgår en masse parametre, der indvirker på hormonerne, herunder søvn, meditation, kost, yoga osv. Hele forløbet drejer sig om balance, og jeg lærte rigtigt meget.

En ting, der også ser ud til at have en effekt på min hud er probiotika. Jeg drikker NDS 10, hver aften, og jeg kan klart se forskel, hvis jeg springer over en uges tid��

Og så bruger jeg enten ren olie, fx argan olie eller kirsebær kerne olie eller også en bodybutter (i øjeblikket en af kokosolie, sheasmør og mandelolie og så lidt pebermynte) i ansigtet. Jeg bruger sjældent makeup og renseprodukter, da jeg synes det forværrer problemerne. 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

modesty

Skouboe skriver:

Jeg fik det som piller (accutin) og det er virkeligt en hård omgang for kroppen. De siger at det kan kurere akne og bylder, men i mit tilfælde kom det tilbage efter jeg stoppede. 

Jeg har PCO (blandt andet) og jeg har fundet ud af at når jeg undgår kulhydrater, så bliver min hud SÅ meget pænere.

Derudover har jeg været på "hormonkur" med Caroline Fibæk, hvor hun på 12 uger gennemgår en masse parametre, der indvirker på hormonerne, herunder søvn, meditation, kost, yoga osv. Hele forløbet drejer sig om balance, og jeg lærte rigtigt meget.

En ting, der også ser ud til at have en effekt på min hud er probiotika. Jeg drikker NDS 10, hver aften, og jeg kan klart se forskel, hvis jeg springer over en uges tid��

Og så bruger jeg enten ren olie, fx argan olie eller kirsebær kerne olie eller også en bodybutter (i øjeblikket en af kokosolie, sheasmør og mandelolie og så lidt pebermynte) i ansigtet. Jeg bruger sjældent makeup og renseprodukter, da jeg synes det forværrer problemerne. 

Jeg spiser NDS 10 cirka hver 3. aften, har også spist det dagligt i en længere periode. Jeg har også været på en halvanden måned lang kur hvor jeg kun spiste grønsager og kød. Hverken det ene eller det andet har gjort en forskel, desværre.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

modesty

Skouboe skriver:

Jeg har lige googlet lidt og kan se at en pillekur jeg fik som 18-årig, Roaccutan, også er isotretinoin, men vist lidt stærkere end Accutin. Jeg skulle have taget det i et halvt år men måtte stoppe efter et par måneder da jeg blev meget deprimeret. Virkelig hardcore sager. Det er blevet forbudt herhjemme fordi der var så mange bivirkninger.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Abracadabra

Pudderdåsernes T-zone peeling. That's the shit.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Aristocats

Abracadabra skriver:

Pudderdåsernes T-zone peeling. That's the shit.

Eller Paulas Choice BHA er heller ikke dårlig 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Abracadabra

Aristocats skriver:

Eller Paulas Choice BHA er heller ikke dårlig 

For de uindviede: Pudderdåserne er en blog, de har (som Paula) lavet deres egen hudpleje. Den er i øvrigt på tilbud lige nu.

Ellers læs på deres blog...

http://pudderdaaserne.dk/2011/05/19/anmeldelse-paulas-choice-hudpleje/

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Skouboe

modesty skriver:

Jeg har lige googlet lidt og kan se at en pillekur jeg fik som 18-årig, Roaccutan, også er isotretinoin, men vist lidt stærkere end Accutin. Jeg skulle have taget det i et halvt år men måtte stoppe efter et par måneder da jeg blev meget deprimeret. Virkelig hardcore sager. Det er blevet forbudt herhjemme fordi der var så mange bivirkninger.

Accutin og Roacutan er det samme, men Roacutan biver bare ikke solgt mere.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

modesty

Skouboe skriver:

Accutin og Roacutan er det samme, men Roacutan biver bare ikke solgt mere.

Oplevede du humørsvingninger? Jeg har overvejet lidt at prøve det igen, men ved ikke om jeg tør.

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Skouboe

modesty skriver:

Oplevede du humørsvingninger? Jeg har overvejet lidt at prøve det igen, men ved ikke om jeg tør.

Nej, men mine hænder og læber sprækkede fordi huden tørrede ud, og mine levertal var forhøjede, jeg havde led- og muskelsmerter og næseblod konstant - det er hvad jeg husker ihvertfald. Jeg var nødt til at stoppe fordi jeg fik konstateret MS, og jeg magtede ikke bivirkningerne oveni symptomerne på sygdommen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.